يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ / ۰۰:۰۹
کد مطلب: 29216
۱

علائم سرطان مری

حسین امیری در گفت‌وگو با فارس گفت: سرطان مری در مراحل اولیه معمولاً علائمی از خود نشان نمی‌دهد، اما با رشد بیشتر سرطان، شایع‌ترین علائم آن بروز می‌‌‌کند.

وی ادامه داد: از جمله این عوامل، این است که غذا در مری گیر می‌کند و گاهی بر می‌گردد، احساس درد هنگام بلع غذا و درد در قفسه سینه و ناحیه پشت از دیگر علائم است.

امیری افزود: گاهی نیز این نوع سرطان خود را با کاهش وزن، سوزش سر دل یا ترش کردن، صدای گرفته یا سرفه‌ای که طی دو هفته رفع نشود، نشان می‌دهد.
یک متخصص آنکلوژی گفت: البته این علائم معمولاً در اثر سرطان مری یا بیماری‌های دیگر به‌وجود می‌آیند. گاهی نیز هر یک از این علائم نشانه سرطان مری نیست ولی باید فرد به پزشک مراجعه کند.

امیری در مورد عوامل موثر در بروز سرطان مری ادامه داد: سن، عامل اصلی سرطان مری است و احتمال ابتلا به بیماری با افزایش سن افزایش می‌یابد. بیشترین افرادی که بیماری سرطان مری آنها مشخص شده است 65 ساله یا مسن‌تر هستند.
وی افزود: همچنین مردان بیشتر از زنان در معرض ابتلا به سرطان مری هستند و استعمال دخانیات فاکتور خطر دیگری است به طوری که افرادی که دخانیات مصرف می‌کنند بیشتر از افرادی که دخانیات مصرف نمی‌کنند در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

وی گفت: افرادی نیز که بیش از سه بار در روز مشروبات الکلی می‌نوشند بیشتر از افراد غیرالکلی در معرض ابتلا به سرطان مری هستند. افراد الکلی که دخانیات هم مصرف می‌کنند در معرض خطر بسیار بالاتری نسبت به افرادی هستند که دخانیات مصرف نمی‌کنند. به عبارت دیگر، این دو عامل با کمک هم خطر ابتلا به بیماری را بسیار افزایش می‌دهند.
امیری، چاقی مفرط را از دیگر عوامل خطر ابتلا به سرطان مری دانست و گفت: بازگشت اسید معده به داخل مری نکته بعدی است. علامت آن سوزش سردل است ولی در بعضی از افراد علائم خاصی ندارد. اسید معده معمولاً به بافت مری آسیب می‌رساند و بعد از گذشت چند سال، این آسیب‌بافتی در بعضی افراد منجر به سرطان مری می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
صعود به اورست 13 روز به طول مي انجامد، اما سقوط از آن فقط « 8 ثانيه ». ساختن روابط مدتها به طول مي انجامد اما از بين رفتن آن فقط در چند ثانيه!