سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ / ۱۹:۳۲
کد مطلب: 43095
۱۳۶
۲۸

ویژگیهای افراد سوداوی و علائم غلبه خلط سودا

ویژگیهای افراد سوداوی و علائم غلبه خلط سودا
میگنا: بیشتر اوقات دچار نگرانی و دو دلی و وسواس در تصمیم گیریها می شوند، افراد لجباز هستند و در تصمیمات خود بسیار پایدار و ثابت قدم هستند. خیلی اهل فکر وخیال هستند. خود خور و درون گرا وکم انرژی هستند. مستعد افسردگی و وسواس اند.

مزاج یا سرد است و یا گرم. مزاج سرد خشک است یا تر که مزاج سرد و خشک را سوداوی و مزاج سرد و تز را بلغمی می نامند. تغذیه سرد مزاجهای سوداوی به خصوص در فصل پاییز برای سلامت جسم و اعصاب بسیار اهمیت دارد. در میان مزاج ها بهترین مزاج گرم و تر است و پردردسرترین مزاج سرد و خشک یا همان سوداوی است. در مطالب مربوط به غذاهای مفید و مضر برای مزاج های مختلف ابتدا به تغذیه سرد مزاج های سوداوی (مزاج سرد و خشک) خواهیم پرداخت.


 
ویژگی های ظاهری

توجه : خصوصیات ظاهری هر فرد بستگی زیادی به مزاج اولیه ای دارد که در زمان به دنیا آمدن و یا در زمان تغییرات بدنی دوران رشد و بلوغ داشته است. مزاج اولیه از طریق ژنها از پدر و مادر به فرد منتقل شده و تحت تاثیر شرایط محیطی رحم، شرایط روحی و فیزیکی مادر و خوراکی هایی که مادر در دوران بارداری و شیردهی می خورد، شکل می گیرد. ممکن است این مزاجهای اولیه با گذشت زمان، در اثر تغذیه، شرایط آب و هوایی، شیوه زندگی، نوع شغل و عوامل دیکر تغییر کند و مزاج جدیدی در فرد بوجود آید که به آن مزاج اکتسابی گفته می شود. این مزاج اکتسابی بر ظاهر فرد تاثیر می گذارد، هر چند بر برخی از خصوصیات فیزیکی شکل گرفته با مزاجهای اولیه فرد همچون استخوان بندی یا رنگ چشم تاثیر چندانی نمی تواند داشته باشد.

هیکل : مزاج خشک موجب لاغری افراد می شود. افراد سوداوی معمولا لاغر بوده، هر چند ممکن است بعضی از آنان چاق هم باشند. دارای اندامی باریک و لاغر، ضعیف، غیر عضلانی و استخوان بندی ظریف هستند. سودا موجب کشیدگی استخوانها می‌شود، زیرا بافت استخوان از سوداست. لذا بدن سوداوی ها با استخوانهای نازک و کشیده ناحیه انگشتان، ساعد و سایر مناطق خود را نشان می دهد. بدنی خشک و تکیده دارند. قفسه سینه لاغر و عضلات کوچک دارند. در صورت افزایش وزن از ناحیه میان تنه (کمر و شکم) چاق می شوند.
پوست : رنگ پوستشان سبزه یا جوگندمی مایل به تیرگی یا سفید مایل به خاکستری است. پوست بدن سرد و سفت و خشک، بدون رطوبت و طراوت است و دارای منافذ متوسط است. کف دست و پایشان سرد است و بروز لکه های تیره و خال در پوست این افراد شایع است.

مو : موهای سر نسبتا پرپشت، خشک و ضخیم یا مجعد بوده و رنگ موها معمولا سیاه و مات است. اگر سودای وی به سمت بلغمی باشد، موی سر سفید و جوگندمی می شود و اگر سودا به سمت صفرا باشد، ریزش مو در کل سر وجود دارد و طاسی منطقه ای ندارند. موخوره در آنان شایع است. بدنشان پرمو و دارای موهای تیره و ضخیم است.
ناخن : ناخنهای شکننده ای دارند.
تعریق : پوست آنان دارای منافذ متوسط است و معمولا کم عرق می کنند. استرسهای عصبی سبب افزایش تعریق آنان می شود.
رگها : خون آنها غلیظ است. رگهای دستشان پنهان نبوده، ولی نازک و تیره و غیربرجسته هستند.
نبض : نبض آنها نسبتا کند و خالی، کم قدرت، سست، باریک، اما سفت و سخت است. نامنظمی های ضربان قلب(آریتمی) در ایشان شایع است.
چشم : چشمان معمولا ریز و به رنگ میشی و قهوه‌ای است. سفیدی چشمانشان تیره و کدر بوده و عروق آن واضح نیست. غلبه سودا رنگ سفیدی چشم را کدر می کند. تیرگی زیر چشم در آنان شایع است.
دهان : دهانشان خشک و كم آب است. مزه دهانشان خصوصا در صبح ناشتا شور است.
زبان : زبانشان خشک و صورتی تیره است.
بینی : بینی خشک و شامّه قوی دارند.
گوش : خشکی باعث قدرت شنوایی می شود، بنابراین سوداوی ها گوشهای تیزی دارند. تحمل سر و صدا را ندارند و در سنین بالا سوت کشیدن گوش در آنها زیاد دیده می شود.
قدرت بدنی : كم قدرت و کم انرژی هستند.
حرکات بدن : سرعت حرکاتشان کم تا متوسط است.
تکلم : آرام و حساب شده و با دقت صحبت می کنند. صدایشان رسا نبوده و نسبتا آرام است.
پوشش : در فصول پاییز و زمستان معمولا بیشتر از دیگران و در بهار و تابستان معمولی لباس می پوشند.
سایر : غضروف حنجره برجسته و واضح است. گرفتگی در عضلات پشت ساق پا و گرفتگی در ناحیه گلو از علائم دیگر افراد سوداوی است. چربی و فشار خونشان معمولا بالا نمی رود یا دچار افزایش خفیفی می شود.
خواب : خواب افراد سوداوی کم و سبک است(خواب خرگوشی). دیر به خواب می روند و با کوچکترین صدایی از خواب می پرند. کابوسهای آشفته، ترسناک و تیره و تار، سیاه و تاریک از مشکلات این افراد است و خواب خرابه، قبرستان و پرتگاه می بینند.
گوارش : سودا مسؤول تحریک اشتهاست. اشتهای کاذب فراوان دارند، یعنی زود به زود گرسنه می شوند، امّا خیلی زود هم سیر می شوند. به همین دلیل خوراکشان کم بوده، ولی اهل ریزه خواری هستند. توان هضم غذا در آنان بسیار كم است، نفخ معده فراوان دارند و سوزش سر معده در آنان شایع است. ادرار و مدفوع آنها تیره بوده و یبوست مزاج دارند. گرایش به شوری و شیرینی و گرمی ها دارند، گرایش به سردی ها مثل ترشی ندارند.
میل جنسی : تحریک و میل جنسی نسبتا زیادی دارند، ولی توان جنسی آنان کم است و اغلب دچار انزال زودرس هم هستند. تمایلشان به رفتار محبت آمیز بیش از آمیزش جنسی است.
آب و هوا : فصلهای خشک، آب و هوای خشک و کم باران و خصوصا سرد و خشک سودا را زیاد می کند. فصل پاییز برای ایشان فصل نامطلوبی است. سودایی ها در فصل پاییز مزاجشان غلبه می کند و اذیتشان می کند و بخصوص در میانسالان و سالمندان و در فصل پاییز این بیشتر دیده می شود. بیشتر تمایل به هوای گرم دارند و در فصل بهار راحت ترند.
 
 
 
ویژگی های شخصیتی

اغلب ساکت، منزوی و درونگرا هستند و مایل به تنهایی، گوشه گیرى و گریز از اجتماعند خشک و جدی بوده و کمتر شوخی می کنند. از سر و صدا بیزارند.

سوداوی مزاجان افرادی دقیق، منظم، دوراندیش و محاسبه گر هستند. اهل قانون و حساب و کتاب بوده و به برنامه ریزی در همه کارها معتقدند. علاقمند به حسابگری و مسائل فنی و برنامه ریزی هستند و به جزئیات توجه بسیار می کنند، که این موضوع برای انجام کارهایی که نیاز به موشکافی و دقت و توجه زیاد دارد، مناسب است و افراد سوداوی در این گونه مشاغل موفقند. مانند ساعت سازی، تعمیر وسایل، نویسندگی، جراحی چشم و مشاغل حساسی که انرژی کمی نیاز دارند. اهل توصیف و تفسیر مسائل بوده و داستان نویسان خوبی هستند. استعداد مفسری و تاریخ نگاری و روزنامه نگاری را دارند. در ادارات و محیطهای کارمندی، غلبه با سوداوی هاست و معمولا یکدیگر را می پایند. بازپرس های خوبی می شوند و در بین این افراد سیاستمداران زیادی یافت می شود.

افرادی كم احساس و منطقی بوده و زیاد اهل معنویت نیستند. کنجکاو و همه سو نگرند و در تصمیم گیریها همه جوانب را در نظر می گیرند. به اندازه ای ریزبین هستند و در جزئیات غرق می شوند که از کلیات غافل می مانند. علاقه به کارهای ظریف و هنری دارند. میانه رو و محتاط و کمی ترسو بوده و ریسک پذیر نمی باشند. امانت داران خوبی هستند و خیانت نمی کنند.

بی حوصله و كم انرژی بوده و تاب و تحمل آنان کم است. زود خسته می شوند و ظرفیت کمی دارند، به همین دلیل گاه فعال و گاه خاموشند. کمی عجول بوده، زود تصمیم می گیرند و سرعت عملشان بالاست، اما استقامت پایینی دارند. گاه سریع بودن سوداوی ها به خاطر بی حوصلگی شان است که می خواهند کارها را زود به انجام رسانند.

تردید، دودلی و وسواس زیادی در تصمیم گیری ها دارند و دائما تغییر عقیده می دهند. امّا پس از تصمیم گیری، در تصمیمات خود بسیار پایدار، ثابت قدم، لجباز و یکدنده بوده مداومت و پافشاری در انجام كار داشته و اصرار دارند که کار را تا آخر به انجام برسانند.

خیلی اهل فكر و خیال بوده و به جای فعالیت، در خیالات و رویاهای خود سیر می کنند. اهل فلسفه بافی و خیالپردازی هستند. اکثر فیلسوفان سوداوی مزاج بوده اند. سودایی ها افکار و آرزوهای بزرگی در سر دارند که در صورتی که مزاجشان را معتدل نگه دارند، می توانند به آنها برسند.

سودایی مزاج ها نمی توانند به دیگران اعتماد کافی کنند. به آسانی مجذوب کسی نمی شوند و دوستی یا کنار آمدن با آنها کار ساده ای نیست. اهل عاشقی نیستند و حتی وقتی به آنها محبت شود، با سوءظن برخورد می کنند و در پس پرده مهربانی ها، به دنبال نکات منفی می گردند. با این حال، در زندگی خانوادگی، اهل طلاق گرفتن هم نیستند و به زندگی مشترک ادامه می دهند. خشم خود را خوب کنترل می نمایند، ولی کینه ای و انتقام جو هستند و قهرهای طولانی مدت می کنند.

حساس و زود رنجند، زود به دل می گیرند و دلخوری آنها از ظاهرشان مشخص است. پرتوقع و همیشه ناراضی بوده و اهل انتقاد و ایرادگیری هستند. بدبین، منفی نگر و منفی بافند. نگران، بیقرار و ناامیدند و اهل غصه و خودخوری و مستعد افسردگی هستند.
اگر سودا به سمت صفرا پیش رود، فرد استقامتش بیشتر می شود، کم خواب تر، عجول تر، پرحرف و زورگو شده و کارها را سریع پیش می برد. همچنین مسایل را بزرگ جلوه داده و از کاه کوه می سازد و توضیحات زیاد می دهد. اگر فرد سودایی به سمت بلغم پیش رود، ساکت تر، منزوی تر، پرخواب تر و بی میل به دنیا می شود و کارهایش را ناتمام رها می کند. اصطلاحا این دو را سودای گرم و سودای سرد می نامند.
اگر غلبه سودا زیاد شود، باعث بدبینی، وسواس، حزن و اندوه شده، افکار بد و خیالات حزن‌انگیز و فکر خودکشی در آنان شکل می گیرد و از نظر روحی روانی دچار مشکل می شوند. باید دقت کرد که این مزاج از حالت اعتدال خارج نشود.
بیماریهای مزمن و مستمر سبب افزایش سودا در بدن می گردند.


سوداوی مزاج ها باید چه نکاتی را جدی بگیرند؟
گاهی انجام بعضی از فعالیت‌ها یا قرار گرفتن در مکان‌ها و شرایط خاص ممکن است به تولید سودا در بدن انسان منجر شود، بنابراین باید به طور جدی از قرار گرفتن در این شرایط پرهیز کرد به ویژه اگر فرد دارای طبع سرد و خشک باشد.
• قرار گرفتن درمعرض امواج مغناطیسی مانند امواج تلویزیون، کامپیوتر، رادیو و موبایل و هر آنچه با این امواج سر و کار دارد به افزایش میزان سودا در بدن منجر می‌شود، پس تا حد امکان از همجواری با این وسایل باید پیشگیری کرد.
• دیر خوابیدن و از دست دادن ساعت خواب شبانه و مفید یکی دیگر از دلایل برهم خوردن تعادل مزاج در افراد و غلبه خلط سودا بر بدن است.
• پرداختن به کارهای ذهنی و فعالیت‌های فکری خسته‌کننده نیز یکی دیگر از دلایل تحریک‌پذیری افراد دارای مزاج خشک و تر است.
• زندگی در محیط خشک و آب و هوای خشک نیز از جمله عواملی است که به افزایش میزان سودا در بدن کمک می‌کند.
• غم، غصه و استرس نیز از جمله مواردی است که افراد مبتلا به مزاج سرد و خشک باید از آنها پرهیز کنند.

 
تیرگی دور چشم سراغ‌تان می‌آید
مردان و زنان سوداوی مزاج در صورتی که برای ایجاد تعادل در مزاج‌شان تلاش نکنند با عوارض زیادی مانند تیرگی دور چشم، اشتهای کاذب و اختلال در عملکرد معده روبه‌رو می‌شوند. به گفته درمانگران طب سنتی افراد سوداوی مزاج علاوه بر عوارض فوق عمدتا از خشکی و خشنی پوست خود شکایت دارند و اغلب آنها خشکی مو و موخره را تجربه کرده‌اند. یکی دیگر از عوارض افرادی که مزاج سرد و خشک دارند اضافه وزن و نداشتن تمرکز در خواب شبانه‌شان است که در درازمدت مشکلات زیادی را برای آنها به همراه دارد؛ عوارضی که تنها با پاکسازی بدن، ایجاد تعادل در اخلاط چهارگانه به وجود می‌آید.



بخور نخورهای تغذیه سرد مزاجها (سوداوی)

خوراکی‌های سودازا نخورید
یکی از بهترین روش‌ها برای ایجاد تعادل در اخلاط بدن و کنترل خلط سودا اصلاح رژیم غذایی و خوراکی‌هایی است که مصرف آنها یا زیاده‌روی در مصرف آنها موجب افزایش خلط سودا در بدن می‌شود و عوارض جسمی و روحی با خود به همراه دارد.
در برخی از متون طب سنتی به این نکته اشاره شده که مصرف غذاهایی که برای تهیه آنها از بادمجان، کلم بروکلی، سیب‌زمینی و فلفل دلمه‌ای استفاده شده تاثیر زیادی در افزایش میزان سودا در بدن دارد، ضمن آنکه مصرف این خوراکی‌ها در کنار گوشت گاو که طبعی سرد دارد موجب افزایش سودا در بدن می‌شود.

سرد مزاج های سرد و خشک (سوداوی ها ) از خوردن غذاهای چرب، شور، مانده و بیات به خصوص گوشت،ماهی دودی،شیرینی جات مصنوعی، ادویه جات و به خصوص چای و نیز خوردن قرص جلوگیری،خودداری نمایند و در عوض بیشتر از مسهل های گیاهی مانند قدومه شیرازی، بارهنگ،تخم ریحان و مرو استفاده کنند .

مصرف پنیر همراه با چای شیرین به عنوان صبحانه برای این گون افراد فوق العاده زیان آور است زیرا رسوبات خون در این نوع افراد افزایش می یابد و اکثرا دچار یبوست مزاج می شوند.

بادمجان و غذاهای نمک سود: مانند ماهی دودی ماهی شور خیار شور و ماست و پنیر،چای شیرین،ترشی جات،شیرینی جات قنادی ،سرکه،چای،دوغ،برای افراد سوداوی مزاج مناسب نیست.

در بین غذاها از نوشیدن مایعات به خصوص آب یخ و نوشابه های گاز دار و دوغ خودداری کنند .ماش پلو، گوجه سبز، سنجد، شادونه ، گشنیز، سماق، زرشک ، آب یخ ، غوره،لیموعمانی، ذرت،نارنگی سوسیس و کالباس، عدس، گوشت گاو یا گوساله وگ وسفند ماده، قهوه و چای و نسکافه، میوه کال، ساندویچ، شرینی جات، غذاهای سرخ کرده ،ادویه تند، خیارشور و..، ترشی و لیته، کره گیاهی و خامه، غذاهای نشاسته ای مانندماکارونی ،آب یخ، سس و رب گوجه فرنگی، ساندویچ و پیتزا غذاهای کارخانه ای .

خربزه،انگور،طالبی،کدوحلوائی و مسمائی، گیلاس،جگرودل و قلوه، نان پنیر خشک و سرد است کشک مانند پنیر سرد و خشک است ولی کلسیم آن بییش از پنیر است هر روز اندازه دو بند انگشت مکیده شود بعد از آن سیاه دانه با آب قورت داده شود این افراد باید از مصرف کشک و ماست نیز پرهیز کنند .

کلیه غذاهای گرمی بخش، مانند: گوشت گوسفند، گوشت شتر، گوشت کبوتر، گوشت گنجشک و گوشت سار. در صورت مصرف برنج، حتما از شوید و زیره سیاه استفاده شود. سبزیجات گرم، مانند نعناع، ریحان، ترخون، مرزه، جعفری، تره، انواع کلم، ساقه کرفس، عسل، توت، کشمش، انجیر، خرما، هل، دارچین، زنجبیل، زعفران زیره و استفاده از بذرهای ملین، مانند: قدومه شیرازی، تخم شربتی و سایر ملین های ملایم از جمله خوراکی های مفید برای افراد سوداوی مزاج است.

استفاده از غذاهای گیاهی مانند آلو اسفناج،کدو تنبل و هویج فرنگی پخته نیز بسیار مفید است و همچنین استفاده از سالاد های فصل با مقداری جوانه گندم قبل از غذا و نیز مصرف آش جو اثرات مفیدی برای افراد دارد.تنقیه دم کرده جو یا روغن زیتون در اخراج سودا از مرکز تجمع ان یعنی روده ها نقش موثری خواهد داشت .

اگر چنین افرادی به فکر اصلاح طبع خود نباشند شدیدا دچار افسردگی و پژمردگی روحی خواهند شد و روز به روز لاغر تر و تکیده تر می شوند و چهره شان گرفته تر می شود. سودا چون سرد و خشک است افراد سوداوی باید از غذاهای گرم و تر بیشتر مصرف نمایند.

میوه های مفید برای سرد مزاجها غذاهای حاوی سدیم که افرادباطبع پائیزی (سوداوی ) بایدمصرف نمایند:لوبیا ها – خربزه – طالبی – شلغم – هویج – کلم قمری – کدوحلوائی – گلابی – انگور- قیسی- زیتون رسیده – موز- آناناس – خربزه درختی(پاپایا)- انبه . ------- افراد سوداوی مزاج دارای پوست خشک بوده باید پوست خود را با روغن زیتون یا روغن کنجد چرب کنند.10 الی 15 دقیقه پیاده روی بعد از شام برایشان مفید است.چند قطره آب لیمو ترش تازه به اندازه کافی استفاده کنند.آب هویج آب سیب را فراموش نکنند.حمام کردن با آب ولرم و ماساژ بدن با روغن های مناسب مفید می باشد. بینی خود را با کمی روغن بادام شیرین مرطوب کنید. افراد سوداوی مزاج بهتر است پیاده روی انجام دهند.حداقل 5 الی 6 ساعت خواب نیاز دارند.خوابیدن درطی روز برای آن ها مضر است.از هوای سرد و خشک (کولر گازی)خودداری کنند.از بی خوابی و کم خوابی خودداری نمایند.افسردگی.غم.تنهایی موجب تشدید علائم سوداوی می شوند. مداوم تماشای رایانه و زیاد تماشا کردن تلویزیون. سودا را افزایش می دهد.

در میان فصل ها، پاییز فصل سوداست و بهترین فصل برای حجامت افراد سوداوی نیز فصل پاییز است.

کلیات
طبع : سرد و خشک
عنصر : خاک
فصل : پاییز
زمان شبانه روز : عصر
دسته بندی : محافظین
طعم : ترش
رنگ : سیاه
فلز : آهن
سیاره : مریخ
سن شیوع : میانسالی - از ۴۰ تا ۶۰ سالگی
 

صفات کلیدی
درونگرا
خویشتن دار
کمالگرا
دقیق
با دقت
منظم
رعایت قوانین و مقررات
هوشیار
عاقل
منطقی
واقع گرا
واقع بین
كم احساس
محتاط
محافظه کار
میانه رو
ریسک گریز
دوراندیش
محاسبه گر
حسابگر
صرفه جو
خسیس
کنجکاو
ساکت
کم حرف
غیر اجتماعی
کم معاشرت
منزوی
گوشه گیر
مردم گریز
بیزار از سر و صدا
بی حوصله
کم تحمل
بیقرار
خشک
جدی
سخت گیر
سرسخت
ثابت قدم
پایدار
لجباز
سمج
کینه ای
انتقام جو
منفی نگر
بدبین
بدگمان
شکاک
وسواسی
افسرده
اندوهگین
غمگین
ناامید
بی نشاط
زودرنج
حساس
ترشرو
عبوس
غرغرو
خودخور
بخیل
کم انرژی
نگران
مضطرب
دودل
مردد
دارای هوش ریاضی و فنی
همه جانبه نگر
ریزبین
تیزبین
ایرادگیر
منتقد
پرتوقع
ناراضی
دارای ذهن بیقرار
متفکر
قابل اعتماد
فلسفه باف
خیالپرداز
 
 
مرجع : خودشناس
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

الی
Iran, Islamic Republic of
سلام من اکثر خصوصیات سوداوی ها رو دارم خیلی لاغرم چیکار ونم که چاق بشم و مزاجم تغییر کنه به گرم و خشک ممنون میشم راهنمایی کنید لطفا جواب رو به ایمیلم بفرستید ممنون اجرتون با خدا
Iran, Islamic Republic of
سلام عزیزم میتونید با اصلاح مزاج واصلاح تغذیه سودا را در بدن کم کنید حسینی هستم مشاور ودرمانگر طب سنتی
۰۹۱۳۸۲۱۲۵۲۳تماس بگیرید یا پیام بدید کمکتون میکنم
مجید
Iran, Islamic Republic of
سلام و ادب. من تقریبأ تمام خصوصیات سودا و غلبهٔ سودا رو دارم فقط بدن من گرمه که با سودا نمیخونه.. بنظرتون مزاج من ترکیبی شده؟
محمدمیلاد
Iran, Islamic Republic of
شما زیادی گرم شدی و تبدیل شدی به سرد
Iran, Islamic Republic of
اره بدن منم همینطوره اگر به نتیجه ای رسیدید ب من هم اطلاع بدید
Bahar bistori
United States
فک میکنم من همه اینارو باهم دارم😪
United Kingdom
سلام افراد سوداوی که اکثراً لاغرند ،من چاقم که ولی بیشتر خصوصیات سوداوی هارو دارم ،چه کنم ؟
Iran, Islamic Republic of
سلام. افراد سواداوی که چاق میشن... سواداشون مشکل نداره غلبه بلغم زیاد میشه که چاق میشن... لطفا : پیاده روی روزانه داشته باشید. اب وسط غذا حذف بشه. به جای چایی بیشتر از دمنوش های گرم استفاده کنید. مثلا دارچین. هل. اب مصرفی جوشیده باشه با چند قطره اب لیمو مصرف بشه./ قبل از حمام بدن روغن مالی بشه / از غذاهایی امثال ماکارونی پرهیز کنید./ نوشابه و دلسترو... حذف مطلق / سبزیجات تازه تو سفره تون باشه
Iran, Islamic Republic of
منم دقیقا خصوصیات سودا رو دادم ولی چاقم .
از کسی پرسیدم گفتن غلبه بلغم داری.
Iran, Islamic Republic of
سلام عزیزم شما مزاج سودا داشتید والان غلبه بلغم پیدا کردید واین خیلی بده وهر چه زودتر جلوش بگیرید
حسینی هستم مشاورو درمانگر طب سنتی
۰۹۱۳۸۲۱۲۵۲۳ پیام بهم بدید تا کمکتون کنم
ارینا
Iran, Islamic Republic of
سلام من علائمی مثل کیست تخمدان,موی زائد بیش از حد صورت و بدن,اشتهام زیاده ولی لاغرم,تیرگی ناحیەایی صورت و بدن و.....
ممکنه بخاطر غلبەی سودا باشه؟
Iran, Islamic Republic of
بله عزیزم تمام این نشانه ها غلبه سودا و هر چه زودتر باید
اصلاح مزاج بشید واصلاح تغذیه
حسینی هستم مشاور ودرمانگر طب سنتی
۰۹۱۳۸۲۱۲۵۲۳ میتونید پیام بدید تا کمکتون کنم
ftm
Iran, Islamic Republic of
دیگه کم مونده بود فحشم بدی لابلای متن داداچ خخخخ
United Arab Emirates
خیلی ممنون از مطالب خوبتون
حق گو
Iran, Islamic Republic of
کاش به جای برخی دروس مسخره وغیرمفید این مطالب و تومدارس یاد میدادند تا حداقل افراد بدونند جز کدام دسته قرار میگیرند ومواظب سلامتی خودشون باشند
احسان
Iran, Islamic Republic of
احسنت اتفاقا من همین امروز داشتم به این فکر میکردم
زهرا
Iran, Islamic Republic of
من همه این خصوصیات رو داشتم
دکتر گیاهی برام داروی مقطر تقویت کننده اعضا رئیسه پاپریکا تجویز کرد
Iran, Islamic Republic of
عالی بودممنون
Iran, Islamic Republic of
سلام، من هنگام خواب نوک زبانم طوری میسوزه که انگار اتیش گزاشتن نوک زبونم
ایا این حالت از نشانه های سوداس؟
وسنا
Iran, Islamic Republic of
ما سودایی ها فقط باید هوا بخوریم
فرناز
Iran, Islamic Republic of
سلام من اکثر علایم سرداوی ها رو دارم ...چیکار کنم درست بشه اخلاقی...من موهام کم پشته و نازک....
رضوانه
Iran, Islamic Republic of
سلام منم طبعم سوداست و با این مطالبی که اینجا خوندم از اینکه این طبع و دارم ناراحت شدم چون واقعا یه سری خصوصیات آزار دهنده هست😥😥
United Arab Emirates
با داروی گیاهی مزاج شما متعادل میشه و خواهین دید که چقدر بهبود پیدا میکنین
ه نیکنا
Iran, Islamic Republic of
من اغلب این خصوصیات سودا را دارم ولی در مدفوع مخاط می بینم چیکار کنم تا خوب بشم وبه نظر شما من کدام مزاج را دارم
Iran, Islamic Republic of
سلام بنده طبعم رو به سودا هست ولی ناراحت نیستم چون جسمم سوداویست و قابل تغییر است فصل پاییز دستم دونه های ریز می ز نه و حساسیت دارم
ولی با رعایت غذایی خیلی بهتر شدم مثلا انجیر عالیه چون طبع گرم و تر داده شیره انگور هم عالیه
ولی خرما و عسل چون گرم و خشک هستند برای من مضر هست و نمیخورم
سعی کنید غذاهای گرم و تر بخورید (بازم بستگی داره سوداوی گرم باشید یا سوداوی سرد)
انواع آش رو بخورید که عالیه مخصوصا سوپ ها

اگر دوستان لطف کنند نظراتشونو بدن بقیه استفاده کنن
Iran, Islamic Republic of
بسیارعالی بود،خداخیرتون بده
Iran, Islamic Republic of
سلام منم همه این خصوصیات دارم وخیلی لاغر هستم چیکار کنم مزاج گرم بشه وچاق بشم
Iran, Islamic Republic of
سلام عزیزم شما باید اصلاح مزاج بشید و اصلاح تغدیه
حسینی هستم مشاور و درمانگر طب سنتی
۰۹۱۳۸۲۱۲۵۲۳ خوشحال میشم کمکتون کنم
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
در نهان به آنان دل می بندیم ؛ که دوستمان ندارند و در آشکار از آنان که دوستمان دارند غافلیم شاید این است دلیل تنهایی ما... دکتر علی شریعتی