دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۲ / ۰۱:۴۰
کد مطلب: 21459
۰

افزایش حق الزحمه اساتید راهنما و مشاور دانشگاه آزاد

به گزارش مهر، ابراهیم واشقانی فراهانی عصر امروز در نشست مطبوعاتی از ابلاغ بخشنامه حق‌الزحمه استادان راهنما و مشاور در دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: حق‌الزحمه استادان دانشگاه آزاد بعد از ابلاغ این بخشنامه درست معادل حق‌الزحمه استادان دانشگاه های دولتی می شود و از این طریق مشکل کمبود استادان راهنما و مشاور در دانشگاه آزاد برطرف خواهد شد.
وی این اقدام را یکی از گام های یکسان‌سازی حقوق استادان دانشگاه های آزاد و دولتی عنوان کرد. واشقانی فراهانی در ادامه اظهار داشت: این تصمیم‌گیری بر مبنای خروجی پایان‌نامه‌ها و رسانه های دکتری قابل اعمال است و این افزایش 107 درصد صورت گرفته که بیش از دو برابر حق‌الزحمه پیشین به شمار می آید.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد ادامه داد: در ازای این اقدام لازم است پایه تولیدات علمی با درجه بالای علمی، ثبت اختراع و خلق آثار بدیع در دانشگاه آزاد عملی شود. واشقانی فراهانی در ارتباط با تشویق مقالات ISI به برخی جزئیات اشاره کرد و گفت: پایگاه تامسون رویترز مقالات ISI را در جهت موضوعات تخصصی رتبه‌بندی می کند. دانشگاه آزاد نیز این مقالات را در صورت داشتن کیفیت بالای علمی تشویق می کند.

وی با بیان اینکه میزان این تشویق با ضریب یک در سال گذشته دو میلیون و 250 هزار تومان بود، ادامه داد: این میزان در سال جاری به سه میلیون و 600 هزار تومان برای ضریب یک در نظر گرفته شده است.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد در ارتباط با شرکت های دانش بنیان در دانشگاه آزاد نیز تاکید کرد: دانشگاه آزاد در صدد است برای 10 درصد ایجاد شرکت های دانش بنیان سرمایه گذاری کند. بنابراین طبق تفاهم‌نامه‌ای با معاونت علمی ریاست جمهوری پارک علم و فناوری تاسیس خواهیم کرد.

واشقانی فراهانی در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص فروش پایان‌نامه تاکید کرد: باید قانونی تصویب شود تا جلوی تمام شرکت هایی که این اقدام ناپسند را انجام می دهند، گرفته شود، اما دانشگاه آزاد به تنهایی نمی تواند در جلوگیری از کاهش فروش جعل پایان‌نامه مشارکت داشته باشد. بنابراین نیاز است تا وزارتخانه های علوم و بهداشت نیز این وظایف را برعهده بگیرند تا شاید بتوان به کاهش و حذف این اعمال، اقدام کرد چون فروش پایان‌نامه و جعل آن را نمی توان به طور کامل حذف کرد، این اتفاق مدام در حال انجام است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
شاید باورتون نشه اما دنیا به کوچک‌ترین خوبی‌های شما نیاز داره، خوب بمونید.