شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۸:۱۶
کد مطلب: 43450
۱
طی بیانیه ای از سوی روسای دانشکده های روان شناسی کشور مطرح شد؛

آمادگی دانشکده های روانشناسی کشور برای حل مشکلات جامعه

آمادگی دانشکده های روانشناسی کشور برای حل مشکلات جامعه
میگنا: در گردهمایی رؤسای دانشکده‌های روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه‌های سراسر کشور که مدیرانی از دانشگاه‌های شیراز، اصفهان، اهواز، بیرجند، الزهراء، علامه طباطبائی، شهید بهشتی و خوارزمی و اعضای هیأت رئیسه و مدیران گروه‌های آموزشی دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران حضور داشتند، براساس مصوبات نشست قبلی مقرر شد که دبیرخانه دائمی رؤسای دانشکده‌ها در دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران تشکیل و قبل از برگزاری نشست‌ها، هماهنگی برای تعیین دستور جلسه و سایر فعالیت‌های مشترک پیگیری لازم انجام گیرد.

در این گردهمایی برمواردی در قالب بیانیه نهایی تاکید شد که به شرح ذیل آمده است:

۱- به منظور بررسی و ارزیابی موضوعات و مسائل مطرح شده در نشست رؤسای دانشکده‌ها، تاکید گردید که کمیته‌های مختلفی مانند کمیته اخلاق، پژوهش، مستندسازی و... شکل گیرد. در این زمینه مقرر شد اعضا نظرات و دیدگاه‌های خود را به دبیرخانه ارائه دهند تا جمع بندی صورت گیرد.

۲- با توجه به رسالت و مأموریت‌های دانشکده‌های روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه‌های کشور در قبال مسائل و مشکلات جامعه مانند مشکلات عاطفی، رفتاری و روان‌شناختی، اعضا آمادگی کامل دانشگاه‌ها را برای کمک به حل مسائل اجتماعی اعلام کردند. در این رابطه مقرر شد که بسته‌های خدماتی و تخصصی توسط دانشکده‌های روان‌شناسی و علوم تربیتی در سطح کشور تهیه شود.

۳- ارتباط با سازمان‌ها و نهادهای تخصصی مرتبط به ویژه وزارت‌خانه‌های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری مورد تاکید قرار گرفت. اعضای نشست خواستار مشارکت هدفمند و نهادینه شده و چاره‌جویی نظام مشخص برای ارتباط و تعامل با سازمان‌ها در سطح گسترده بوده و مجدانه از مسئولین وزارتخانه‌های ذیربط درخواست شود از ظرفیت و توانایی دانشگاه‌ها و مرکز آموزش عالی در جهت پیشبرد اهداف و برنامه‌های توسعه علمی و اجرایی کشور استفاده کنند. ارتباط با مدارس و حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته‌های علوم تربیتی و روان‌شناسی در مرکز آموزشی به مساعدت بیشتر مسئولین نیاز دارد. ضمناً مقرر شد در برخی از نشست‌ها و گردهمایی دانشکده‌ها از مسئولین دعوت به عمل آید.

۴- با توجه به مفاد بیانیه دانشگاه شیراز، اعضای نشست بر موضوع جدایی‌ناپذیری رشته‌های روان‌شناسی بالینی و سلامت از وزارت علوم تحقیقات و فناوری تاکید کردند. در این نشست با توجه به فعالیت‌های مختلفی که در سطح دانشگاه‌ها و سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره صورت گرفته است، حمایت کامل خود را از خواسته بحق روان‌شناسان را اعلام کردند.

۵- با توجه به نقش شورای تحول علوم انسانی شورای انقلاب فرهنگی در بازنگری برنامه‌های درسی رشته‌های روان‌شناسی و علوم تربیتی روی ارتباط و تعامل هدفمند با دانشکده‌های روان‌شناسی و علوم تربیتی و اخذ نظرات و دیدگاه‌های و کارشناسی و تخصصی از آنها مورد تاکید قرار گرفت. بازنگری روی اعضای شورای تحول و استفاده از ظرفیت همه دانشگاه‌ها ضروری است.
مرجع : روابط عمومي دانشگاه تهران
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
زندگی درس حساب است، خوبیها را جمع، بدیها را کم ، خوشی ها را ضرب و شادیها را تقسیم کنیم