شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۰ / ۰۸:۰۲
کد مطلب: 4148
۰

افزايش 10درصدي در حقوق تيرماه كارمندان و آغاز دوركاري در استانها

اخبار پزشکی و سلامتدوره آموزشی دکترای فیزیوتراپی تصویب شد معاون حقوقي معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور با اعلام خبر شروع دوركاري در استانها گفت: افزايش 10 درصدي حقوق كارمندان دولت به علاوه معوقات فروردين تا خردادماه در حقوق تيرماه به حساب كارمندان واريز شده است. عبدالعلي تاجي در گفت‌وگو با فارس، در مورد 10درصد افزايش حقوق كارمندان دولت در سال جاري گفت: اين ضريب در حقوق تيرماه اعمال شد، همچنين مابه‌التفاوت فروردين و ارديبهشت و خردادماه بر مبناي افزايش 10درصدي پرداخت و اعمال شده است.
معاون حقوقي، امور مجلس و استان‌‌هاي معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور در مورد سبد كالايي ماه مبارك رمضان گفت:‌ به صورت كلي دولت اعلام كرده كه سبد كالايي ماه مبارك رمضان به كارمندان پرداخت مي‌شود، اما از جزئيات آن سبد اطلاعي در دست نيست.
تاجي در مورد حكم ديوان عدالت اداري در مورد ساعات كار كارمندان دولت گفت:‌ اخيراً جلسه‌اي خدمت آقاي بختياري وزير دادگستري داشتيم بيان شد كه رأي هيئت عمومي ديوان عدالت اداري در اين باره مورد ايراد رئيس ديوان قرار گرفته بود، اما دوباره اين رأي به هيئت عمومي ديوان ارجاع شد كه هم در كميسيون تخصصي و هم كميسيون عمومي بر آن تاكيد شد و هيئت عمومي ديوان عدالت اداري همان راي قبلي را تاييد كرد.
وي افزود: هرگاه دستگاه‌هاي اجرايي و معاونت‌ها يك راي ارائه مي‌كنند، تا زماني كه مورد ايراد رسمي قرار نگرفته و ابطال نشده به قوت خود باقي است و در اين باره دو مرجع شامل ديوان عدالت اداري و هيئت تطبيق مصوبات دولت با قانون در مجلس شوراي اسلامي مي‌تواند اين مصوبه را تاييد كند و هنوز از اين دو مرجع هيچ رأيي مبني بر ابطال مصوبه ساعات كار كارمندان واصل نشده است.
تاجي تاكيد كرد: در هيئت عمومي ديوان عدالت اداري هم كميسيون تخصصي و هم ديوان عدالت اداري تاكيد بر اين بود كه مصوبه معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني درباره تغيير ساعات كار كارمندان ايرادي ندارد و اين بخشنامه ماست كه بر اساس حكم يك هيئت كارشناسي براي كاهش آلودگي هوا تصويب كرده و اين هيئت با مسئوليت استانداري تهران تشكيل مي‌شود كه به موجب قانون پيشگيري از آلودگي هوا ساعات كار كارمندان تغيير پيدا كرد و اين مصوبه از سوي معاونت توسعه مديريت براي اجرا ابلاغ شده است.
معاون حقوقي، امور مجلس و استان‌‌هاي معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور در مورد دوركاري كارمندان گفت:‌ طرح دوركاري همچنان ادامه دارد و به استان‌ها نيز تسري پيدا مي‌كند و در همايشي كه دو سه روز قبل با معاونان منابع انساني استان‌ها برگزار شد، قرار شد، سال 90 بخشي از كاركنان استان‌ها به صورت دوركاري انجام وظيفه كند.
وي در مورد آمار كارمندان دور كار شده گفت: تاكنون آماري به دست نيامده، ولي در تهران تعداد قابل توجهي از كارمندان به صورت دوركار تبديل شده‌اند و در استان‌ها نيز اين طرح شروع شده است.
تاجي در مورد درصد كارمندان دوركار شده، گفت: هدف‌گذاري 5 تا 30 درصدي مشاغل قابل انجام از طريق دوركاري انجام شده و اين هدف در برخي از وزارتخانه‌ها محقق شده و در برخي نيز در حال انجام است.  
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
آنكه مدام از كمبودها و ناراستي هاي زندگي خويش سخن مي گويد دوست خوبي براي تو نخواهد بود .