دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ / ۰۴:۲۱
کد مطلب: 13227
۰

2 سال مرخصی بدون حقوق برای مادران!

مشاور رئیس جمهور در امور زنان با اشاره به اختصاص 350 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه برای ایجاد مشاغل خانگی گفت: زنانی که صاحب فرزند می شوند می‌توانند با استفاده از مرخصی بدون حقوق تا دوسالگی در کنار فرزند خود بمانند.

مریم مجتهد زاده در گفت‌و‌گو با آنا درخصوص برنامه‌های این مرکز برای حمایت از زنان شاغل و در نتیجه رسیدگی بهتر آنها به وظایف مادری و همسری اظهار داشت: مرکز امور زنان و خانواده لایحه بازنشستگی پیش از موعد زنان را تهیه و به تصویب هیئت دولت رساند که بر اساس قانون بازنشستگی پیش از موعد، كارمندان زن در صورت تمایل می توانند با ۲۰ سال سابقه خدمت دولتی تقاضای بازنشستگی كنند.

وی افزود: روان سازی اعطای تسهیلات اعتباری با حداقل کارمزد به زنان با اولویت زنان سرپرست خانوار و کارآفرین از دیگر مصوبات ما بود که بر این اساس شرط دو ضامن برای دریافت وام توسط زنان برداشته شد و زنان سرپرست خانوار می‌توانند از یارانه‌های خود به عنوان ضمانتی برای دریافت وام استفاده کنند.

رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به الحاق یک ماده به مبحث چهارم قانون کار گفت: بر این اساس ساعات کاری زنان شاغل با مسئولیت‌های خانوادگی آنها متناسب سازی می‌شود که زنان سرپرست خانوار و زنان دارای فرزند معلول در اولویت قرار دارند.

مجتهد زاده با اشاره به اصلاح ماده 72 و 77 قانون کار ادامه داد: بر اساس ماده 72 قانون کار موضوع مرخصی خانوادگی مطرح شد به عنوان مثال در هنگام بيماري فرزندان زنان شاغل مي‌توانند از مرخصي استعلاجي استفاده كنند و اين مرخصي از مرخصي يك ماهه آنان كم نمي‌شود.

وی بیان کرد: زنانی که صاحب فرزند می‌شوند تا 6 ماه مرخصی زایمان دارند که در صورت تمایل می‌توانند تا 2 سالگی فرزند در خانه بمانند و از مرخصی بدون حقوق یا دورکاری استفاده کنند.

مشاور رئیس جمهور در امور زنان اعطای 350 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به متقاضیان ایجاد مشاغل خانگی را از سایر اقدامات این مرکز در راستای حمایت از نقش‌های مادری و همسری زنان دانست و گفت: زنان برای بازپرداخت وام‌ها می‌توانند از تنفس 6 ماهه تا یک ساله استفاده کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
ميزان هوش، با توانايى تغيير كردن، اندازه گيرى ميشود. آلبرت انشتين