دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۸۹ / ۲۰:۴۸
کد مطلب: 2307
۰

آغاز مهلت مجدد ثبت‌نام در آزمون دكتري از يكشنبه

مشاورعالي سازمان سنجش آموزش كشور با اشاره مهلت مجدد ثبت‌نام اولين آزمون نيمه متمركز دكتري، گفت: آزمون دكتري در كليه مراكز استان‌ها به صورت همزمان برگزار مي‌شود. دكتر حسين توكلي در گفت‌وگو با خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به داوطلباني كه موفق به انجام ثبت‌نام در مهلت مقرر براي شركت در آزمون دكتري نشده‌اند، افزود: آن دسته از داوطلباني كه به هر دليل موفق نشده‌اند، مي‌توانند در روزهاي اول تا 4 اسفند ماه با مراجعه به سايت سازمان سنجش به نشاني www.sanjesh.org  نسبت به ثبت‌نام اقدام كنند. وي با اشاره به آغاز مهلت ويرايش اطلاعات داوطلبان از روز يكشنبه اول اسفند ماه، تصريح كرد: داوطلبان مي‌توانند در صورت لزوم با وارد كردن اطلاعات درخواستي نسبت به مشاهده اطلاعات ثبت‌نامي و در صورت نياز اصلاح اطلاعات مذكور از جمله استان محل اقامت براي تعيين حوزه امتحاني اقدام كنند.
با توجه به تعداد زياد متقاضيان آزمون دكتري در تمام استانها برگزار مي‌شود توكلي با بيان اينكه در ابتدا مقرر شده بود در 9 حوزه آزمون دكتري برگزار شود، اظهاركرد: اما با توجه به تعداد متقاضيان شركت در آزمون مذكور آزمون در كليه مراكز استان‌ها به صورت همزمان برگزار مي‌شود، بنابراين محل آزمون داوطلبان بر اساس استان محل اقامت مندرج در بند 34 تقاضانامه ثبت‌نامي تعيين خواهد شد، بر اين اساس داوطلباني كه خواستار تغيير حوزه امتحاني و يا به عبارتي تغيير استان‌ محل اقامت خود هستند مي‌توانند در مهلت تعيين شده اين اصلاح را انجام دهند. وي با اشاره به تشريح جزييات تفكيكي آزمون دكتري، اظهاركرد: از127 هزار و 353 داوطلب ثبت‌نام كننده در اين آزمون، تعداد 77 هزار و 695 نفر معادل (61 درصد) در مهلت اوليه تعيين شده از سوي سازمان سنجش اقدام به ثبت‌نام اينترنتي كرده و حدود 39 درصد نيز در مهلت تمديد شده اقدام به ثبت نام كرده‌اند.
استان‌ تهران بيشترين و استان‌ هرمزگان كمترين تعداد ثبت‌نام‌كنندگان در آزمون دكتري توكلي با بيان اينكه بيشترين داوطلبان در روزهاي10،9 و 14 در آزمون ثبت‌نام كرده‌اند، افزود: در روزهاي 4، 16 و17 بهمن ماه هم كمترين تعداد ثبت‌نام در اين آزمون را شاهد بوده‌ايم. وي با اشاره به آمار تفكيكي ثبت‌نام كنندگان آزمون دكتري تخصصي 1390 در استان‌هاي سي و يك گانه كشور، گفت: استان‌هاي تهران، اصفهان و خراسان رضوي به ترتيب بيشترين تعداد ثبت‌نام كنندگان و استان‌هاي هرمزگان، بوشهر، خراسان جنوبي و شمالي به ترتيب كمترين تعداد ثبت‌نام كنندگان در آزمون نيمه متمركز دكتري تخصصي 1390 را دارا هستند. وي با بيان اينكه در اين آزمون 49 هزار و 586 داوطلب زن معادل حدود 38 درصد و حدود 61 درصد داوطلب مرد شركت كرده‌اند، خاطرنشان كرد: استان‌هاي تهران، اصفهان و فارس به ترتيب بيشترين تعداد ثبت‌نام كنندگان زن و استان‌هاي بوشهر، كهكيلويه و بويراحمد و هرمزگان به ترتيب كمترين تعداد ثبت نام كنندگان زن در آزمون نيمه متمركز دكتري تخصصي 1390 را دارا هستند. مشاور عالي سازمان سنجش افزود: استان‌هاي تهران، خراسان رضوي و اصفهان به ترتيب بيشترين و استان‌هاي هرمزگان، خراسان شمالي و خراسان جنوبي به ترتيب كمترين تعداد ثبت‌نام كنندگان مرد در آزمون نيمه متمركز دكتري تخصصي 1390 را دارا هستند.  
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
ز باغ رعيت، گر مَلك خورد سيبي / برآرند غلامان، درخت از بيخ