شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۳:۱۶
کد مطلب: 25328
۰

استاد و معاون سابق ریاست دانشگاه تهران درگذشت

استاد و معاون سابق ریاست دانشگاه تهران درگذشت
به گزارش ایسنا، طبق اطلاعات اولیه کسب شده از خانواده استاد، مراسم تشییع و ترحیم ایشان، روز دوشنبه در شهر مونترال برگزار شده و مراسم یادبودی نیز روز یکشنبه آینده از ساعت 11:30 در مسجد دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

دکتر سیدجلال الدین هاشمی که متولد 18 اردیبهشت 1336 در شهر تهران بود پس از پایان تحصیلات فوق‌لیسانس در دانشگاه تهران، مدرک دکتری خود را در رشته مهندسی شیمی از دانشگاه مک‌گیل کانادا دریافت کرده بود.
استاد در طول سالها خدمت در دانشگاه تهران، مسئولیت های مختلفی ازجمله معاونت اداری و مالی دانشکده فنی دانشگاه تهران در دهه 1360، معاونت اداری و مالی دانشگاه تهران در سال 1368، ریاست دانشکده فنی کاسپین (دانشگاه تهران) در سال های 1381 تا 1388، مسوولیت راه اندازی و ریاست دانشکده فنی فومن دانشگاه تهران در سال های 1384 تا 1388، مسوولیت راه اندازی مراکز رشد و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در سال 1381، دبیری اجرایی کنگره بین المللی فردوسی، احداث مجتمع رفاهی دانشگاه تهران، راه اندازی درمانگاه دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، راه اندازی طرح گسترش دانشکده فنی دانشگاه تهران، همکاری در تأسیس و راه اندازی دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران، همکاری در تأسیس مرکز بین المللی آموزش زبان فارسی دانشگاه تهران، عضویت در هیأت امنای موقوفات مرحوم دکتر افشار و عضویت در هیأت مدیره بنیاد حامیان دانشکده فنی دانشگاه تهران را برعهده داشت.
دﻛﺘﺮ ﻫﺎﺷﻤﻲ ﺑﻬﻤﺮاﻩ اﻓﺮاﺩﻱ ﭼﻮﻥ ﺩﻛﺘﺮ ﻗﺎﺿﻲ ﺯاﺩﻩ، ﻭﺯﻳﺮ ﺑﻬﺪاﺷﺖ اﺯ اﻋﻀﺎﻱ ﺷﻮﺭاﻱ 22 ﻧﻔﺮﻩ ﺗﺸﻜﻴﻞ ﺩﻫﻨﺪﻩ ﺟﻬﺎﺩ ﺳﺎﺯﻧﺪﮔﻲ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ﻫﺎﻱ اﺑﺘﺪاﻳﻲ اﻧﻘﻼﺏ اﺳﻼﻣﻲ ﺑﻮﺩﻩ اﺳﺖ.

هیات رییسه پرديس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران هم در اطلاعيه اي درگذشت دکتر سيد جلال‌الدين هاشمي را تسليت گفته و تاكيد كردند که اين استاد فقيد، که در طول عمر ارزشمند خويش، خدمت به دانشگاه تهران و جامعه دانشگاهي کشور را سرلوحه فعاليت‌هاي اجرايي خود قرارداده بود، در سال‌هاي خدمت در سمت‌هاي مختلف اجرايي در پرديس دانشکده های فنی و دانشگاه تهران، مصدر و منشاء خدمات بزرگ اجرايي و اداري بود که امید است از باقيات‌الصالحات کارنامه اعمال ايشان در نزد خداوند متعال محسوب گردد.
وزیرعلوم درگذشت استاد دانشگاه تهران را تسلیت گفت
وزیرعلوم ، تحقیقات و فناوری در پیامی درگذشت دکتر سید جلال الدین هاشمی از چهر‌ه‌های شناخته شده مهندسی کشور و استاد دانشکده فنی دانشگاه تهران را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت دکتر فرجی دانا به شرح زیر است:

" خانواده محترم مرحوم دکتر سید جلال الدین هاشمی
سلام علیکم؛
درگذشت اندوهبار دوست و همکار گرانقدر مرحوم دکتر سید جلال الدین هاشمی را که از چهر‌ه‌های شناخته شده مهندسی کشور و دانشکده فنی دانشگاه تهران بود به جامعه علمی و دانشگاهی و همه سوگواران و کسانی که دل در گرو اعتلای آموزش عالی دارند، صمیمانه تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای آن مرحوم غفران الهی و علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل آرزومندم.

رضا فرجی دانا"
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند ، هر چه بیشتر اوج بگیری کوچکتر خواهی شد.