پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۰ / ۰۹:۳۱
کد مطلب: 4642
۰

آب پاکی وزیر روی دست معلمان شرکتی

توقف استخدام در آموزش و پرورش، کاهش ساعات درسی دوره راهنمایی و هنرستانها، اهدای پاکت شیر و خرما به کودکان سومالیایی و تعطیلی مدارس راهنمایی و متوسطه شهر تهران در روزهای پنجشنبه از مهمترین اخبار آموزش و پرورش در این هفته بود.
به گزارش مهر، این هفته روزهای پرخبری را تجربه کرد که گزیده ای از آن در ادامه می خوانید: تعطیلی مدارس راهنمایی و متوسطه در روزهای پنجشنبه سید علی یزدی خواه در ابتدای هفته جاری مهمترین خبر  هفته را اعلام کرد. خبری که  بازتاب آن واکنش مسئولان دیگر این وزارتخانه را هم در پی داشت. در حالی که نمایندگان مجلس و مسئولان آموزش و پرورش طی هفته ها و حتی ماههای گذشته نسبت به تعطیلی مدارس ابتدایی در روزهای پنج شنبه بحث و چالش داشتند و این موضوع همچنان بلاتکلیف بود، ناگهان مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران از تعطیلی مدارس راهنمایی، متوسطه و هنرستانهای فنی و حرفه ای در سال تحصیلی آینده خبر داد. البته تعطیلی مدارس راهنمایی، متوسطه و هنرستانها مخصوص به تهران است و دانش آموزان در سایر شهرها باید پنج شنبه‌ها به مدرسه بروند. کاهش ساعات درسی مدارس راهنمایی و هنرستانها از سوی دیگر مهدی نوید ادهم، دبیر شورای عالی آموزش و پرورش از کاهش ساعات درسی مدارس راهنمایی و هنرستانها در سال تحصیلی جدید خبر داد. به گفته نوید ادهم، ساعات درسی دانش آموزان راهنمایی از 33 ساعت به 30 ساعت و هنرستانها از 48 ساعت به 40 ساعت کاهش پیدا کرده است. این دو خبر قطعا موجی از خوشحالی را برای دانش آموزان این دو دوره دارد چرا که هم پنج شنبه ها تعطیل شدند و هم ساعات درسی شان کاهش یافت. تفکیک جنسیتی در مهدکودکها در حالیکه بحث تفکیک جنسیتی دانشجویان در دانشگاهها طی ماههای گذشته منجر به هیاهوی زیادی در رسانه ها شده و حتی کار به نامه رییس جمهور و تذکر برخی از ائمه جمعه  کشید وزارت آموزش و پرورش شنبه این هفته از تفکیک جنسیتی نوآموزان دختر و پسر در مراکز پیش دبستانی خبر داد. براساس این دستورالعمل اختلاط نوآموزان دختر و پسر در کلاس‌های پیش‌دبستانی ممنوع است و فقط در مراکزی که تعداد نوآموزان به حد نصاب نرسد، این امر با کسب مجوز از آموزش و پرورش منطقه بلامانع است. همچنین  در مراکز پیش‌دبستانی «مستقل» که تعداد نوآموزان ثبت‌نام شده کمتر از حد نصاب برای تفکیک دو گروه سنی «4 سال تمام» و «5 سال تمام» باشد، ثبت‌نام نوآموزان 4 و 5 ساله در یک کلاس با نظر آموزش و پرورش، مشروط بر رعایت اصل اجرای برنامه‌های آموزشی و پرورشی ویژه هر گروه سنی ‌بلامانع است. حاجی بابایی آب پاکی را روی دست معلمان ریخت بالاخره وزیر آموزش و پرورش آب پاکی را روی دست تمام معلمان حق التدریس و شرکتی معترض که هر روز روبروی مجلس تجمع می کنند و خواستار استخدام خود در آموزش و پرورش هستند، ریخت و به صراحت گفت که " تا چهار سال آینده در آموزش و پرورش هیچ استخدامی نداریم". طی هفته های گذشته بارها معلمان شرکتی و برخی از حق التدریس ها جلوی مجلس تجمع کردند. یک پاکت شیر هدیه هر دانش‌آموز ایرانی به مردم سومالی در پی قحطی شدید در شاخ آفریقا و کشور سومالی، مردم مسلمان کشورهای مختلف به ویژه ایران با دیدن تصاویر مربوط به قحطی زدگان این کشور، کمکهای نقدی و غیرنقدی خود را در مراحل مختلف به این کشور ارسال کردند. در ادامه این کمکهای انسان‌دوستانه، اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در یک اقدام نمادین و زیبا طرح اهدای یک پاکت شیر و خرما را عنوان کرد که دانش آموزان زیادی از آن استقبال کردند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
در نهان به آنان دل می بندیم ؛ که دوستمان ندارند و در آشکار از آنان که دوستمان دارند غافلیم شاید این است دلیل تنهایی ما... دکتر علی شریعتی