دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ / ۱۴:۳۱
کد مطلب: 17253
۰
پس از ۱۶ ماه بازداشت غیرموجه

استاد دانشگاه صنعتی شریف از بند آمریکایی ها آزاد شد+ عکس

به گزارش فارس، مجتبی عطاردی استاد دانشگاه صنعتی شریف آذر ماه 1390 به منظور شرکت در یک سمینار علمی به آمریکا سفر کرده بود که توسط نیروهای امنیتی این کشور بازداشت شد.
مجتبی عطاردی استاد برجسته دانشگاه شریف امروز صبح (جمعه) وارد فرودگاه مسقط شده و مورد استقبال رضا مهینی حسن زاده کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در عمان، ناصر اسماعیلی مشاور سلطان قابوس و اعضای سفارت ایران در مسقط قرار گرفت. ‬ عطاردی قرار است فردا به تهران باز گردد.‬
سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد : دکتر عطاردی استاد ایرانی بازداشت شده درآمریکا با پیگیریهای این وزارتخانه ، آزاد شد.
به گزارش واحد مرکزی خبر،‌ ، رامین مهمان پرست گفت : دکتر عطاردی استاد دانشگاه صنعتی شریف که در آذر سال 90 برای شرکت در سمیناری علمی به آمریکا سفر کرده بود، به دست نیروهای امنیتی این کشور بازداشت شد و دادگاه آمریکایی پس از گذشت 16 ماه و با طولانی کردن غیر موجه پروسه بازجویی از وی ، او را به بازداشت خانگی محکوم و سپس حکم آزادی وی را صادر کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: بلافاصله پس از بازداشت دکتر عطاردی، تمهیدات لازم برای حمایت حقوقی از وی به عمل آمد که موجب تبدیل حکم بازداشت وی به حبس خانگی شد.
مهمان پرست ضمن تاکید بر ضرورت حمایت از حقوق هموطنان در خارج از کشور و تامین آزادی زندانیان و بازداشت شدگان در کوتاه ترین زمان ممکن افزود: وزارت امور خارجه آزادی هموطنان زندانی در خارج از کشور را از اولویتهای اصلی خود می داند و از هیچ اقدامی در این زمینه دریغ نخواهد کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین از همه شخصیتها و کشورهای دوست که در آزادی دکتر عطاردی و شمار دیگری از هموطنان کمک کردند، تشکرکرد.
فردا مراسم استقبال برگزار می‌شود
رئیس دانشگاه صنعتی شریف از آزادی دکتر عطاردی استاد بازداشت شده این دانشگاه در آمریکا خبر داد و گفت: این استاد دانشگاه شریف به کشور باز می گردد.
دکتر رضا روستا آزاد در گفتگو با مهر گفت: : مراسم استقبال استاد عطاردی روز شنبه هفت اردیبهشت ماه ساعت 10 صبح با حضور خانواده وی و مسئولان و اعضای هیات علمی دانشگاه در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار می شود .
رئیس دانشگاه صنعتی شریف درخصوص تبرئه شدن دکتر عطاردی گفت: استاد عطاردی کاری نکرده بودند که بخواهد تبرئه شود وی به علت یک جرم ساختگی یک سال و نیم زندانی و در حصر خانگی بسر برد و در حال حاضر آزاد شده و شنبه به کشور باز خواهد گشت.
دکتر عطاردی استاد دانشکده برق دانشگاه شریف اواخر سال گذشته برای شرکت در همایشی به آمریکا رفته بود که با دادخواست نظام قضایی امریکا و به اتهام تامین و خرید برخی تجهیزات ساده آزمایشگاهی مرتبط با رشته اش در سفر قبلی، در بدو ورود به این کشور بازداشت شد. با پیگیری‌های که صورت گرفت این استاد با قید وثیقه 460 هزار دلاری آزادی موقت یافت و به دستور دستگاه قضایی آمریکا، به شرط اینکه تحت نظر باشد در منزل برادرش در کالیفرنیا مستقر شد تا اینکه حکم آزادی وی اعلام شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
هیچوقت برای تبدیل شدن به کسی که میخواستین باشین دیر نیست... فقط کافیست اولین قدم را بردارید.