شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۰ / ۱۵:۲۶
کد مطلب: 3379
۰

تعداد دانشجویان کاردانی 2 برابر می‌شود/ طراحی رشته‌های جدید کاردانی

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی با بیان اینکه در حال حاضر 27 درصد دانشجویان کشور در مقطع کاردانی تحصیل می‌کنند، گفت: وضع مطلوب برای سهم مقطع کاردانی از جمعیت دانشجویی کشور این است که نیمی از دانشجویان در این مقطع تحصیل کنند.
سعید قدیمی در گفتگو با  مهر با بیان اینکه درصد خیلی کمی از نیروهای فعال در کشور در حوزه مهارتی جای دارند گفت: بین یک مهندس و یک فرد دارنده دیپلم، متأسفانه نیروهای ماهر و تکنسین در کشور کم داریم که این یک چالش بزرگ در جامعه است لذا باید تعداد نیروهای ماهر و تکنسین در کشور را افزایش دهیم.
وی افزود: در حال حاضر 27 درصد دانشجویان کشور در مقطع کاردانی تحصیل می‌کنند که این میزان بسیار کمتر از میزانی است که نیاز امروز جامعه ما است لذا باید هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی در این زمینه توسعه ایجاد کنیم البته منظور از افزایش کیفیت نیروهای کاردان مهارتی کردن آنها است. مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی با یادآوری اینکه وظیفه اصلی دانشگاه جامع علمی کاربردی تربیت نیروهای مهارتی است، به مهر گفت: ارتقای کمی و کیفی نیروهای مهارتی در کشور را می‌توان با ایجاد رشته گرایش‌های جدید محقق و وضعیت موجود را تقویت کرد. قدیمی در پاسخ به اینکه مرجع طراحی رشته‌‎های جدید مقطع کاردانی کجاست، گفت: طراحی رشته گرایش‌های جدید برای ارتقای کمی و کیفی نیروهای مهارتی را با همکاری دانشگاه‌ها انجام خواهیم داد. وی خاطرنشان کرد: حتماً باید در برخی قوانین جاری کشور نیز اصلاحاتی صورت گیرد چرا که وقتی میزان حقوق دریافتی یک مهندس فقط بخاطر داشتن مدرک مهندسی، بیشتر از حقوق یک کاردان باشد طبیعی است که کلیه کاردان‌ها علاقمند می‌شوند با ادامه تحصیل در مقطع بالاتر حقوق بالاتری نیز دریافت کنند. مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی افزود: انتظار داریم قوانین به نحوی اصلاح شوند که افراد بر اساس مهارتی که دارند بتوانند امکانات و تسهیلات در اختیار بگیرند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
زندگی آنقدر ابدی نیست که هر روز بتوان مهربان بودن را به فردا موکول کرد