يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۸۹ / ۱۵:۳۴
کد مطلب: 2153
۰
۲

اضافه كار تاخيري معلمان پرداخت مي شود

وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه اضافه كار تاخيري معلمان پرداخت مي شود ، گفت: حدود 150 ميليارد تومان بابت پرداخت اضافه كار معلمان به حساب آموزش و پرورش استان هاي كشور واريز شد.
 گزارش روز دوشنبه ايرنا، 'حميدرضا حاجي بابايي' در حاشيه همايش بين المللي دانش آموزان حامي فلسطين در جمع خبرنگاران افزود: مشكلات موجود در زمينه تاخير در پرداخت اضافه كار معلمان برطرف شد.
وي ادامه داد: آموزش و پرورش نامه‌اي به خزانه ارسال كرد و خزانه براي تأمين نقدينگي با بانك مركزي نامه‌نگاري كرد و حدود 150 ميليارد تومان براي پرداخت بدهي‌هاي دو سه ماه اخير آموزش و پرورش كه شامل اضافه‌كار معلمان و مديران، حق‌التدريس معلمان رسمي، عائله‌مندي بازنشستگان و بخشي از پاداش پايان خدمت آنان مي شود ، به حساب آموزش و پرورش تمام استان‌هاي كشور واريز شد.
حاجي‌بابايي اضافه كرد: تا پايان دي‌ماه هيچ يك از استان ها نبايد بدهي در زمينه اضافه كار و يا حق التدريسي رسمي و آزاد به فرهنگيان داشته باشد.
وي در خصوص زمان اجراي تغيير نظام آموزشي، گفت: تغيير نظام آموزشي كشور به شش ، سه، سه( شش سال ابتدايي، سه سال راهنمايي و سه سال دبيرستان) در شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي به تصويب رسيده است.
وزير آموزش و پرورش اظهار داشت: نحوه اجراي نظام آموزشي جديد، فلسفه تعليم و تربيت و سند تحول بنيادين در اين شورا در دست بررسي است و چنانچه نحوه اجراي آن به تصويب برسد، امسال اجرايي خواهد شد در غير اين صورت يك سال به تأخير مي افتد.
حاجي بابايي در خصوص تعطيلي مدارس ابتدايي در روزهاي پنجشنبه، اظهارداشت: اين موضوع هنوز قطعي نشده است.
وي گفت: ساعات درسي دانش‌آموزان ابتدايي 24 ساعت است و معلم ابتدايي نيز بايد 24 ساعت در هفته تدريس كند.
حاجي بابايي اضافه كرد: بحثي كه در اين زمينه وجود دارد اين است كه آيا مي‌توان اين 24 ساعت را در پنج روز ساماندهي كرد يا بايد در شش روز ساماندهي شود كه بايد اين مساله به صورت كارشناسي بررسي شود.
وي افزود: يك روز معلم ابتدايي بايد به برنامه‌هاي آموزشي اختصاص داده شود با اين توضيح كه مدرسه شش روز كار مي‌كند و دانش‌آموزان پنج روز در مدرسه حاضر مي‌شوند.
حاجي بابايي در خصوص پرداخت حقوق نيروهاي تازه استخدامي وزارت آموزش و پرورش، گفت: حقوق 40 هزار نيروي استخدامي آموزش و پرورش به صورت يكجا و با رعايت تفاوت تطبيقي در اين ماه پرداخت مي‌شود و از فردا مي‌توانند حقوق خود را دريافت كنند.
حاجي‌بابايي اظهار داشت: بر اساس قانون مديريت خدمات كشوري حقوق افرادي كه از تاريخ اول فرودين 88 استخدام شده‌اند، در حدود 150 هزار تومان با ديگران متفاوت است.
وي تصريح كرد: روز گذشته رييس جمهور دستور داد تا در سراسر كشور به طور همزمان احكام استخدامي اين افراد به ذي حسابي ادارات ارسال و تفاوت حقوق آنها در دي‌ماه پرداخت شود.
حاجي بابايي در خصوص ساماندهي معاونت پرورشي، گفت: اداره كل قرآن، نماز و عترت و اداره كل امور تربيتي و مشاوره در معاونت پرورشي ايجاد شد و معاون پرورشي وزارتخانه به زودي معرفي مي‌شود.
وي اضافه كرد: نامه‌اي به حدود 200 هزار نفر از مديران مدارس و مربيان و نيز به نمايندگان مجلس با طرح اين سووال مبني بر اينكه 'احياي معاونت پرورشي يعني چه' با هدف اطلاع از ديدگاه‌هاي جديد و نقطه‌نظرات فرهنگيان را براي احياي معاونت پرورشي ارسال شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

با تشكر ار اطلاع رساني دقيق.
رضا
Romania
حاجي‌بابايي اضافه كرد: تا پايان دي‌ماه هيچ يك از استان ها نبايد بدهي در زمينه اضافه كار و يا حق التدريسي رسمي و آزاد به فرهنگيان داشته باشد.
اونوقت الان 3بهمن است و 4ماه بدهکارند که؟!!
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
اندكي غرور به آدم كمك مي كند كه فاصله اش را حفظ كند. آلبر كامو