شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۲ / ۲۳:۴۵
کد مطلب: 20200
۰

شیوع ۲۰ درصدی همسرآزاری در کشور

رئیس انستیتو روانپزشکی تهران با اشاره به شیوع ۲۰ درصدی همسرآزاری در کشور گفت: قرار شده مدل کاهش همسر‌آزاری در چهار استان ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و گلستان اجرا شود.
جعفر بوالهری در گفت‌وگو با فارس در مورد خشونت و همسر‌آزاری گفت: در گذشته برای کنترل پدیده همسر‌آزاری،آن را به عنوان مدلی در شهرستان ساوجبلاغ اجرا کردیم که با حمایت وزارت بهداشت قرار شد،در استان‌های دیگر هم اجرایی شود. وی ادامه داد: در حال حاضر طرح کاهش همسر‌آزاری در چهار استان کشور اجرایی می‌شود این استان‌ها که ایلام، خوزستان، چهارمحال بختیاری و گلستان هستند، تحت مراقبت‌های بهداشت روان قرار گرفته‌اند.

رئیس انستیتو روانپزشکی تهران تصریح کرد: در این مدل کاهش آسیب و بهداشت روان را آموزش می‌دهیم و از طریق روانشناسان و بهورزان سؤالات مشخصی از افراد پرسیده می‌شود و این افراد در صورت تمایل در این مدل قرار می‌گیرند. بوالهری گفت: پس از اعلام تمایل این افراد برای تحت آموزش قرار گرفتن، ماما به طور دقیق اطلاعات را از افراد می‌گیرد و در صورت نیاز، آموزش‌های لازم داده می‌شود و فرد در کلاس‌های آموزشی شرکت می‌کند.

وی افزود: آموزش، ارتقای سطح بهداشت و کنترل خشم از مواردی است که در این کلاس‌ها به افراد آموزش داده می‌شود. مدیر گروه روانپزشکی بیمارستان حضرت رسول(ص) گفت: در این مدل، کنترل کودک‌آزاری نیز مدنظر وزارت بهداشت بود اما ما آن را قبول نکردیم چرا که کار سختی است، از طرفی بودجه و امکانات آن در دست نبود و از طرف دیگر پزشک خانواده و ماما سرشان آن قدر شلوغ بود که امکان رسیدگی به آن را نداشتند.

وی با اشاره به اینکه حتی امکان حمایت رسمی و سازمانی از اجرای مدل کودک‌آزاری وجود نداشت گفت: این چهار استانی که برای کنترل همسر‌آزاری انتخاب شدند به این دلیل نبوده که خشونت در تمام آنها بالا بوده است. بوالهری ادامه داد: دلایل متفاوتی برای انتخاب این استان‌ها وجود دارد استان‌هایی که بیشترین و کمترین خشونت را داشته، فرهنگ متفاوتی دارند و آداب و سنن خاصی را داشته‌اند در این مدل قرار می‌گیرند.
وی افزود: به طور کلی پدیده همسر‌آزاری شیوع بسیار بالایی در کشور دارد و طبق آمارها شیوع بیش از 20 درصدی دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
اندكي غرور به آدم كمك مي كند كه فاصله اش را حفظ كند. آلبر كامو