شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۰ / ۱۱:۲۲
کد مطلب: 4183
۰

پاسكاري حق‌التدريس‌هاي آموزشكده‌هاي فني بين آموزش و پرورش و وزارت علوم

جمعي از نيروهاي حق‌التدريس آموزشكده‌هاي فني و حرفه‌اي، نسبت به بلاتكليفي خود به دليل ناهماهنگي وزارتخانه‌هاي علوم و آموزش و پرورش گلايه كردند. به گزارش  فارس ،‌ گروهي از نيروهاي حق‌التدريس آموزشكده‌هاي فني و حرفه‌اي وزارت آموزش و پرورش كه اخيراً در راستاي اجراي قانون برنامه پنجم توسعه به وزارت علوم ملحق شده‌اند صبح امروز با حضور در مقابل مجلس شوراي اسلامي خواستار تعيين تكليف خود از جهت استخدامي شدند. يكي از اين نيروهاي حق‌التدريس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبري فارس «توانا»،‌ در خصوص دليل اصلي تجمع اين نيروها و مطالبه آنها گفت: در سال 87 و در زمان وزير سابق آموزش و پرورش يك سهميه 5 هزار نفري براي استخدام نيروهاي حق‌التدريس آموزشكده‌هاي فني و حرفه‌اي اختصاص يافت اما پس از شروع به كار وزير جديد آموزش و پرورش و به دليل مخالفت وي با وجود آموزشكده‌ها در آموزش و پرورش، اين آموزشكده‌ها به وزارت علوم منتقل شده‌اند. وي افزود: در ميان ما افرادي با سوابق 5 سال تا 12 الي 13 سال به صورت حق‌التدريس وجود دارند كه همگي گزينش شده آموزش و پرورش بوده‌اند و طي اين سال‌ها حقوق آنها از محل اعتبارات دولتي در آموزشكده‌ها پرداخت شده است. * پاسكاري نيروها در ميان آموزش و پرورش و وزارت علوم اين كارشناس آموزشكده‌هاي فني و حرفه‌اي با اشاره به انتقال اين مراكز به وزارت علوم ادامه داد: آموزش و پرورش مي‌گويد كه شما را به طور كامل به وزارت علوم داده‌ايم؛ وزارت علوم املاك و امكانات آموزشگاه‌ها را تحويل گرفته اما مي‌گويد كه نيروها را نمي‌خواهيم و فقط افراد با مدرك «دكترا» را نياز داريم؛ يعني شخصي مانند من كه با مدرك مهندسي، «سرپرست بخش» بوده‌ام و در ازاي 40 ساعت كار، حق‌الزحمه 16 ساعت را گرفته‌ام چه كار بايد بكنم؟ وي اظهار داشت: حرف ما اين است كه چرا مصوبه مجلس درباره استخدام نيروهاي حق‌التدريس آموزشكده‌هاي فني و حرفه‌اي مصوب سال‌هاي پيش اجرا نمي‌شود؟ در اين مصوبه تصريح شده است كه «آموزش و پرورش مكلف است نيروهاي حق‌التدريس آموزشكده‌هاي فني و حرفه‌اي، دانشگاه شهيد رجايي و مراكز تربيت معلم را بر اساس اولويت‌هاي مورد نياز و سوابق آنها استخدام كند» در حالي كه وقتي به وزارت آموزش و پرورش مراجعه كرده‌ايم، آقاي حاجي‌بابايي در جواب ما مي‌گويد كه حتي خاك آموزشكده‌ها را نيز به وزارت علوم داده‌ايم و يك آجر از آنها را نيز نمي‌خواهيم. اين شخص اضافه كرد: اين در حالي است كه وزارت علوم در شهرهايي مانند اصفهان و كاشان براي آموزشكده‌ها به طور مخفيانه نيرو مي‌گيرد و ما را با اين تجربه كنار مي گذارند. * در هيچ كدام از آزمون‌هاي آموزش و پرورش حق شركت نداشته‌ايم‌ يكي ديگر از اين نيروهاي حق‌التدريس به خبرنگار باشگاه خبري فارس «توانا» گفت: تاكنون در هيچ كدام از آزمون‌هاي استخدامي حق‌التدريس‌ها حتي قبل از واگذاري آموزشكده‌ها به وزارت علوم نيز حق شركت نداشته‌ايم. وي ادامه داد: در آزموني كه براي تعيين تكليف حق‌التدريس‌ها و نيروهاي شركتي برگزار كرده‌اند، گفته‌اند كه كساني كه از سال 79 تا 89 فقط يك دوره بيش از 12 ساعت حق‌التدريس داشته‌اند، مي‌توانند در اين آزمون شركت كنند؛ يعني ما از اين افراد نيز كمتريم؟ در حالي كه سال‌ها در هر شرايطي كار كرده‌ايم، اما ما را به راحتي كنار مي‌گذارند. اين فرد در پايان اظهار داشت: 4 هزار نفر در كشور چنين وضعيتي دارند كه 100 نفر به نمايندگي از آنها در اينجا حاضر شده‌ايم تا يكي جواب ما را بدهد، چرا كه وضعيت جواني و آينده ما معلوم نيست.  
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
کلمات بیش از آنچه که شما تصور می کنید تاثیر گذارند. همیشه پیش از صحبت کردن فکر کنید.