دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۷ تير ۱۳۹۳ / ۱۲:۰۸
کد مطلب: 25662
۰
فناوری تحت تاثیر جام جهانی

جدیدترین آمار کاربران اینترنت در ایران اعلام شد

جدیدترین آمار کاربران اینترنت در ایران اعلام شد
به گزارش مهر، علاوه بر اخبار مربوط به جام جهانی و فناوری، افزایش وام مسکن نخبگان تا سقف 100 میلیون تومان، موفقیت محقق ایرانی در سنجش فشار تومورهای سرطانی، جاسوسی گوگل گوگل از حساب های شخصی کاربران، رسیدن ضریب نفوذ اینترنت به مرز 50 درصد و اعلام 50 هزار حمله سایبری در یک سال به ایران از دیگر اخبار مهم علم و فناوری در یک هفته اخیر بودند.

تصویر پرچم ایران روی اسکلت رباتیک جام جهانی

در افتتاحیه بازیهای جام جهانی یک جوان برزیلی دارای معلولیت حرکتی با روبات پوشیدنی توانست اولین ضربه را به توپ بازی ها وارد کند. یکی از محققان پروژه روبات پوشیدنی یک ایرانی بود،

المیرا امرالله در این باره گفت:  25 کشور، از جمله ایران در پروژه ساخت اکسو اسکلت بازی های جام جهانی شرکت داشتند. مدیر پروژه معتقد بود که پرچم کشورهای درج شده روی اسکلت باید با توجه به ملیت محققان پروژه باشد و برهمین اساس پرچم ایران روی این اسکلت رباتیک نقش بست.

بازتاب بازی تیم ملی در شبکه های اجتماعی

بازی فوتبال ایران و آرژانتین که در هفته اخیر انجام شد بازتاب گسترده ای در فضای مجازی به همراه داشته است به نحوی که بررسی ها از ایجاد 5میلیون و چهارصد هزار توئیت در شبکه اجتماعی توئیتر فارسی حکایت دارد.

در شبکه اجتماعی توییتر فارسی 5 میلیون و چهارصد هزار توئیت با هشتگ‌های #IRN و #ARG در زمان بازی این دو تیم منتشر شد و در همین حال سهم محتوای منتشر شده توسط کاربران فارسی زبان توئیتر یک میلیون و 950 هزار توئیت درباره بازی تیم‌های ملی ایران و آرژانتین بوده است.

50 درصد ایرانیها کاربر اینترنت اند

جدیدترین آمارها از استفاده کاربران ایرانی از اینترنت نشان می دهد که ضریب نفوذ اینترنت در ایران به 49.13 درصد رسیده و اتصال به شبکه اینترنت از طریق تکنولوژی ADSL بیشترین سهم را در میان سایر اتصالات به خود اختصاص داده است؛ در همین حال استان مازندران بیشترین کاربران اینترنت در ایران را در اختیار دارد.

پس از این استان، تهران با ضریب نفوذ 68.04 ، اصفهان با ضریب نفوذ 59.32 ، خوزستان با ضریب نفوذ 56.28 و سمنان با ضریب نفوذ 53.8 در رده های بعدی قرار دارند و استان خراسان شمالی محروم ترین استان از نظر دسترسی به اینترنت با ضریب نفوذ 27.55 درصد محسوب می شود.

ایران دچار 50 هزار حمله سایبری شد

رئیس سازمان پدافند غیرعامل این هفته از کشف حدود 50 هزار حمله آگاهانه سایبری علیه ایران در سال گذشته خبر داد که همه از سوی ایران پاسخ داده شد و گفت: در مورد موضوع آسیب پذیری خونریزی قلبی، ایمیل های کاربران ایرانی و بانکها بیشترین آسیب را دیدند.

به گفته سردار جلالی اغلب شبکه های بانکی در آسیب پذیری خونریزی قلبی این ضعف را داشتند و ما متوجه شدیم که اینها در حال نشت اطلاعات بودند؛ فقط بانک ملی این ضعف را نداشت و آسیبی متوجه آن نشد.

وام مسکن نخبگان 100 میلیون تومان شد

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از افزایش وام مسکن نخبگان و کاهش کارمزد خبر داد و گفت: با پیگیری های انجام شده سقف وام مسکن نخبگان 100 میلیون تومان شد.

سورنا ستاری گفت: هم اکنون نخبگان می توانند از بنیاد ملی نخبگان 100 میلیون تومان وام مسکن با کارمزد 9 ساله و بازپرداخت 20 ساله دریافت کنند؛ پیش از این وام مسکن نخبگان 80 میلیون تومان با کارمزد 18 درصد بود.

بازگشت بینایی به نابینایان با چشم الکترونیک

چشم مصنوعی دیگر یک ابراز علمی- تخیلی نیست. در حال حاضر، چشم الکترونیکی تبدیل به نور امیدی در دنیای تاریک نابینایان شده است تا آنها آرزوی دوباره دیدن را با خود از این دنیا نبرند.

از دست دادن قدرت بینایی اتفاقی بسیار ناخوشایند است که ارتباط فرد نابینا با دنیای بیرون را محدود می کند. تا پیش از این و  در شرایطی که شخصی چشم خود را از دست می داد، پروتز چشمی می توانست در زیبایی ظاهری به او کمک کرده و از افتادن پلک یا استرس های روانی فرد نابینا بکاهد. اما اکنون ساخت چشم الکترونیکی باعث تحول عظیمی در دنیای نابینایان شده است. نابینایان به لطف این چشم الکترونیکی جدید قادر به دیدن اجسام، طیف های ضعیف نوری و همینطور تشخیص فاصله ها خواهند بود.

سنجش فشار تومورهای سرطانی توسط یک محقق ایرانی

یک محقق ایرانی دانشگاه پوردو امریکا موفق به سنجش فشار تومورهای سرطانی شد.

بابک ضیایی در تشریح آخرین دستاوردهای خود در زمینه حسگرهای زیستی گفت: پیشرفت ها در زمینه حسگرها تا جایی ادامه می یابند که با کمک حسگرهای زیستی می توان بیماری های مختلف را شناسایی و از بروز آنها پیشگیری کرد.

وی در مورد ساخت سنسوری برای سنجش میزان فشار داخل تومورهای سرطانی گفت: داخل تومورهای سرطانی فشار بسیار بالاست به همین دلیل داروهای تجویزی گاها به تومورها نرسیده و تومورهای سرطانی باوجود مصرف دارو با رشد و تکثیر مواجه می شوند. می توان دارویی را تجویز کرد که برای حداقل 2 ساعت فشار داخلی تومور را کاهش دهد اما کسی از میزان فشار داخلی تومورها آگاهی ندارد، در نتیجه باید راه حل مناسبی را اتخاذ کرد تا فشار تومورهای سرطانی را کاهش داده سپس شیمی درمانی را به امید موفقیت بیشتر آغاز کرد اما با سنسور ساخته شده می توان فشار داخلی تومورها را سنجید.

گوگل از حسابهای شخصی کاربران خود جاسوسی می کند

گوگل بزرگترین موتور جستجوی جهان است که قابلیت های فراوانی برای جذب کاربران دارد و دارای میلیاردها صفحه وب در فهرست جستجوی خود است تا کاربران بتوانند تمام موضوعات دلخواهشان را در آن جستجو کنند. اما بنا به اسنادی که در یک خبرگزاری فرانسوی منتشر شده، گوگل به سادگی از حساب های شخصی کاربران خود جاسوسی می کند بدون اینکه آنها از این موضوع اطلاع داشته باشند.

کلید واژه های مطلب:
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
طوری زندگی كن كه اسمت با جسمت زیر خاك نرود