شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۰ / ۱۴:۱۵
کد مطلب: 4043
۰
۱

تيغ اشرار روي شاهرگ طلبه جوان/ 5 بیمارستان مجروح را نپذیرفتند! + عکس

  تيغ اشرار روي شاهرگ طلبه جوان در بلوار پروين
سومین حادثه حمله به یک روحانی که در اعتراض به مزاحمتهای تعدادی از اراذل و اوباش برای چندین زن مجبور به مداخله شده بود شب گذشته در منطقه تهرانپارس رخ داد. این آمر به معرف 20 ساله از ناحیه شاهرگ چاقو خورده و اکنون نیز وضعیت جسمانی او وخیم گزارش شده است.
به گزارش مهر، ساعت 22:30 دقیقه شب گذشته ( شنبه ) روحانی جوانی به نام علی خلیلی در مسیر بازگشت از مراسم هیئت مولودی خوانی قائم آل محمد(عج) به همراه دو نفر از دانش آموزان که قصد رساندن آنها را به خانه شان داشت در چهارراه شهدا واقع در بلوار پروين (تهرانپارس)  با صحنه مزاحمت شنیع گروهی اراذل و اوباش مواجه می شود. این افراد که در یک خودروی پراید و یک موتورسیکلت سوار بودند برای چند خانم ایجاد مزاحمت می کنند. دو دانش آموز شاهد ماجرا می گویند: با اینکه آقای خلیلی به هیچ عنوان اهل درگیری نبوده و همیشه امر به معروف و نهی از منکر را با راهکارهای فرهنگی دنبال می کردند این حادثه به حدی زشت و خارج از تصور بود که وی برای جلوگیری از ادامه مزاحمتهای آنان مجبور به پیاده شدن از موتور شد. در این هنگام راکبان خودروی پراید با روحانی جوان درگیر شده و با ضرب چاقو شاهرگ وی را از ناحیه کتف و گردن می زنند. به گفته شاهدان عینی حادثه، نیم ساعت طول می کشد تا اورژانس فرد چاقو خورده را به بیمارستان منتقل کند. بنا به تشخیص پزشکان وی باید به بیمارستانی با تجهیزات جراح عروقی منتقل می شد اما چندین بیمارستان به خصوص بیمارستان شهدای تجریش از پذیرش این روحانی خودداری کردند. در نهایت پس از گذشت 3 ساعت از سوءقصد به این روحانی، وی ساعت 3 بامداد در بیمارستان عرفان پذیرش می شود. یکی از نزدیکان این روحانی جوان گفت: پلاک خودروی پراید شناسایی شده و مرتکبان جنایت نیز ساکن منطقه خاک سفید تهران هستند. به دلیل دیر رسیدن این روحانی به بیمارستان و خون زیادی که از او رفته او پزشکان گفته اند احتمال نرسیدن خون و اکسیژن به مغز و فلج شدنش وجود دارد. پیگیریهای خبرنگار مهر حاکی از آن است که این روحانی ساعت 7 صبح از اتاق عمل خارج شده و اکنون تحت مراقبتهای ویژه قرار دارد.  اورژانس هیچ بیمارستانی این روحانی را نپذیرفت.
به گزارش  مهر، آخرین اطلاعات از حادثه مجروح شدن روحانی جوان آمر به معروف در منطقه تهرانپارس تهران حاکی از آن است که روحانی جوان پس از مجروح شدن -قطع شاهرگ گردن- حدود نیم ساعت بر روی زمین افتاده بوده و هیچ خودرویی وی را به بیمارستان منتقل نمی کند تا اینکه دانش آموزان همراه روحانی یک خودروی پراید را متوقف کرده و خواهش می کنند تا مصدوم را به بیمارستان منتقل کند. یکی از نزدیکان روحانی گفت: پس از اطلاع از حادثه تمامی بچه های هیئت خود را به محل حادثه رساندیم و چون هیچ بیمارستانی حاضر به پذیرش این روحانی نبود هر گروهی مامور شد تا در قسمتی از شهر تهران به دنبال بیمارستان باشد. متاسفانه بیمارستانهای رسول اکرم (ص)، امام حسین (ع)، شهدای تجریش، امام سجاد(ع) و پارسیان حاضر به پذیرش نشدند و تنها گفتند که اگر مرد می توانیم گواهی فوت صادر کنیم و هرکدام بهانه های مختلفی را برای قبول نکردن مجروح عنوان کردند. وی اظهار داشت: به واسطه یکی از آشنایان توانستیم این روحانی مجروح را به بیمارستان عرفان منتقل کنیم ولی بیمارستان گفت اول باید 6 میلیون تومان واریز کنید. در نیمه های شب همه دست به دست هم دادیم و پول را تهیه کردیم حتی مقداری از پول دلار بود.   اين طلبه جوان به همراه دوستانش از سوي اين افراد كه حدود 6 نفر بودند مورد حمله قرار گرفت كه وي از ناحيه شاهرگ به شدت زخمي شد.

گزارشها حاکی از آن است که خودروی پراید اوباش توسط کلانتری 144 جوادیه کشف شده است.  گفتني است اين طلبه جوان كه در حوزه علميه ازگل مشغول تحصيل است از مراسم جشن نيمه شعبان به سمت منزل راهي بود و مي‌خواست كه 2 نفر از دانش‌آموزان نوجوان را تا خانه‌هايشان همراهي كند.     پیش از این در تاریخ دهم اردیبهشت ماه سال جاری حجت الاسلام سید محمود مصطفوی منتظری امام جماعت مسجد انصار الحسین (ع) تهران که قصد داشت دختر جوانی را از دست اراذل و اوباش نجات دهد مورد حمله این افراد قرار گرفت که  این حادثه منجر به ضرب و شتم و تخلیه چشم این روحانی شد. همچنین چندی پیش حجت الاسلام فرزاد فروزش امام جماعت دانشگاه علوم پزشکی تهران که برای نجات یک دختر جوان از چنگال دو نفر از اراذل و اوباش از جان‌گذشتگی کرد، در آستانه نابینایی چشم راست خود قرار گرفت اما با عمل جراحی چشم در بیمارستان رسول‌ اکرم(ص) خطر تخلیه چشم او برطرف شد.   برخورد قاطعانه با عوامل عدم پذيرش طلبه ناهي از منكر در بيمارستان‌ها معاون درمان وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت در صورت اثبات، با عوامل عدم پذيرش طلبه ناهي از منكر در بيمارستان‌هاي مذكور به شدت و قاطعانه برخورد مي‌كند. حسن امامي رضوي در گفت‌وگو با  فارس، اظهار داشت: در صورت اثبات مسئله عدم پذيرش طلبه ناهي از منكر كه شب گذشته در پي برخورد با افراد شروري كه قصد مزاحمت و آزار و اذيت چند زن در بلوار پروين را داشتند و از ناحيه گردن مورد جراحت شديد واقع شد، با عوامل عدم پذيرش اين طلبه در بيمارستانهاي مذكور با قاطعيت برخورد مي‌كند. وي با بيان اينكه در حال حاضر چند روايت از انتقال اين طلبه ناهي از منكر توسط همراهان يا اورژانس بيان شده است، گفت: وزارت بهداشت به طور جد اين مسئله را پيگيري و مورد بررسي قرار مي‌دهد و در صورت اثبات مسئله عدم پذيرش طلبه ناهي از منكر توسط بيمارستانهاي مذكور وزارت بهداشت به طور قاطعانه با عوامل اين قضيه برخورد خواهد كرد. به گزارش فارس: يكي از دوستان علي خليلي، طلبه جواني كه شب گذشته در پي برخورد با افراد شروري كه قصد مزاحمت و آزار و اذيت چند زن در بلوار پروين را داشتند از ناحيه گردن مورد جراحت شديد واقع شد، اظهار داشت: همراهان و حاضران در صحنه بعد از متواري شدن افراد شرور، وي را به چند بيمارستان بردند كه 5 بيمارستان از پذيرش وي خودداري كردند. وي ادامه داد: بيمارستان‌هاي رسول اكرم(ص)، امام حسين(ع)، شهداي تجريش، امام سجاد(ع) و پارسيان از پذيرش اين طلبه جوان خودداري و علت اين كار را حال وخيم وي عنوان كردند. اين فرد مطلع گفت: در نهايت همراهان خليلي، او را به بيمارستان خصوصي عرفان بردند كه مسئولان اين بيمارستان هم پذيرش وي را منوط به واريز مبلغ 6 ميليون تومان وجه نقد كرده و سرانجام با واريز 5 ميليون تومان او را پذيرش كردند. در پي اين حادثه همراهان وي براي پذيرش اين بيمار اورژانسي از طريق بيمارستان تهرانپارس يا به صورت مستقيم با 14 بيمارستان شامل بيمارستان‌هاي رسول اكرم(ص)، امام حسين(ع)، شهداي تجريش، امام سجاد(ع) ناجا، بقيه‌الله، تهران كلينيك، سينا، ميلاد، الغدير، طالقاني، لاله، امام خميني(ره)، جماران و پارسيان تماس گرفتند كه همه اين بيمارستان‌ها از پذيرش اين طلبه جوان خودداري كردند و به گفته همراهان وي علت اين كار را حال وخيم وي عنوان كردند كه در نهايت همراهان خليلي، او را به بيمارستان خصوصي عرفان بردند كه مسئولان اين بيمارستان نيز پذيرش وي را منوط به واريز مبلغ 6 ميليون تومان وجه نقد كرده و سرانجام با واريز 5 ميليون تومان او را پذيرش كردند.  
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

United States
چرا؟ آی انسانها که در ساحل نشستید چرا؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
دو بیگانه همدرد، از دو خویشاوند بی‌درد یا ناهم‌درد، با هم خویشاوندترند… علی شريعتی