جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ / ۱۱:۰۱
کد مطلب: 23790
۰

بیش از 80 نوع اختلال خواب شناسایی شده است

به گزارش میگنا، دکتر خسرو صادق نیت روز یکشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود :خواب از ضروریات حیات است و انسان حدود یک وسوم عمر خود را در خواب به سر می برد. وی ادامه داد: اختلالات خواب به عنوان یکی از شایع ترین بیماری های بشر مطرح است و براساس آمار ابتلا به این بیماری ها در میان انسان ها تا 30 درصد است .

به گفته صادق نیت یکی از اختلالات خواب ، کابوس های شبانه است که گاه با اختلال در پیوستگی خواب به عنوان یکی از عوامل بد خوابی و عدم احساس رضایت از خواب تلقی می شود. وی گفت : افرادی که خواب مناسب و با کیفیتی ندارند در واقع سلامتی جسمی و روحی آنها به خطر می افتد.

فلوشیب اختلالات خواب همچنین در خصوص وقفه تنفسی حین خواب گفت : وقفه تنفسی برخواب شبانه اثر گذار است و یکی از مهمترین نشانه های و عوارض آن اثراتی است که بر فعالیت های روزانه می گذارد .

صادق نیت ادامه داد: احساس خستگی ، کاهش توانایی در تمرکز ، ناتوانی در تصمیم گیری به خصوص در موقع بحرانی و حساس ، کاهش قدرت یادگیری و آموزش پذیری ، خواب آلودگی در روز و افزایش خطا و تصمیم گیری اشتباه ، عوارضی هستند که در اثر ابتلای فرد به وقفه تنفسی حین خواب ایجاد می شود. دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه وقفه تنفسی می تواند سالها فرد را آزار دهد ، توضیح داد: یکی از مشکلات تشخیصی در اختلالات خواب عدم اطلاع فرد مبتلا است تا برای درمان بیماری اقدام کند.

به گفته وی وقفه تنفسی در شاغلین به خصوص کسانی که مشاغل حساس و پرمخاطره دارند، اهمیت بیشتری دارد چرا که ابتلا به این اختلال می تواند منجر به بروز حوادث فاجعه بار شود و خسارات جبران ناپذیری را بر جای بگذارد .

فلوشیب اختلالات خواب افزود : مطالعات نشان داده است که بروز تصادفات رانندگی به علت وقفه تنفسی حین خواب رانندگان، نه تنها از شیوع بالایی برخوردار است بلکه به علت تاخیر در واکنش رانندگان به این اتفاقات این گونه حوادث معمولا مرگبار خواهند بود.
صادق نیت افزود :شناخت به موقع و زود هنگام این بیماری در مشاغل پر خطر می تواند نقش مهمی در کاهش بروز حوادث ایفا کندبه طوری که کشورهای پیشرفته در همین زمینه برنامه های مدون و مقررات مناسب تدوین کرده اند.
وی گفت : خوشبختانه امروزه روش های کاملا عملی و موثری ابداع شده تا بتوان نسبت به شناسایی افراد مشکوک و جدا کردن آنان از جامعه مورد نظر اقدام کرد و با روش علمی به شناخت قطعی بیماری و تعیین دقیق شدت ابتلا فرد دست یافت و بسیاری از آنان را به خوبی درمان کرد .
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
برای انسان نابینا شیشه و الماس فرقی ندارد اگر کسی قدرتان را ندانست فکر نکنید شیشه اید یقین بدانید که او نابیناست ...