شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ / ۱۵:۱۷
کد مطلب: 18918
۰

از مدرسه تابستانی پژوهشگاه رویان چه خبر؟

چهارمین مدرسه تابستانی بین‌المللی پژوهشگاه رویان از 19 مردادماه جاری با آموزش مباحث مختلف سلول‌های بنیادی و زیست‌شناسی تکوینی در حال برگزاری است.
دکتر سحر کیانی دبیر علمی چهارمین مدرسه تابستانی رویان در گفت‌وگو با ایسنا خاطرنشان کرد: این مدرسه طی چهارسال گذشته به صورت مداوم برگزار شده و دانشجویان و فارغ‌التحصیلان علاقمند رشته زیست‌شناسی و گرایش‌های مرتبط و رشته‌های علوم پزشکی از داخل و خارج کشور در آن شرکت داشته اند.
وی با بیان اینکه در این دوره 12 مدرس ایرانی و خارجی برای آموزش مباحث مختلف سلول‌های بنیادی و زیست‌شناسی تکوینی حضور دارند، خاطرنشان کرد: برای چهارمین مدرسه تابستانی، علاوه بر 9 مدرس ایرانی، «پائولو بنفانتی»، «لوکا بیاسکو» و «فرانچسکو ساوریو تدسکو» سه متخصص این حوزه از کشورهای بلژیک، ایتالیا و انگلستان نیز به ایران دعوت شده‌اند که مباحث خود را در روز‌های دوم تا پنجم مدرسه ارائه می‌دهند.
دبیر علمی چهارمین مدرسه تابستانی رویان با اشاره به چاپ گزارش برگزاری این مدرسه در سالهای گذشته در مجلات معتبر بین‌المللی اظهار کرد:‌ سالهای گذشته اساتید خارجی دعوت شده به مدرسه تابستانی با هماهنگی و کمک مسوولان و متخصصان پژوهشگاه گزارشی را برای چاپ در نشریات بین‌المللی آماده می‌کردند که امسال نیز این کار انجام خواهد شد.
به گفته کیانی، چاپ این گزارش‌ها بازخوردهای خوبی از کشورهای دیگر به دنبال داشته به طوری که علاقمندانی از خارج کشور متقاضی شرکت در دوره های آتی این مدرسه‌ تابستانی شده‌اند.
به گفته وی 19 و 24 مردادماه، روزهای نخست و پایانی این دوره از مدرسه تابستانی به آموزش به زبان فارسی و چهار روز دیگر به تدریس به زبان انگلیسی اختصاص یافته‌اند. کیانی درباره موضوعات مختلف چهارمین مدرسه تابستانی رویان، گفت: محورهای اصلی مدرسه، سلول‌های بنیادی، طب ترمیمی و زیست‌شناسی تکوینی هستند که در مدرسه چهارم به طور خاص بر روی موضوعاتی مانند تمایز سلول‌های بنیادی جنینی به پانکراسی، پانکراس و تکوین پانکراس، ترنس ژن و پیوند سلول به مدل‌های بیماری‌های کلیوی، عصبی و عضلانی تمرکز شده است.

سال گذشته نیز کلاسهای تئوری و عملی این مدرسه به طور خاص بر روی جنین‌شناسی، سلول‌های بنیادی و عصب متمرکز بود که این تنوع موضوعات علاقمندانی را تبدیل به شرکت‌کنندگان دائمی این مدرسه کرده‌اند.

دبیر علمی مدرسه تابستانی رویان با اشاره به پوشش سطوح مختلف تحصیلی در این مدرسه خاطرنشان کرد: با وجود آن که مباحث مطرح شده در این کلاس‌ها ابتدایی نیست اما متخصصان به شرکت در کنگره بین‌المللی رویان بیشتر از شرکت در مدرسه تابستانی تمایل دارند و دانشجویان خود را برای شرکت در این مدرسه تشویق می‌کنند.

نکته جالب توجه در چهارمین مدرسه رویان شرکت معلمان زیست‌شناسی در کنار دانشجویان رشته‌های مختلف پزشکی و زیست‌شناسی است.

به گفته دبیر علمی مدرسه تابستانی رویان مباحث هر روز از ساعت 14 عصر به بعد به کارگاه‌های آموزشی اختصاص دارد کارگاه‌های این دوره شامل مباحثی چون «فلوسیتومتری»، «جداسازی سلول‌های جنینی پانکراس از جنین موش» و «کپسول پیوند کلیه» خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند ، هر چه بیشتر اوج بگیری کوچکتر خواهی شد.