جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۲ / ۱۰:۵۷
کد مطلب: 17777
۰

آغاز برگزاری آزمون ارشد دانشگاه آزاد/پذیرش 70 هزار نفر در آزمون

رقابت داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد 92 دانشگاه آزاد اسلامی با رقابت 600 هزار داوطلب در 3000 رشته محل آغاز شد.
برگزاری آزمون کارشناسی ارشد 92 دانشگاه آزاد تا روز شنبه (یازدهم خرداد ماه) ادامه دارد. داوطلبان باید حداقل یک ساعت قبل از برگزاری هر نوبت از آزمون با همراه داشتن کارت ورود به جلسه، اصل شناسنامه و یا اصل کارت ملی در محل‌ امتحان خود حضور داشته باشند.

همچنین پیش از این دکتر اقبالی رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد با اشاره به اعلام نتایج این دوره از آزمون در اواسط شهریور ماه خبر داد و گفته بود: 70 هزار نفر در این دوره از آزمون پذیرفته می‌شوند.

رییس مرکز آزمون با تاکید بر اینکه معدل در گزینش نهایی داوطلبان تاثیری ندارد، گفته بود: 10 درصد ظرفیت پذیرش آزمون ارشد به پذیرش دوره بدون آزمون تعلق دارد.
* نحوه برگزاری آزمون و نوع سوالات
به هر داوطلب متناسب با مجموعه امتحانی انتخابی اش، یک جلد دفترچه سؤال داده خواهد شد که هر داوطلب ملزم است با توجه به رشته انتخابی و مواد امتحانی و ضرایب دروس به سؤالات پاسخ دهد، لذا داوطلب نباید به دروسی که ضریب آنها برای یک رشته صفر است، پاسخ دهد.
سؤالات تمام مجموعه‌های امتحانی ارشد سال 92 به جز یکی از دروس مجموعه‌های نوازندگی ساز جهانی و هنرهای نمایش، تستی است.
روابط عمومی در پایان همه داوطلبان را به آرامش دعوت و توصیه کرد: سؤالات آزمون کارشناسی ارشد به طور استاندارد طراحی شده، لذا هر فرد می تواند با اتکا به اطلاعات خود به راحتی به سؤالات پاسخ دهد.
* مسن‌ترین شرکت کننده آزمون ارشد دانشگاه چه می‌گوید؟
فردی در آزمون کارشناسی ارشد شرکت کرده که 79 سال سن دارد، احمد باغ وردانی متولد 1313 است و سال‌های قبل مدرک کارشناسی خود را گرفته است. وی در رشته اقتصاد موفق به اخذ مدرک کارشناسی در سال 1345 شده است و در رابطه با دلیل ادامه تحصیل خود می‌گوید: من یکبار در سال 1348 موفق به پایان رساندن دوره کارشناسی ارشد شده‌ام و تنها پایان نامه‌ام را در آن سالها ارائه نداده‌ام. لذا فارغ التحصیلی من میسر نشد. اما حالا دوباره تصمیم گرفتم که ادامه تحصیل بدهم.
وی افزود: مشکلات متعدد کاری ادامه تحصیل را برای من غیرممکن کرد! من همیشه در ذهنم به ادامه تحصیل فکر کردم و انگیزه آن در من وجود داشت تا اینکه امسال تصمیم گرفتم در آزمون ارشد ثبت نام کنم. علاقه شخصی باعث شد که ادامه تحصیل دهم. چون در حال حاضر ادامه تحصیل و گرفتن مدرک کارشناسی ارشد هیچ تأثیری در کار یا زندگی من ندارد. اما احساس خوبی به من می دهد به همین دلیل می خواهم ادامه تحصیل بدهم.
در این دوره رشته حقوق جزا و جرم شناسی را انتخاب کرده‌ام. وی خطاب به جوانانی که سعی در ادامه تحصیل در رشته حقوق را دارند، گفت: مهمترین مسئله در امر وکالت داشتن اعتقاد به مردم و پایبند بودن به ارزش‌هایی است که در زندگی همه ما مهم هستند. مثلاً ما باید همواره به راستگویی و صداقت ایمان داشته باشیم.
فارغ التحصیلان رشته حقوق باید به قسمی که خورده اند همواره پایبند باشند. در مجموع باید همیشه به مردم خدمت کنیم و از این کار افتخار کنیم.

* جوان‌ترین شرکت‌کننده آزمون ارشد اتکا به خداوند را توصیه می‌کند
محمدسعید بیل‌کار جوان‌ترین شرکت کننده آزمون ارشد دانشگاه آزاد اسلامی، تدوین برنامه‌ای درست و اتکا به خداوند را مهم‌ترین مسئله در رسیدن به موفقیت دانست. محمدسعید بیل کار متولد 1377 و حافظ قرآن است.
او می گوید: با توکل به خدا همه مشکلات انسانها حل می شود. وی گفت: با توجه به اینکه حافظ قرآن بوده ام می‌توانم در تمامی مقاطع شرکت کنم لذا در سال گذشته در 13 سالگی موفق به کسب دیپلم شده‌ام و امسال نیز در آزمون سراسری سازمان سنجش شرکت کردم و موفق به کسب رتبه 4 رشته حدیث و رتبه 12 رشته علوم قرآن و حدیث شدم.
من در رشته زبان و ادبیات عرب واحد علوم و تحقیقات تهران شرکت کرده‌ام چون دوست دارم با توجه به اینکه حافظ قرآن هسنم زبان عربی خود را نیز ارتقا ببخشم.
وی گفت: خداوند در یکی از آیات سوره زمر می‌فرمایند: ای بندگانی که به خود ظلم کرده اید از رحمت خداوند هیچگاه ناامید نشوید، زیرا خداوند مهربان و بخشنده است و گناهان شما را خواهد بخشید.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
برای انسان نابینا شیشه و الماس فرقی ندارد اگر کسی قدرتان را ندانست فکر نکنید شیشه اید یقین بدانید که او نابیناست ...