سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶ / ۲۲:۱۴
کد مطلب: 43581
۱

آمار نهایی ثبت نام در کنکور ارشد

آمار نهایی ثبت نام در کنکور ارشد
به گزارش میگنا حسین توکلی در گفتگو با مهر افزود: مهلت ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۷ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از جمله دانشگاه آزاد از ۱۶ آذر آغاز شد و یکشنبه ۲۶ آذر به پایان رسید و در این مدت تعداد ۶۲۱ هزار و ۳۲۵ نفر در این آزمون ثبت نام کردند.

مشاور عالی سازمان سنجش یادآور شد: به منظور فراهم آوردن تسهیلات برای داوطلبانی که در روزهای ۱۶ تا ۲۶ آذرماه در این آزمون ثبت نام کردند ترتیبی اتخاذ شد که اطلاعات ثبت نامی از روز ۳۰ بهمن بر روی سایت سنجش قرار گرفت و داوطلبان توانستند در روزهای ۳۰ بهمن تا ۳ اسفند ۹۶ نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود اقدام کنند.
توکلی خاطرنشان کرد: همچنین به منظور فراهم آوردن تسهیلات لازم برای آن دسته از داوطلبانی که در این مدت نتوانسته بودند در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۷ ثبت نام کنند، ترتیبی اتخاذ شد که این دسته از داوطلبان در روزهای ۳۰ بهمن تا ۳ اسفند ۹۶ بتوانند در این آزمون ثبت نام کنند.

وی افزود: بر اساس آمار نهایی تعداد ۱۱۴ هزار و ۶۸۷ نفر در فرصت ثبت نام جدید و ویرایش در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۷ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از جمله دانشگاه آزاد ثبت نام کردند.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: با توجه به تعداد ثبت نام قبلی، در مجموع تعداد ۷۳۶ هزار و ۱۲ نفر در  آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۷ ثبت نام کردند.

وی گفت: آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۷ در ۶ گروه آموزشی و ۱۴۰ کدرشته شامل ۵۴ کدرشته علوم انسانی، ۱۷ کدرشته علوم پایه، ۲۴ کدرشته فنی و مهندسی، ۲۳ کدرشته کشاورزی و منابع طبیعی، ۱۳ کدرشته هنر و ۹ کدرشته دامپزشکی در روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ۹۷ برگزار خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
هم اکنون که در حال نفس کشیدن هستید، کس دیگری دارد نفس های آخرش را می کشد. پس دست از گله و شکایت بردارید و بیاموزید چگونه با داشته هایتان زندگی کنید.