دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۹ تير ۱۳۹۲ / ۰۹:۳۷
کد مطلب: 18263
۰

نوزادان حالات‌ عاطفی یکدیگر را می‌فهمند!

نوزادان حالات‌ عاطفی یکدیگر را می‌فهمند!
گرچه ممکن است درک احساس یک نوزاد برای افراد بزرگسال دشوار باشد،اما یافته‌های جدید نشان می‌دهد این امر برای نوزادان کار دشواری نیست.
به گزارش ایسنا، مطالعات پروفسور راس فلوم از دانشگاه بریگهام جوان حاکی از آن است که نوزادان در پنج‌ماهگی قادر به درک احساسات یکدیگر هستند. این مطالعه بر پایه تحقیق دیگری توسط فلوم مبنی بر توانایی نوزادان در درک مزاج سگ‌ها، میمون‌ها و موسیقی کلاسیک استوار است. نوزادان تازه‌ متولد شده نمی‌توانند از طریق کلام به والدینشان بگویند که تشنه یا گرسنه هستند، بنابراین نخستین روش برای برقراری ارتباط از طریق عاطفه است.

نوزادان می‌توانند در هفت‌ماهگی خود را با عاطفه بزرگسالان و در شش ماهگی با بزرگسالان آشنا منطبق کنند.
به منظور آزمایش درک نوزاد از عواطف هم‌سن‌وسال‌هایش، فلوم و تیم علمی حاضر در این پروژه توانایی یک نوزاد برای منطبق‌کردن صدای عاطفی یک نوزاد را با بیان چهره نوزاد دیگر بررسی کردند.

یافته‌ها حاکی از آن است که نوزادان پنج‌ماهه می‌توانند صدای منفی و مثبت هم‌سن‌وسال‌هایشان را با حالت چهره مناسب مطابقت دهند.

این نخستین مطالعه‌ای است که توانایی انطباق‌دادن با یک نوزاد را نشان می‌دهد. در این تحقیق، نوزادان در مقابل دو مانیتور قرار داده شدند. یکی از مانیتورها فیلمی از یک نوزاد خوشحال و دیگری فیلمی از نوزادی غمگین و اخمو را نشان می‌داد. هنگامی که صدایی ضبطشده از یک نوزاد سوم خوشحال پخش شد، نوزاد شرکت‌کننده در این مطالعه، مدت زمان طولانی‌تری به فیلم نوزاد با حالت چهره مثبت نگاه کرد. این نوزاد همچنین توانست خود را با حالت منفی فیلم نوزاد اخموی غمگین مطابقت دهد. ضبط‌های شنیداری از نوزاد سوم بود و با حرکات لب نوزادان در هیچ یک از فیلم‌ها همگام نبود.

این یافته‌ها درک ما از رشد اولیه نوزاد را با این واقعیت که نوزادان به سطوح عاطفه حساس بوده و آن را درک می‌کنند، افزایش می‌دهد. نوزادان در دو سال و نیم اول زندگی‌شان بیشتر از مابقی عمرشان می‌آموزند و این موضوع بررسی این نکته که نوزادان چه چیزی را و چگونه یاد می‌گیرند و این که چه عاملی در این یادگیری به آن ها کمک می‌کند را حائز اهمیت می‌کند.
جزئیات این مطالعه در مجله Infancy منتشر شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
برای اینکه دوستت داشته باشم و به تو احترام بگذارم، مجبور نیستم با تو هم عقیده باشم.