دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱ آبان ۱۳۸۹ / ۰۹:۵۹
کد مطلب: 1571
۰
۴

تصمیم جدید برای کنکور کاردانی به کارشناسی/ ارائه 10 درصد واحدها به صورت مجازی

معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه کنکور کاردانی به کارشناسی سال 1389 تکمیل ظرفیت خواهد داشت گفت: به زودی جزئیات تکمیل ظرفیت این آزمون از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می شود.
ابراهیم خدایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: سازمان سنجش آموزش کشور با توجه به جلساتی که در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص اعلام تکمیل ظرفیت در کنکور کاردانی به کارشناسی برگزار شد به زودی جزئیات تکمیل ظرفیت این آزمون را اعلام می کند. رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پیش از این از تخلف در ظرفیت پذیرش دانشجوی فنی و حرفه ای و مراکز تربیت معلم خبر داده و گفته بود: بر خلاف سالهای گذشته تمامی ظرفیتهای مراکز تربیت معلم کنکور و کنکور کاردانی به کارشناسی به فرهنگیان اختصاص یافته است. عباسپور همچنین اضافه کرده بود: ما اطلاعات دقیق داریم که ظرفیت مراکز تربیت معلم در کنکور سراسری 22 هزار نفر اعلام شده اما این ظرفیت ویژه فرهنگیان که کمتر از 2 هزار نفر در کنکور شرکت کرده اند در نظر گرفته شده است با این روش عملا 20 هزار ظرفیت در این مراکز خالی می ماند.
 
وی اظهار داشت: از سوی دیگر در آزمون کاردانی به کارشناسی نیز که چندی پیش انتخاب رشته آن به پایان رسید، تمامی رشته ها ویژه فرهنگیان اعلام شده است این در حالی است که در سالهای گذشته ظرفیت آزاد نیز پذیرش می شد.
 
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: این ظرفیت باز هم بیش از فرهنگیان شرکت کننده در کنکور است و حق بسیاری از افرادی که دوره کاردانی را تمام کرده و رتبه خوبی را در کنکور کاردانی به کارشناسی به دست آورده اند اما فرهنگی نیستند، ضایع می شود. از این رو اعلام تکمیل ظرفیت در کنکور کاردانی به کارشناسی از سوی سازمان سنجش ضروری است.
 
 به گزارش مهر، کنکور کاردانی به کارشناسی 7 مرداد ماه سال 89 با رقابت 389 هزار و587 داوطلب برگزار شد که از این تعداد 238 هزار و 760 نفر مجاز به انتخاب رشته در این آزمون شدند. در این آزمون 123 هزار و 661 نفر پذیرفته شدند. مصوبه جدید برای کاردانی و کارشناسی/ ارائه 10 درصد واحدها به صورت مجازی 10 درصد از واحدهای درسی دوره های کاردانی و کارشناسی بر اساس مصوبه شورای برنامه ریزی آموزش عالی به صورت مجازی ارائه خواهد شد.
طبق مصوبه جلسه 648 شورای برنامه ریزی آموزش عالی، حداکثر 10 درصد از واحدهای درسی دوره های کاردانی و کارشناسی با اولویت دروس پایه و عمومی به جز دروس مجموعه معارف اسلامی و فارسی عمومی به صورت مجازی ارائه می شود. بر این اساس دانشگاههای مجری باید با مجوز شورای برنامه ریزی وزارت علوم با تاکید به محتوای الکترونیکی و با رعایت استانداردها اقدام به ارائه این دروس کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

سلام زمان ثبت نام کاردانی به کارشناسی ویژه فرهنگیان در سال 91 چه موقع است
United States
سلام خسته نباشيد2 تا سوال داشتم.زمان ازمون كارداني به كارشناسي 91 چه موقع است؟؟يه سوال مهم تر چرا دانشگاه شهيد رجايي روزانه برا كسايي كه فرهنگي نيستند نميگيره؟؟؟؟اين ناحقي اگه رتبه خوب بشيم ..........چرا؟؟؟؟چرا صندلي ها خالي بمونه!!!!
اینکه زمان ثبت نام کاردانی به کارشناسی خردادماهه راسته؟ جواب بدید لطفا
زمان ثبت نام کاردانی به کارشناسی ویژه فرهنگیان چه موقع است لطفا پاسخ دهید با نهایت احترام
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
نبود اضطراب مسئله ساز است،کمی اضطراب ارزش انطباقی دارد و اضطراب فراوان خرابی به بار می آورد.