سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ / ۱۸:۵۳
کد مطلب: 43081
۳

معلمان ابتدایی نقش مشاور را ایفا می‌کنند

معلمان ابتدایی نقش مشاور را ایفا می‌کنند
میگنا: فریده اولادقباد با اشاره به لزوم به کارگیری معلمان متخصص و کاربلد در مقطع ابتدایی، گفت: در گذشته جذب نیرو در آموزش و پرورش از طریق دانشگاه تربیت معلم و برگزاری آزمون بین داوطلبان دارای مدرک مرتبط به آموزش دانش‌آموزان مقطع ابتدایی بود البته پس از به‌کارگیری معلمان کلاس‌های ضمن خدمت برگزار می‌شد.


نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروزه دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی مراکز اصلی تربیت معلم هستند و فارغ‌التحصیلان این دانشگاه‌ها الگوهای نوین و برتر تدریس می‌باشند؛ این افراد تمام موارد لازم در آموزش و برخورد با دانش‌آموزان را می‌آموزند سپس به کلاس‌های درس فرستاده می‌شوند.

وی بیان کرد: اگر چه دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی در کشور وجود دارد اما باید به تعداد مراکز این دانشگاه‌ها افزوده شود چرا که آموزش و پرورش در آینده با کمبود نیرو در مقطع ابتدایی و متوسطه روبه‌رو است.

اولادقباد با بیان اینکه دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی هنوز با فرهنگ آموزش آشنا نیستند، اظهار کرد: معلمان مقطع ابتدایی باید آموزش‌های نوین تدریس، کلاس‌داری، برخورد با دانش‌آموز ، چگونگی تعامل با دانش‌آموز را به صورت دقیق وعلمی بیاموزند تا بتواند نقش مشاور را برای دانش‌آموزان ایفا کند و آنها را که تجربه‌ای از محیط‌های آموزشی ندارند به این فضا جذب کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: معلمان ابتدایی باید نسبت به رفع نیازهای روحی و روانی دانش‌آموزان خود را مسئول بدانند و درصدد رفع این نیازها برآیند؛ تربیت نیروهای کارآزموده و با تجربه باید جز اولویت‌های آموزش و پرورش باشد معلمان امروز باید مسلط به علم و فناوری روز باشند تا بتوانند دورس به روز را به دانش‌آموزان آموزش دهند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان افزود: معلمان باید تا حدودی به دانش روانشناسی مسلط باشند تا بتواند اگر دانش‌آموزان مشکلات رفتاری دارند به آنها کمک کنند و فضاهای آموزشی با نشاط و سالمی ایجاد کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
یک رابطه خوب زمانی است که کسی پذیرای گذشته، پشتیبان امروز و مشوق فردایتان باشد.