دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۱ / ۰۷:۱۷
کد مطلب: 13108
۰

آغاز ساخت اولين بيمارستان سلول درماني خاور ميانه در تهران

پروژه ساخت اولين بيمارستان سلول درماني خاور ميانه در ايران آغاز شده است وپيش بيني مي شودظرف 2 سال آينده اين بيمارستان به عنوان اولين بيمارستان سلول در ماني خاور ميانه به منظور در مان طيف وسيعي از بيماري ها با استفاده از سلو ل هاي بنيادي به بهره برداري برسد . دکتر سعيد قاضي مغربي معاون پژوهشي جهاد دانشگاهي روز گذشته هم زمان با سي و دومين سالروز تاسيس جهاددانشگاهي در نشستي خبري ضمن تشريح دستاورد هاي اين نهاد با اعلام اين مطلب افزود :با توجه به پيشرفت هاي کشور در زمينه درمان با سلول هاي بنيادي در حال حاضر امکان در مان بسياري از بيماري ها با استفاده از اين فناوري فراهم شده است اما با توجه به کمبود امکانات درماني در پژوهشگاه رويان در حال حاضر روزانه امکان ارائه خدمات در ماني به 2 يا 3 بيمار وجود دارد در حالي که با تاسيس بيمارستان سلول درماني در کشور روزانه تعداد زيادي از بيماران مي توانند از خدمات سلول در ماني بهره مند شوند. وي ادامه داد: به دنبال انعقاد قرار داد ساخت اولين بيمارستان سلول در ماني کشور با ساز مان گسترش ونوسازي صنايع ايران در سال گذشته ، در حال حاضر کار ساخت وساز اين بيمارستان آغاز شده و پيش بيني ما اين است که ظرف 2 سال آينده به بهره برداري برسد. با راه اندازي بيمارستان سلول درماني اين امکان فراهم مي شود که ماحصل دستاوردها و تحقيقات پژوهشگران کشورمان در عرصه درمان بسياري از بيماري ها با سلول هاي بنيادي براي عموم مردم در سطح بسيار وسيع و همه جانبه عرضه شودبدين ترتيب در واقع ارائه خدمات به بيماران براي درمان امراض مختلف قلبي،کبدي،استخواني،کليوي،چشم و پوست با استفاده از سلول هاي بنيادي محقق و امکان پذيرش بيماران مختلف فراهم مي شود.


ساخت سيستم رانش واگن هاي مترو
وي همچنين از امضاي قرارداد ساخت سيستم رانش واگن هاي مترو بين جهاد دانشگاهي ومعاونت علمي رياست جمهوري خبر داد و افزود : در حال حاضر کشور به حدود 2 هزار واگن مترو نياز دارد که طي اين قرار دادجهاددانشگاهي متعهدشده است سيستم هاي رانش واگن هاي مترو را با يک سوم قيمت توليد وعرضه کند .


14 دکل حفاري نفت ساخته مي شود
وي با اشاره به امضاي قرار داد ساخت 14 دکل حفاري با وزارت نفت نيز تصريح کرد : براساس اين قرار داد ،14 دکل حفاري نفت ظرف 28 ماه ساخته مي شودو براي بهره برداري در اختيار وزارت نفت قرار مي گيرد . با ساخت اين دکل ها، دانش ساخت دکل هاي حفاري نفت در کشور به طور کامل بومي مي شود .قاضي مغربي در ادامه به پروژه ساخت آلومينيم متخلخل صنعتي اشاره کرد و افزود : درحال حاضر قرار دادساخت اين نوع آلومينيم نهايي شده است .آلومينيم متخلخل صنعتي فلز سبکي است که متخلخل بودن آن باعث مي شود اين فلز در صنايع مختلف از جمله صنعت هوافضا کاربردداشته باشد. معاون پژوهشي جهاد دانشگاهي همچنين درادامه با اشاره به امضاي قرار داد اجراي 3 طرح کلان با همکاري وزارت علوم و سازمان گسترش خاطر نشان کرد : محققان جهاد دانشگاهي همچنين موفق به توليد نوعي ماده بيولوژيک شده اند که مي تواند مانع گسترش آلودگي هاي نفتي در سطح دريا شودبه نحوي که با تزريق اين ماده بيولوژيک به آب ، کل آلودگي نفتي در يک قسمت تجمع مي کند وبه اين ترتيب از انتشار آلودگي جلوگيري مي شود .


توليد 14 آنتي بادي مورد نياز کشور تا پايان سال
وي ادامه داد : در حال حاضر توليد 14 آنتي بادي مورد نياز کشور توسط پژو هشگاه رويان و پژوهشکده ابن سينا ي جهاد دانشگاهي با همکاري معاونت علمي رياست جمهوري آغاز شده است که تا پايان سال عرضه مي شود .وي همچنين از آغاز به کار مرکز تخصصي طب سالمندان تا يک ماه آينده خبر داد و گفت:اين مرکز به زودي به دهکده طب سالمندان تبديل مي شود.


راه اندازي دوره تحصيلات تکميلي طب سنتي
دکتر ايماني خوشخو معاون آموزشي جهاد دانشگاهي نيز در اين نشست با اعلام خبر راه اندازي دوره تحصيلات تکميلي طب سنتي گفت : با فراخواني که در آينده اعلام مي شود بنا داريم با دعوت از پزشکان عمومي کشور دوره هاي فشرده طب سنتي را برگزار کنيم و پيش بيني ما اين است که اين دوره ها از سال آينده برگزار شود .

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
یک رابطه خوب زمانی است که کسی پذیرای گذشته، پشتیبان امروز و مشوق فردایتان باشد.