چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۱ / ۰۷:۳۵
کد مطلب: 13163
۰

جزئیات افزایش بودجه مراکز تحقیقاتی جهاد دانشگاهی

رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به افزایش بودجه های مراکز تحقیقاتی این نهاد نسبت به سال 90 گفت: بر این اساس بودجه پژوهشگاه ابن سینا با افزایش 69.9 درصدی، از 62 میلیارد ریال سال 90 به 106 میلیارد ریال در سال 91 رسیده است.
به گزارش مهر، دکتر محمد حسین یادگاری در مراسم گرامی داشت سی و دومین سالروز جهاد دانشگاهی با اشاره به دستاوردهای پژوهشگران این نهاد در 32 سال تلاش، افزود: تلاش این محققان امروز به بار نشسته است به گونه ای که در حوزه های فنی و مهندسی، عافزایش بودجه-مراکز تحقیقاتی-جهاد دانشگاهلوم پایه، پزشکی و هنر حرفی برای گفتن داریم.

رئیس جهاد دانشگاهی با انتقاد از اینکه ادعا می شود که حضور جهاد دانشگاهی در دانشگاه ها لزومی ندارد، اظهار داشت: این ادعاها به دلیل مشخص نبودن جایگاه جهاد دانشگاهی این نهاد است.

وی با اشاره به لزوم تغییر در ساختار هرم اعضای هیات علمی و تجهیزات، خاطر نشان کرد: با بازدید معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی از مجموعه های پژوهشی جهاد دانشگاهی مقرر شد تا بودجه های مورد نیاز خود را اعلام و این معاونت آمادگی خود را برای اعطای اعتبارات اعلام کرد.

یادگاری در عین حال از افزایش بودجه های بخشهای پژوهشی و تحقیقاتی جهاد دانشگاهی در سال 91 نسبت به سال 90 خبر داد و یادآور شد: بودجه های مرکز تحقیقات گیاهان دارویی 17.5 درصد افزایش بودجه داشته است. بودجه های این مرکز در سال 90، 19 میلیارد ریال بوده که این میزان در سال 91 به 34 میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی با اشاره به افزایش 5.8 درصدی بودجه مرکز تحقیقات سلول درمانی خاطر نشان کرد: بودجه این مرکز در سال 91  بالغ بر 179 میلیارد ریال می شود.

رئیس جهاد دانشگاهی ادامه داد: بودجه مرکز ذخایر ژنتیکی با افزایش 22.1 درصدی از 18 میلیارد سال 90 به به 22 میلیارد ریال در سال 91 افزایش یافت.

یادگاری همچنین از افزایش 69.9 درصدی پژوهشگاه فناوری های نوین علوم زیستی ابن سینا خبر داد و اضافه کرد: بودجه این پژوهشگاه از 62 میلیارد ریال سال 90 به 106 میلیارد ریال در سال 91 رسیده است.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
بادها می وزند، عده ای در مقابل آن دیوار می سازند و تعدادی آسیاب به پا می کنند