سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ / ۰۹:۰۲
کد مطلب: 24845
۲
۱۲

خبرهای خوش از بیمه طلایی فرهنگیان

 

وحید کیارشی با بیان این مطلب درباره دلیل حذف بیمه دندانپزشکی و عینک از بیمه طلایی فرهنگیان افزود: بخشنامه ای که در آن به این موارد اشاره شده مربوط به سه ـ چهار هفته پیش است و با توجه به امضای قرارداد جدید با شرکت بیمه گذار تغییرات اساسی در این بخشنامه انجام می شود.

وی درباره اینکه آیا قرار است در قرارداد جدید بیمه طلایی خدمات بیمه دندانپزشکی و عینک به فرهنگیان داده شود، توضیح داد: با توجه به اینکه در مرحله امضای قرارداد با شرکت بیمه گذار هستیم امکان اعلام جزییات وجود ندارد، اما فرهنگیان بدانند که تا یکی دو روز آینده خبرهای خوشی از بیمه طلایی فرهنگیان اعلام می شود و شرایط قرارداد تغییر کرده است.

کیارشی درباره اعلام ابلاغ قرارداد بیمه طلایی فرهنگیان گفت: پس از امضای قرارداد و انجام کارهای اداری دستورالعمل اجرایی آن به استانها ابلاغ خواهد شد.

به گزارش مهر، پیش از این در بخشنامه ابلاغی معاون توسعه و مدیریت آموزش و پرورش به ادارات کل آموزش و پرورش استانها آمده بود: «نرخ حق بیمه درمان تکمیلی شاغلان و افراد تحت تکفل آنان در سال 1393 و از شروع قرارداد جدید اول خرداد 1393 ماهانه مبلغ 260 هزار ریال تعیین شده است که باید از حقوق بیمه شدگان کسر و به حساب شرکت بیمه گر واریز شود.
در این بخشنامه اعلام شده بود: قرارداد بیمه ای جدید نسبت به سال گذشته تغییر خاصی نداشته و فقط تعهدات عینک و دندانپزشکی به دلیل پیش بینی بعضی از خدمات دندانپزشکی توسط دولت در خدمات بیمه های پایه و همچنین نرخ بالای حق بیمه این دو پوشش که از نظر اقتصادی به هیچ عنوان مقرون به صرفه نبوده و بهره مندی از آن در بسیاری از مناطق و نواحی کشور توسط بیمه شدگان با مشکلاتی مواجه بوده، از لیست خدمات حذف شده است.

نارضایتی فرهنگیان از حذف بیمه دندانپزشکی

ابلاغ این بخشنامه منجر به نارضایتی بسیاری از فرهنگیان به ویژه در شهرستانها شده بود و همین امر منجر به تذکر تعدادی از نمایندگان مجلس به وزیر آموزش و پرورش در روز گذشته شد.

جبار کوچکی نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر توضیح داد: فرهنگیان بسیاری از شهرستانهای دور و نزدیک نسبت به حذف خدمات دندانپزشکی و عینک و همچنین کسر 26 هزار تومان از بیمه طلایی اعتراض داشته اند و ما نیز این موضوع را به نمایندگان آموزش و پرورش اعلام کرده ایم.

وی ادامه داد: متاسفانه آموزش و پرورش عملکرد خوبی در موضوع بیمه طلایی فرهنگیان نداشته است و مشکلاتی را برای آنها بوجود آورده است، اگر آموزش و پرورش قرار باشد در موضوع بیمه ای با همین عملکرد ادامه دهد، قطعاً با مشکل مواجه خواهد شد.

بدهی 400 میلیاردی آموزش و پرورش به بیمه ایران

این نماینده مجلس توضیح داد: براساس اعلام نمایندگان بیمه ایران، آموزش و پرورش مبلغ 400 میلیارد تومان به این شرکت بیمه ای بدهی دارد که باید علاوه بر پرداخت بدهی خود شرایط بیمه فرهنگیان را برای این قشر زحمتکش بهبود دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، بیمه طلایی فرهنگیان و از دوران وزارت حمیدرضا حاجی بابایی از سال 1389 شکل اجرایی به خود گرفت و باوجود اینکه امتیازات و تسهیلات تحت پوشش قرار گرفتن این بیمه بسیار چشمگیر بود اما زمانیکه به مرحله اجرا رسید، بسیاری از وعده ها محقق نشد. حذف خدمات بیمه دندانپزشکی و عینک از جمله این تعهدات بود که منجر به نارضایتی جمعی گسترده از فرهنگیان شد. (مهر)

 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

جوانمرد
با سلام. جناب آقای کیارشی نمی دانم پول فر هنگیان هر سال ارزش خود را از دست می دهد یا خدمات ارائه نشده بیمه ایران هر سال با ارزشتر می شود که همه ساله بر مبلغ حق بیمه فرهنگیان افزوده میشود ولی خدمات درمانی و بیمه ای افزایش که نمی یابد هیچ خدمات دندان و عینک هم حذف می گردد و در جای دیگر هر ساله مبلغ حق بیمه عمر مصوب کارکنان افزایش می یابد ولی پرداخت غرامت همان مبلغ قرارداد سال اول یعنی 3میلیون تومان است. یعنی واقعاً ........
حامد
سلام
باتوجه به اینکه بسیاری از ارگانها با شرایط پرداختی مشابه ،وضعیت پوشش بیمه ای به مراتب بهتر از آموزش و پرورش دارند ، بهتر نیست به جای پاک کردن صورت مسأله ای که خودتان نوشته اید به فکر حل آن باشید؟ چرا بسیاری از داروها(داروهای خارجی) از شمول بیمه طلایی خارجند؟خوب یک فرهنگی با این درآمد اندک چطور می تواند مخارج سنگین داروهای خارجی را بپردازد در حالی که بیمه اش طلایی است!!!! ؟؟؟؟؟؟؟
محمد
باسلام سهم حق بیمه از حقوق فرهنگیان کسر می شود چرا به حساب بیمه واریز نشده ؟واگه قرار باشه هرنفر فرهنگی ماهیانه 26000 تومان حق بیمه طلایی بده وخدمات دندان پزشکی وعینک و... نداشته باشه این چه بیمه ایی ؟
نریمانیان
باسلام .خدمات بیمه طلایی بسیار خوب می باشد اگر به موقع کارتها در اختیار ما قرار گیرد وهمچنین بسیاری از پزشکان زبده سونوگرافی و....قرار دادی با بیمه طلایی ندارند ومجبور به پرداخت حق ویزیت وبسیاری از ازمایشات غیره می باشیم ودریافت مبالغ خرج شده ازبیمه باکسر درصدی ازآن ماهها طول میکشد
باطرح دوم یارانه ها وافزایش نجومی قیمتهای وقیمت نان وویزیت دکترها وعدم افزایش یارانه نقدی فشار زیادی به مردم می اید.
غفار
سلام ، بیمه طلایی را با این دست دست کردن به برنز تبدیل کردید و حالا می خواهید خبر خوش بدهید. فرهنگی بیشتر از بیمه طلایی به فکر کردن طلایی شما نیاز دارد. شرکت مورد نظر تان را جایگزین بیمه ایران می خواستید بکنید چرا از همکاران استفاده ابزاری می کنید.
س
حتماخدمات پرداخت زایمان نیز سال آینده حذف می شود پس امسال بفکر باشید.
بازنشسته
سلام من بازنشسته فرهنگی هستم
نمیدونم چرا کارهای این اداره هیچوقت برنامه مشخصی نداره من از بیمه خدمات درمانی همسرم استفاده میکنم قبل از بازنشستگی گفتن هیچ کاری نمیشه کرد بعد از بازنشستگی اطلاع دادم خدمات درمانی آموزش پرورش رو نمی خوام بعد از دو سال از دی ماه سال قبل ازم خدمات درمانی کم کردن یعنی دو جا ازم بیمه کم میشه آیا این عدالته؟
45
Iran, Islamic Republic of
خوش به حال تو آبدارچی بانک که حتی پول ارتودنسی دندان خانواده ات را میدن وای بیچاره معلم وای ...
احمدرضا
با سلام،كاش مي شد همه بيمه ها را يكي كنند و امكانات رفاهي بهتري هم ارائه دهند تا جمع فرهنگيان از مشكلات بيمه اي راحت شوند ونفسي تازه كنند.كاش با بودن بيمه همكاران وديگر افراد جامعه هنگام مراجعه به مراكز درماني هزينه اي بابت درمان ندهند.
طاها
سلام.ایا به نظر شما مبلغ 26 هزار تومان از هر نفر با توجه به حذف دندان پزشکی وعینک بی انصافی محض نیست؟پس کی باید به فکر فرهنگیان هم باشیم؟
اميد
Iran, Islamic Republic of
باسلام واقعامعلم درخورخدماتي شايسته ترازوضعيت فعليست نميدانم چراشغل معلمي شغل انبياست فراموش شده است.
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
سخت است حرفت را نفهمند سخت تر این است که حرفت را اشتباهی بفهمند حالا میفهمم که خدا چه زجری میکشد وقتی این همه آدم حرفش را که نفهمیده اند هیچ اشتباهی هم فهمیده اند. دکترعلی شریعتی