شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۱ / ۰۵:۰۹
کد مطلب: 16595
۰

ارسال پیامکهای سازمان سنجش برای برخي از کنکوريها

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به آخرین جزئیات ثبت نام جاماندگان کنکور سراسری 92، گفت: سازمان سنجش تنها برای عده از داوطلبان که در نوع مدرک و گروه آزمایشی‌شان مغایرت وجود دارد، پیامک ارسال می کند. حسین توکلی در گفتگو با مهر با اشاره به قرار دادن تقاضانامه الکترونیک 975 هزار داوطلبی که در مرحله نخست آزمون سراسری سال 92 شرکت کرده اند، اظهار داشت: از روز گذشته تقاضانامه الکترونیک داوطلبانی که در مرحله نخست ثبت نام کرده اند تا 3 اسفندماه روی سامانه سازمان سنجش برای ویرایش احتمالی در اختیار متقاضیان قرار داده شده است.

سوابق تحصیلی متقاضیان کنکور 92

وی با اشاره به داوطلبانی که مشمول سوابق تحصیلی نیستند، گفت: عده ای از داوطلبان که مشمول سوابق تحصیلی نیستند دیپلمه های سال 83 به قبل هستند، سایر داوطلبان هم دیپلمه های نظام جدید سال 84 به بعد هستند که نمی توانند سوابق تحصیلی خود را به این دلیل که آموزش و پرورش سوابقشان را ارسال کرده، مشاهده کنند.

توکلی درباره آن دسته از داوطلبانی که امکان مشاهده سوابق تحصیلی‌شان را ندارند، خاطرنشان کرد: داوطلبان دیپلم مشمول اعمال سوابق تحصیلی نظام جدید سال 84 و بعد از آن که موفق به مشاهده سوابق تحصیلی خود نشده اند یا سوابق تحصیلی مشاهده شده مورد تاییدشان نبوده و نتوانستند در اولین مرحله ثبت نام شرکت کنند، می توانند به نحوی که در دفترچه راهنمای شماره یک گفته شده با مراجعه به سایت سازمان نسبت به ثبت نام در آزمون سراسری سال 92 اقدام کنند.

ارسال پیامکهای سازمان سنجش

به گفته مشاور عالی سازمان سنجش، در نوع مدرک پیش دانشگاهی و گروه آزمایشی که انتخاب کرده اند، مغایرت دیده می شود که سازمان سنجش برای این عده از داوطلبان پیامک ارسال می کند.

وی در توضیح این مطلب، گفت: از نظر سازمان سنجش مانعی در مغایرت مدرک پیش دانشگاهی و گروه آزمایشی وجود ندارد، اما سازمان سنجش با ارسال این پیامک به داوطلبان قصد دارد مطمئن شود این مغایرت با آگاهی خود داوطلبان صورت گرفته است.

وضعیت ثبت نام داوطلبان دانشگاه آزاد در کنکور 92

توکلی در ادامه با تاکید دوباره بر اینکه مرکز آزمون دانشگاه آزاد از امسال کنکور جداگانه ای برای رشته های پزشکی و غیرپزشکی برگزار نمی کند و پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد توسط سازمان سنجش صورت می گیرد، ادامه داد: نظر به اینکه داوطلبان علاقمند به انتخاب کد رشته محلهای تحصیل با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی برای سال 92 ضرورت دارد در آزمون سراسری سال 92 ثبت نام کنند، چنانچه این قبیل داوطلبان تا این تاریخ در آزمون سال آینده ثبت نام نکرده اند باید تا 3 اسفندماه در سامانه سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org ثبت نام کنند.

وی با اشاره به زمان توزیع کارت کنکور سراسری 92، گفت: کارت شرک در آزمون سراسری روزهای 2 تا 5 تیرماه سال 92 بر روی سایت سازمان سنجش قرار داده می شود و هر یک از داوطلبان ثبت نام کننده در آزمون ضرورت دارد طبق اطلاعیه ای سازمان در مهلت مشخص شده نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه اقدام کنند.

به گفته مشاور عالی سازما سنجش، داوطلبانی که علاقمند به شرکت در گزینش کد رشته محلهای تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد سال 92 نیز باشند، می توانند بر اساس دستورالعملی که در زمان توزیع کارت اعلام می شود نسبت به اعلام علاقمندی خود به شرکت در کد رشته محلهای با آزمون دانشگاه آزاد اقدام کنند.

سخنگوی سازمان سنجش، درباره انتخاب رشته داوطلبان دانشگاه آزاد، تاکید کرد: آن دسته ازداوطلبانی که در زمان توزیع کارت، علاقمندی خود را به شرکت در کد رشته محلهای دانشگاه آزاد اعلام کنند، بعد از برگزاری آزمون و بر اساس اعلام نتایج اولیه، چنانچه مجاز به انتخاب رشته های دانشگاه آزاد باشند، می توانند کد رشته محلهای مذکور را انتخاب کنند.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
شايد شخصي آنقدر ميل به درك شدن دارد، ميل به دوست داشته شدن ندارد