سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۲۹ تير ۱۳۹۷ / ۱۰:۳۰
کد مطلب: 44847
۱
۱
رئیس دانشگاه فرهنگیان:

استاد دانشگاه فرهنگیان باید «گچ کلاس» خورده باشد!

استاد دانشگاه فرهنگیان باید «گچ کلاس» خورده باشد!
رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه تا سال ۱۴۰۴ حداقل به ۲۰۸۰ عضو هیأت علمی نیاز داریم، گفت: برای سال جاری تقاضای ۴۰۰ ردیف هیأت علمی کردیم.
 
به گزارش میگنا دکتر حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با فارس، در خصوص وضعیت هیأت علمی شدن اساتید این دانشگاه، اظهار کرد: در حال حاضر 700 عضو هیأت علمی و 2 هزار استاد حق‌التدریس داریم.

وی ادامه داد: طی 6 سال قبل، 47 پرونده در وزارت علوم برای هیأت علمی شدن تطبیق داده شده است و در سه ماهه اول فعالیت بنده، 124 پرونده تطبیق داده شده است.  

خنیفر اظهار امیدواری کرد که طی روزهای آینده 300 پرونده دیگر به وزارت علوم برای هیأت علمی شدن ارائه شود و گفت: امیدواریم  از بین 300 پرونده، حداقل 150 پرونده، تطبیق داده شود.

وی با بیان اینکه تا سال 1404 حداقل 2080 عضو هیأت علمی به تفکیک استان، رشته، جنسیت و تخصص نیاز داریم، افزود: برای سال جاری تقاضای 400 ردیف هیأت علمی کردیم؛ البته کار جذب در حال انجام است و به تدریج هر هفته مصاحبه داریم و اعضای هیأت علمی را به سیستم تزریق می‌کنیم. 

رئیس دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد:‌ معتقدم بهترین اعضای هیأت علمی کسانی هستند که معلم بوده و بعد دکترا گرفته‌اند و اگر بتوانیم از بین معلمان تحصیلکرده برای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان استفاده کنیم، برد کرده‌ایم. 

وی اضافه کرد: بعد از معلمان تحصیلکرده، از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با شرط و شروط و مصاحبه‌های سخت استفاده می‌کنیم، اما معتقدیم بهترین استاد اگر از همان مسیر معلمان باشد، 30 سال سرمایه‌گذاری کردیم و باید استادِ معلم، گچ کلاس یا ماژیک کلاس را خورده باشد!
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

امیرحسین
Iran, Islamic Republic of
بنظرم راست میگن . یک استاد باید گچ کلاس خورده باشه و کلاسداری بلد باشه. . امان از اساتید جوان و بی تجربه پرمدعا که فقط کتابهای خودشونو به دانشجویان میفروشن و بهر قیمتی دنبال شهرت و کسب اعتبار نامشروع هستن و یواشکی یا با دادن نمره ترجمه ها و مقالات دانشجویان رو بنام خودشون سند میزنن و چاپ می کنن

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
ز باغ رعيت، گر مَلك خورد سيبي / برآرند غلامان، درخت از بيخ