جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۶:۱۷
کد مطلب: 25181
۰

متخصصان در کدام بیمارستان ها مقیم می شوند؟

دکتر محمد آقاجانی، درباره گام دوم طرح تحول سلامت مبنی بر حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم و مقیمی متخصصان در بیمارستان های دولتی گفت: دو برنامه جدید از طرح تحول نظام سلامت از ابتدای خرداد ماه آغاز شده و اجرای آن به تدریج در بیمارستان های کشور کامل می شود. وی در توضیح مقیمی متخصصان در بیمارستان های دولتی اظهار کرد: براساس این طرح متخصصان در بیمارستان های 64 تختخوابی و بالاتر از آن در ساعات شب و ایام تعطیل مقیم می شوند.
به این ترتیب متخصصان در رشته هایی که بیماری های اورژانس دارند مانند جراحی، ارتوپدی، داخلی، طب اورژانس و ... براساس تعداد تخت های اورژانس بیمارستان مربوط و اینکه آن بیمارستان مرکز ارجاع است یا خیر، مقیم خواهند شد.

آقاجانی افزود: در مجموع طبق آیین نامه مربوطه، مقیمی متخصصان بسته به بیمارستان و تعداد رشته های فعال در آن بیمارستان تفاوت دارد. درمجموع در قالب این طرح دسترسی مردم به متخصصان در زمان بیماری های اورژانس درساعات شب و ایام تعطیل فراهم خواهد شد.

معاون درمان وزیر بهداشت، درباره حمایت از ماندگاری پزشکان متخصص و عمومی در مناطق محروم نیز گفت: این بسته خدمتی نیز در حال حاضر حدود 5 هزار پزشک را شامل می شود. به این ترتیب از این پزشکان حمایت می شود که در مناطق مربوطه ماندگار شده و با علاقه و انگیزه بیشتر خدمت ارائه دهند.

وی افزود: همچنین حمایت ها و تسهیلات تشویقی که دولت فراهم می کند، زمینه ای خواهد بود برای جذب متخصصانی که کمبود داریم. این بسته های تشویقی به تدریج متخصصان را از سایر نقاط کشور و یا از فارغ التحصیلان جدید به این مناطق جذب می کند. به این ترتیب آن تعداد پزشکان و متخصصانی که اکنون در مناطق محروم فعالند، با علاقه بیشتری در این مناطق خواهد ماند و از طرف دیگر زمینه جبران کمبودها با جذب پزشکان و متخصصان مورد نیاز فراهم می شود.

آقاجانی گفت: طرح تحول سلامت که فاز نخست آخر در حوزه درمان از 15 اردیبهشت ماه آغاز شده به طور گسترده و با قوت در حال اجراست و رضایتمندی گسترده ای را در مراجعین بیمارستان های دولتی ایجاد کرده است؛ چرا که هزینه ها به شدت کاهش یافته و کیفیت ارائه خدمات نیز بهتر شده است. طرح تحول سلامت از 15 اردیبهشت ماه در 557 بیمارستان تحت پوشش وزارت بهداشت آغاز شده و بسته های مختلف در قالب این طرح به تدریج در حال اجرایی شدن است. (ایسنا)
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
شکست خوردن و زمین خوردن یک اتفاق است تسلیم‌شدن و بلندنشدن یک انتخاب است. نگذار انتخاب‌هایت اسیر اتفاق‌ها شود..!!!