شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۶ / ۲۲:۳۱
کد مطلب: 42832
۱

نویز سفید در بهبود عملکرد یادگیری موثر است

به گزارش تکنولوژی، همه افراد در هر زمانی نیاز به مطالعه دارند. حتی اگر به مدرسه یا دانشگاه نمی‌روید برای رشد شخصیت‌تان و در کل انسانی آگاه بودن باید روزانه مطاله کنید.
اما از نظر شما چه مکانی برای مطاله بهتر است؟ به گفته محققان دانشگاه کوئینزلند اگر قصد افزایش توانایی یادگیری‌تان را دارید محیط  آرام و بی‌صدا نمی‌تواند گزینه مناسبی باشد.
"نویز سفید" سیگنال‌های تصادفی با حجم یکسان اما فرکانس‌های مختلف هستند. این صدا کاملا آرام است و صدای اقیانوس یا پرواز دریک جت را برای افراد تداعی می‌کند.
مطالعه جدید نشان می‌دهد که مطالعه در کنار "نویز سفید" درمقایسه با مطالعه در سکوت کامل که معمولا اکثر مردم ترجیح می‌دهند، می‌تواند عملکرد یادگیری را افزایش دهد.
دانشمندان تنها بر یک وجه یادگیری یعنی یادگیری لغات جدید تمرکز داشتند. این چیزی است که مردم در تمام موضوعات مختلف و نه تنها حین یادگیری یک زبان جدید باید انجام دهند. با این حال دانشمندان نمی‌گویند که نویز سفید بر یادگیری موضوعات دیگر تاثیر ندارد.
دانشمندان طی آزمایشاتی دریافتند افرادی که حین یادگیری لغات جدید به نویز سفید گوش می‌دهند بسیار دقیق‌تر از کسانی که در سکوت مطاله می‌کنند، لغات را به خاطر می‌آورند.
این تحقیق بر روی هشت فرد بزرگسال سالم انجام و از آنها خواسته شد تا اسامی تصاویر مختلف ناآشنا را بخاطر بسپارند. اسامی و تصاویر بر روی صفحه نمایش کامپیوتر برای مدت معینی نمایان بود.
نیمی از شرکت کنندگان در سکوت و نیمی دیگر در حین پخش نویز سفید درحال یادگیری بودند. شرکت کنندگان پنج مرحله یادگیری را گذراندند. بعد ازهر مرحله تصاویر ناآشنا نشان داده می‌شد و آنها باید اسامی‌شان را می‌نوشتند.
به نظر می‌رسد نویز سفید به جای ساده کردن پروسه یادگیری لغات خارجی، ظرفیت افزایش توانایی یادگیری را دارد. گفتنی است در طول آزمون نویز سفید پخش نمی‌شد.
بنظر می‌رسد نویز سفید به تمرکز افراد حین انجام کار کمک می‌کند.
با این حال دانشمندان به تحقیقات خود درباره ارتقای عملکرد شناختی در کنار نویز سفید و پیشرفت تک تک افراد با برنامه‌های مدون، ادامه می‌دهند.
آنتونی آنگوین، یکی از نویسندگان این مطالعه، گفت: زمانی که ما آثار قابل‌توجه نویز سفید را بر بزرگسالان سالم مشاهده کنیم مایلیم مطالعه بر روی افرادی که از نظر یادگیری یا زبانی مشکل دارند نیز انجام دهیم تا ببینیم آیا نویز سفید در عملکرد یادگیری‌شان تاثیر خواهد داشت یا خیر.
نکته جالب اینست که در حال حاضر جمعیت قابل توجهی از مردم از نویز سفید استفاده می‌کنند.
دستگاه‌های نویز سفید همانند موسیقی‌های  نویز سفید در شبکه اجتماعی یوتیوب پرطرفدار هستند زیرا به گفته مردم در بهبود خوابیدن و تمرکز تاثیر دارند.
 
مرجع : ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
مشکل فکر های بسته این است که دهانشان پیوسته باز است...