دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۷ مهر ۱۳۹۱ / ۱۰:۴۴
کد مطلب: 14299
۰

حذف رشته‌ها و تعطيلي دانشگاه‌هاي ناكارآمد

دولت روسيه به منظور تقويت بدنه دانشگاهي و استفاده از تمام ظرفيت‌هاي علمي – آموزشي اين كشور در حال بررسي تغييرات اساسي در مديريت دانشگاهي خود مي‌باشد.

به گزارش ايسنا روزنامه‌ها و رسانه‌هاي روسيه‌اي معتقد هستند اگر دولت مدودف اين تغييرات را عملي كند به نوعي بازگشت به عقب خواهد بود و مانند دوران شوروي سابق استقلال دانشگاه‌ها از بين مي‌رود.


در دوران شوروي سابق، آكادمي ملي علوم، مركز پژوهشي علمي اين كشور بود و نقش دانشگاه‌ها فقط آموزش متخصصان براي صنايع مختلف بود. اما اكنون موقعيت آكادمي ملي كاملا تغيير كرده است و از نقش آن كاسته شده است و دانشگاه‌ توانستند به بدنه اصلي كشور بدل شوند.


با اين حال ديمتري ليوانف وزير آموزش روسيه با اعلام چشم انداز آتي روسيه معتقد است در 10 سال آينده دانشگاه‌ها بايد بدنه اصلي پژوهشي و تحقيق را شكل دهند و دولت نبايد همچنان با پافشاري بر اصول مديريت دانشگاهي، باعث عقب ماندگي دانشگاه‌ها در روسيه شوند.


گفتني است دولت قصد دارد به منظور مديريت بهتر دانشگاه‌ها 1400 رشته دانشگاهي غير سودمند را حذف و چندين دانشگاه را در اين كشور تعطيل كند

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
در نهان به آنان دل می بندیم ؛ که دوستمان ندارند و در آشکار از آنان که دوستمان دارند غافلیم شاید این است دلیل تنهایی ما... دکتر علی شریعتی