سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ / ۱۸:۳۰
کد مطلب: 42605
۲

مناسبت ترین زمان ها برای دریافت وعده های غذایی و کاهش وزن

مناسبت ترین زمان ها برای دریافت وعده های غذایی و کاهش وزن
میگنا: اینکه حقیقت که چه زمانی غذا می ‌خوریم تاثیر خاص خود را روی وضعیت بدن، دریافت کالری‌ ها و مواد مغذی دارد. زمان وعده ‌ها و میان ‌وعد‌ه‌ های غذایی می ‌تواند روی تنظیم سوخت ‌و ساز بدن،  تسریع سوزاندن چربی،  وزن، مدیریت بیماری‌ های مرتبط با چاقی و چرخه‌‌ی خواب بدن تاثیر بگذارد:


۷ صبح: محققان دانشگاه میسوری به این نتیجه رسیده اند که مصرف غذاهای حاوی پروتئین در وعده صبحانه، یک استراتژی سالم برای احساس سیری طولانی مدت در طول روز است و میل به مصرف میان وعده ها را کاهش می دهد. مصرف غلات سبوس دار در طی وعده صبحانه نیز به بهبود عملکرد روده ها کمک می کند. به طور کلی خوردن صبحانه‌ سرشار از «مواد مغذی» می ‌تواند به مدیریت وزن و میزان مصرف کلی مواد مغذی توسط بدن کمک کند.

۱۰ صبح: اگر قبل از وعده ناهار احساس گرسنگی می کنید، بهترین راه انتخاب میان وعده ای سالم مانند کلم بروکلی همراه با هویج یا ماست کم چرب است. برش های سیب همراه با کره بادام زمینی نیز می تواند انتخاب مفیدی باشد. غذاهایی را برای این زمان از روز انتخاب کنید که نیازمند جویدن بیشتر هستند و به شما در احساس سیری طولانی مدت کمک می کنند.

۱۲ و نیم ظهر: مصرف پروتئین اضافی در وعده ناهار شامل مرغ، گوشت های بدون چربی ای ماهی مهم است. مطمئن شوید که در این وعده از برخی چربی های سالم مانند آوکادو یا روغن زیتون نیز استفاده می کنید. مصرف این چربی ها برای جذب ویتامین های محلول در چربی از جمله ویتامین های دی، آ، و ای ضروری است. از هر گونه غذای سرخ شده و مملو از چربی اشباع در وعده ناهار اجتناب کنید چون هضم این غذاها کند بوده و شما دچار احساس تنبلی در هنگام عصر می کند.

۱۶ بعد از ظهر: مصرف میان وعده ۳ تا ۴ ساعت بعد از وعده ناهار ضروری است چون قند خون در این زمان میل به افت کردن دارد و بدن در حالت استرس فیزیولوژیکی است. مصرف پنیر به همراه بادام، و یا یک تکه میوه به جای انتخاب کربوهیدرات های ساده برای میان وعده توصیه می شود. ماست کم چرب یا شیر شکلات نیز گزینه های مناسبی هستند. دقت کنید که مصرف قهوه را تا جایی که می توانید برای وعده عصرانه در نظر نگیرید چون این کار باعث بروز گرسنگی پنهان و میل به پرخوری در شما می شود.

۱۹ عصر: یک چهارم بشقاب شام شما باید پروتئین بدون چربی باشد؛ یک چهارم دیگر غلات، یک چهارم سبزیجات و مابقی چربی های سالم. مصرف مرغ پخته شده همراه با برنج قهوه ای در کنار سبزیجات برای وعده شام توصیه می شود.

۲۳ شب: اگر جزو کسانی هستید که عادت به مصرف میان وعده قبل از خواب دارید بهتر است چهار ساعت بین مصرف شام تا زمان خواب صبر کنید. مصرف خوراکی های سبک مانند برش های سیب همراه با دارچین به احساس سیری و سبکی قبل از زمان خواب کمک می کند.
 
مرجع : آوای سلامت
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
تونل هابه ما آموختند که حتی دردل سنگ هم راهی برای عبور هست، تونل ها راست میگویند ؛ راه است ، حتی از دلِ سنگ! " آنجا كه راه نیست ، خداوند راه را می گشاید... "