دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۲ / ۱۳:۰۳
کد مطلب: 20298
۱

«کفاش» معاون پرورشی آموزش و پرورش شد

مردی از جنس پرورشی
«کفاش» معاون پرورشی آموزش و پرورش شد
میگنا: حميدرضا کفاش به عنوان معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش معرفی شد که البته این موضوع دور از ذهن نیز نبود چرا که در کارنامه کاری وی فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی متعددی وجود دارد؛ وی معاون پرورشی در استان خراسان بزرگ (شهرستان سبزوار) و رابط پرورشی مراکز تربیت معلم خراسان، معاون تربیتی و شبانه‌روزی مرکز تربیت معلم مشهد، مشاور و قائم مقام معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل فرهنگی و هنری معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش، مشاور فرهنگی معاون وزیر (معاون پشتیبانی + معاون مدارس غیرانتفاعی + معاون متوسطه) و مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فرهنگی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش بوده است.
کفاش متولد 1340 و دارای دکترای مدیریت آموزشی است و از رزمندگان دوران دفاع مقدس نیز محسوب می‌شود.
از دیگر فعالیت‌های وی می‌توان تدریس در دوره‌های مختلف تحصیلی، مدرس مراکز تربیت معلم و مراکز آموزش ضمن خدمت خراسان و دانشکده علمی کاربردی حج و زیارت تهران، معاون فناوری ارتباطات و اطلاعات آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، معاون تألیف، تولید مواد و رسانه‌های آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و دبیری هفت دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی آموزشی تربیتی رشد، اشاره کرد.
کفاش بیش از 25 جلد کتاب و بیش از 50 مقاله علمی، پژوهشی و تربیتی نوشته است که 5 مقاله آن ISI است.

سوابق کاری حمیدرضا کفاش:
- معاون تألیف، تولید مواد و رسانه‌های آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی (درحال حاضر)
- معاون فناوری ارتباطات و اطلاعات آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی
- مدیركل دفتر برنامه‌ریزی فرهنگی و مشاوره
- مدیركل فرهنگی و هنری
- مشاور و قائم مقام معاونت پرورشی
- مشاور فرهنگی معاونت آموزش متوسطه
- مشاور فرهنگی معاونت مشاركت‌های مردمی
- خدمت در مدارس جمهوری اسلامی ایران در سوریه و لبنان
- معاون پرورشی سبزوار
- معاون شبانه روزی مراكز تربیت معلم خراسان
- مدیر ارشد بنیاد ICDL ایران
- فرمانده بسیج پایگاه شهید موسوی سازمان پژوهش


دوران عظمت را به معاونت پرورشی باز می گردانم

معاون پرورشی و تربیتی آموزش و پرورش با بیان اینکه ضرب المثل" حرف مرد یکی است" در حوزه تربیتی معنا ندارد، گفت: تمامی برنامه های پرورشی مورد نظر وزیر آموزش و پرورش را بند به بند اجرا می کنم و دوران عظمت معاونت پرورشی را مجددا به این معاونت باز می گردانم اما به شرط آنکه ردیف های اعتباری پرورشی احیا شود.

حمید رضا کفاش در مراسم معارفه اش با بیان این مطلب گفت: در حوزه پرورشی هر کدام از ما مربیان باید معلم اخلاق یکدیگر باشیم چرا که متعلق به آموزش و پرورشی هستیم که نسل آینده و مدیران آینده کشور را تربیت می کند.
وی افزود: کار ما تنها اختصاص به بچه حزب اللهی ها و مذهبی ها ندارد چرا که گاه ما خطا می کنیم و آنها به ما هشدار می دهند. اصلی ترین وظیفه ما تقویت و ایجاد یک برنامه جامع و کامل برای قشر دانش آموز و علاقه مندان به انقلاب است. کفاش ادامه داد: فضای نیروی انسانی را باید بشکافیم و شایستگان پرورشی و تربیتی را شناسایی و به کار بگیریم. نباید با کوچکترین مسئله و یا اختلاف سیاسی، نیروهای انسانی شایسته را از دست بدهیم البته اصول و مبانی ما برای انتخاب افراد، اعتقاد به نظام و ولایت است اما باید نگاههای سلیقه ای را از کار شایسته افراد تفکیک کرد. باید چتر امور تربیتی باز شود و افراد با نگاههای متفاوت زیر این چتر به فعالیت خود در حوزه پرورشی و تربیتی ادامه دهند.

وی خطاب به وزیر آموزش و پرورش، گفت: از امروز قول می دهم تمام برنامه های پرورشی مورد نظر را بند به بند اجرا کنم البته پیش شرطش آن است که مظلومیت امور تربیتی و بحث اختصاص اعتبار برطرف شود. همچنین مراکز از دست رفته را احیا کرده و دوران عظمت را به معاونت پرورشی برمی گردانیم.

کفاش ادامه داد: برای انجام فعالیتهای فرهنگی باید ابتدا کار فرهنگی را ترسیم و سپس هزینه ها را تامین کرد نه آنکه اول اعتبار اختصاص داده شود و سپس بر مبنای آن کار انجام شود. معاون پرورشی و تربیتی آموزش و پرورش با بیان اینکه نسل امروز با گذشته متفاوت است، گفت: ما امروز نیازمند به روز کردن آموزش مربیان و بازتعریف برنامه ها هستیم. نسل امروز سرو کارش با فضای مجازی و اینترنت است بنابراین ما نیز باید خود را به روز کنیم .همان گونه که دولت تدبیر و امید را مردم برگزیده و رئیس جمهور وزرای متفاوتی را انتخاب کردند ما نیز باید در روشها و فعالیت و نحوه برخوردمان با دانش آموزان نوگرایانه حرکت کرده و روشهای تربیتی نوین را ایجاد کنیم.
کفاش در پایان گفت: کاربرد ضرب المثل "حرف مرد یکی است" در حوزه تربیتی معنا ندارد و باید روش های جدیدی را در امور تربیتی ایجاد و به کار بریم.

در ادامه نيز علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم در خصوص این انتصاب گفت: در مدت ۳ ماهی که با آقای هژبری به عنوان معاون پرورشی و فرهنگی همکاری داشتیم از وی، صداقت و تلاش دیدیم و دلیل تغییر وی پذیرفته شدن آقای هژبری در دوره دکتری بود؛ زیرا شرط پذیرفتن این دوره دکتری، نداشتن مسئولیت در سطوح بالاست و وی به همین دلیل قصد استعفا داشت.

امید است با آمدن کفاش به معاونت پرورشی و فرهنگی، احیای امور تربیتی که یادگار شهیدان رجایی و باهنر است، بهتر از گذشته در آموزش و پرورش تحقق یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
نمی توانی به عقب برگردی و شروع را عوض کنی، ولی می توانی از جایی که هستی آغاز کنی و پایان را عوض کنی...