يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۰:۳۱
کد مطلب: 43645
۰

افسردگی 12 درصدی مردان و 16 درصدی زنان

افسردگی 12 درصدی مردان و 16 درصدی زنان
میگنا: دكتر محمدهادی ایازی روز پنجشنبه در نخستین مجمع خیران سلامت آذربایجان غربی در ارومیه افزود: صیانت از سلامت روحی و روانی مردم باید در تمامی سیاست های حاکمیتی مورد توجه قرار گیرد تا از رشد روزافزون آسیب های اجتماعی پیشگیری شود.

وی با بیان اینکه پیوست سلامت تنها به یک منطقه یا شهرستان اختصاص ندارد، اظهار کرد: 75 درصد از مدیریت سلامت کشور خارج از دستان مدیران این بخش بوده و همت جمعی برای صیانت از آن نیاز است.

ایازی اظهار کرد: سلامت تغذیه، آموزش و فرهنگ سازی از جمله مصداق هایی به شمار می رود که ارتقا آنها نیازمند مشارکت مردم و تعامل و توجه همه دستگاه هاست. وی با بیان اینکه در سطح کشور سالانه 333 هزار نفر در تصادف های جاده ای دچار مصدومیت می شوند، گفت: وزارت بهداشت در ایجاد تصادف نقشی ندارد ولی در پیامدهای ناشی از آن وارد میدان می شود بنابراین همه دستگاه ها در جلوگیری از آن و فرهنگ سازی در این زمینه باید نقش ایفا کنند.

دکتر ایازی همچنین به آلودگی هوا در شهرهای بزرگ اشاره و بیان کرد: اگر این آلودگی مهار نشود موجب ورود حجم زیادی از بیماران به مراکز درمانی و وارد شدن هزینه های سنگین درمانی بر نظام سلامت کشور می شود. برای کاهش این هزینه ها باید مشارکت بین بخشی و دستگاه های دخیل در حوزه سلامت تقویت شود و هریک نقش و وظیفه خود را به بهترین شکل انجام دهند.

وی با بیان اینکه اجتماعی شدن سلامت نیازمند فعالیت خیران سلامت است، افزود: توسعه زیرساخت های نظام سلامت نیز با افزایش مشارکت های مردمی و فعالیت خیران تسهیل می شود.

وی اقدام دیگر در حوزه اجتماعی کردن نظام سلامت را تقویت مشارکت بین بخشی ذکر و بیان کرد: اجتماعی کردن به مفهوم مشارکت همه آحاد مردم در حوزه سلامت است بدین مفهوم که هر فردی نسبت به سلامت خود، خانواده، دوستان، هموطنان و آحاد انسان های روی کره زمین حساس شود و مراقبت لازم را انجام دهد.

ایازی بیان کرد: دولت، تشکل های مردمی و روحانیان و پزشکان سه ضلع تشکیل دهنده مجمع خیران سلامت هستند و تعامل این سه با یکدیگر اثرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه موضوع سلامت مورد تاکید همه ادیان و به ویژه قرآن، پیامبر و ائمه بوده است، گفت: قرآن کریم آن را ضامن بقای جامعه دانسته است و مشارکت در جامعه را نشانه پویایی جوامع می داند.

ایازی با انتقاد از برنامه خیران سلامت در آذربایجان غربی نیز گفت: مسائل و مشکلات بخش سلامت استان باید در مجمع خیران سلامت بیان شود ولی امروز در این مجمع چیزی از سیمای سلامت استان بیان نشد.

به گزارش ایرنا مجمع خیران سلامت با هدف استفاده از ظرفیت مردم در حوزه زیرساخت های نظام سلامت و توسعه آن راه اندازی شده است؛ 620 سازمان مردم نهاد در حوزه سلامت کشور تشکیل شده و دستاوردهای بسیار ارزشمندی داشته است.
 
مرجع : ايرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
موفقیت به سراغ کسانی می آید که آن قدر در تلاشند که وقت نمی کنند دنبال آن بروند.