جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ / ۱۱:۰۶
کد مطلب: 17436
۰

اگر مردان در محیط کار شبیه زنان فکر کنند...؟!

مهربانی، حساسیت و ملایمت از جمله مهترین ویژگی‌های زنان محسوب می‌شود و اگر مردان این خصوصیات را در رفتار کاری خود لحاظ کنند، عملکرد موفق‌تری در دنیای کاری مدرن خواهند داشت.
رفتار مردان با نوعی غرور، جاه‌طلبی و حس برتری‌جویی همراه است که اگر با نرمی و ملایمت زنان تلفیق شود، موفقیت شغلی مردان را تضمین می‌کند. نتایج یک تحقیق با مشارکت 64 هزار نفر از سراسر دنیا درخصوص نگرش آنها به موفقیت شغلی نشان می‌دهد، 66 درصد مردم معتقدند اگر مردان بیشتر شبیه زنان فکر کنند، دنیا جای بهتری خواهد بود.
در این مطالعه شرکت‌کنندگان از 13 کشور جهان به دو گروه تقسیم شدند؛ فهرستی از 125 ویژگی انسانی در اختیار گروه اول قرار گرفت و از آنها خواسته شد که این خصوصیات را در دسته‌های مذکر، مونث و خنثی طبقه‌بندی کنند.
فهرست دیگری از خصوصیاتی مانند غرور، شجاعت، اعتماد به نفس، فروتنی، حساسیت، سازگاری، مهربانی و حس حمایت بدون در نظر گرفتن ویژگی‌های جنسیتی به گروه دوم نشان داده شد. اکثر ویژگی‌های شخصیتی که توسط شرکت‌کنندگان انتخاب شد، جزو صفات بارز زنان مانند مهربانی، قابل اعتماد بودن و کارگروهی محسوب می‌شود که برای موفقیت در کسب و کار ضروری هستند.
حدود 81 درصد از شرکت‌کنندگان معتقدند که داشتن برخی خصوصیات رفتاری مردانه و زنانه بصورت توأمان به پیشرفت جامعه و موفقیت شغلی کمک می‌کند.
این مطالعه همچنین نشان می‌دهد، بالاترین سطح سرخوردگی در جوامعی دیده می‌شود که ارزش‌های مردانه در آن تسلط بیشتری دارد و این سرخوردگی حتی در بین خود مردان نیز دیده می‌شود؛ بطور مثال 79 درصد مردان در کشور ژاپن از رفتار کاملا مردانه در محیط کاری و جامعه خود ناراضی هستند و این آمار در فرانسه و برزیل 76 درصد و در آلمان 70 درصد گزارش شده است.
به گفته «جان گرزما» استراتژیست اجتماعی و نویسنده کتاب پر فروش «چگونه زنان آینده را اداره می‌کنند»، صفات و ویژگی‌های زنانه سیستم عامل قرن 21 محسوب می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
شايد شخصي آنقدر ميل به درك شدن دارد، ميل به دوست داشته شدن ندارد