شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۲ / ۲۲:۵۷
کد مطلب: 19846
۱

تاثیر مخرب فیسبوک بر اشتها!

به گزارش ایسنا ؛ «ریان الدر» و «جف لارسون» دو کارشناس دانشگاه «بریگام یانگ» در این رابطه اظهار داشتند: کاربران شبکه‌های اجتماعی پس از تماشای تصاویر متعددی از مواد خوراکی که دوستانشان منتشر می‌کنند، اشتهای خود را از دست می‌دهند.
در این مطالعه تصاویر مختلفی از مواد خوراکی به 232 شرکت‌کننده نشان داده شد. در مطالعه اول به نیمی از شرکت‌کنندگان تصاویر مواد خوراکی شیرین و به نیمی دیگر تصاور مواد خوراکی شور نشان داده شد. پس از آن که هر کدام از تصاویر بر اساس چگونگی تاثیر آن‌ها بر اشتهای افراد طبقه‌بندی شدند هر کدام از شرکت‌کنندگان خوردن بادام زمینی شور را تجربه کردند. سپس از آنان در مورد میزان لذت بردن از خوردن بادام زمینی سوالاتی پرسیده شد.

نتایج بررسی‌ها تایید کرد افرادی که به تصاویر مواد خوراکی شور نگاه کرده بودند نسبت به گروهی که تصاویر مواد خوراکی شیرین را مشاهده کرده بودند از خوردن بادام زمینی شور لذت کمتری بردند. الدر و لارسون معتقدند تماشای زیاد تصاویر مواد خوراکی، روی اشتهای افراد تاثیر سوء می‌گذارد و تمایل به داشتن یک برنامه غذایی سالم و منظم را از بین می‌برد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
اعتماد به نفس ضرورتاً تضمین کننده موفقیت نیست ولی عدم اعتماد به نفس مطمئناً باعث شکست می‌شود./ آلبرت بندورا