دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۲۹ شهريور ۱۳۹۲ / ۱۴:۴۱
کد مطلب: 19489
۱

چه زمانی سکسکه را جدی بگیریم؟

دکتر مسعود شلتوکی متخصص بیماری های داخلی در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران در خصوص سکسکه گفت: سکسکه یک بیماری نیست یک نشانه است مانند سردرد و تب که معمولاً هم منفرد نیست حتماً با یک نشانه دیگری همراه است و زمانی که بروز پیدا می کند باید دنبال علت آن باشیم.

وی با بیان اینکه از نظر مکانیزم علت ایجاد سکسکه یک عصب در بدن ماست افزود: در واقع پرده ای که حد فاصل سینه و شکم است که هر بار به هر دلیلی تحریک شود حرکات انقباضی سریعی در این عضله ایجاد می شود که پروسه سکسکه بروز می دهد.

شلتوکی گفت: سکسکه عارضه ای نیست که برای مریض مشکل ایجاد کند در واقع سکسکه عامل تهدید کننده و بدخیم نیست بلکه مشکل شایعی است که به طور روزمره و روتین در بین افراد ایجاد می شود و در بیشتر موارد خود به خود برطرف می شود.

این متخصص بیماری های داخلی اظهار داشت: سکسکه علت مشخصی هم ندارد و نیاز به پیگیری نیست ولی اگر سکسکه عامل اصلی یک بیماری را پشت سر داشته باشد طبعاً ادامه دار خواهد بود و در کوتاه مدت و خود به خود درمان نمی شود که در این مواقع باید دنبال علت و درمان آن باشیم.

وی در ادامه گفت: در خصوص بیمارانی که مدتی است درگیر سکسکه هستند ما راه های درمانی متفاوتی اتخاذ می کنیم مثلاً به مریض می گوییم که داخل یک کیسه پلاستیکی تنفس کند چون در این شرایط با بالا رفتن سطح گازکربنیک خون این حالت از بین می رود.

وی اضافه کرد: سکسکه هایی که جنبه روانی دارند گاهی اوقات با مشغول کردن فکر بیمار و منحرف کردن وی از این شرایط درمان می شود. وی در پایان خاطرنشان کرد: بهترین راه حلهای درمان خانگی سکسکه تنفس در یک کیسه پلاستیکی، خوردن آب و نگه داشتن تنفس می باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
ز باغ رعيت، گر مَلك خورد سيبي / برآرند غلامان، درخت از بيخ