سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۵ فروردين ۱۳۹۸ / ۱۴:۳۶
کد مطلب: 46811
۰

چگونه از تعطیلات نوروز به نحو احسن استفاده کنیم؟

میگنا: بیتا سرپولکی، روانشناس و مشاور در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص گذراندن تعطیلات عید به نحو احسن اظهار کرد: تعطیلات نوروز به عنوان اولین تعطیلات در بهترین اوقات سال فرصت مناسبی است که هر ساله در اختیار قرار می‌گیرد. پس از روز‌های پایان سال که حال و هوای خاصی داشته و مملو از شور و شتاب است به یکباره پس از تحویل سال این شتاب و تعجیل در همه امور جای خود را به آرامش و سکون روز‌های تعطیل اول سال می‌دهد.

سرپولکی گفت: استفاده بهینه‌ از این تعطیلات می‌تواند تاثیر مثبتی در فعالیت‌های ادامه سال داشته باشد و با استناد به ضرب المثل سالی که نکوست از بهارش پیداست می‌توان از تاثیرات مثبت این استفاده بهینه از تعطیلات تا پایان سال بهره برد.

این روانشناس بیان کرد: برای استفاده بهینه از تعطیلات نوروزی قبل از هر چیزی باید مراقب سلامت خود در این تعطیلات باشیم. در تعطیلات نوروزی برای جلوگیری از بیماری و حفظ بدن در شرایط متعادل ها، تنظیم زمان‌های صرف غذا، خود داری از مصرف بیش از اندازه غذا و تنقلات پر انرژی اقدامات مختلفی می‌توان انجام داد.

وی افزود: خودداری از خوردن هر آنچه در دسترس داریم، ترجیحا حذف شام از وعده‌ای غذایی، مصرف بیشتر میوه به جای شیرینی و اجیل و تنقلات، برنامه‌ریزی برای گشت و گذار و پیاده‌روی و لذت بردن از هوای بهاری را مد نظر قرار داد.
سرپولکی اظهار داشت: مکان‌های زیادی هستند که با توجه به شلوغی و ازدحام بازدید از آن‌ها به راحتی میسر نمی‌باشد. در انتخاب مقصد مسافرت نیز انتخاب محل‌هایی که مورد توجه همه نیستند به مراتب بهتر از مسافرت به اماکنی است که مورد توجه عموم قرار داشته و بسیار شلوغ هستند مثلا بازدید از تخت جمشید و میدان نقش جهان و ... در این ایام کاری سخت و مشکل است. در صورتی که بازدید از بسیاری نقاط در نزدیکی این مراکز به مراتب راحت‌تر و لذت بخش‌تر است.


این روانشناس گفت: مطالعه در تمام اوقات سال ضروری است، اما برای افرادی که در طول سال مشغله زیادی دارند نوروز فرصت مناسبی برای مطالعه است حتی اگر در سفر هستید نیز کتابی مناسب به همراه داشته باشید و اوقاتی را برای مطالعه در نظر بگیرید. توصیه می‌شود کتاب‌هایی را انتخاب کنید که با حال و هوای نوروز و اول بهار نیز مناسبت داشته باشد.

وی تصریح کرد: اگر چه برنامه‌های تلویزیونی بسیار متنوع و پر حجم هستند و برنامه‌های ویژه‌ای برای نوروز تدارک دیده می‌شود، اما سعی کنید زمان زیادی برای تماشای تلویزیون صرف نکنید. تجربه یک نوروز بدون تلویزیون هم می‌تواند جالب باشد.

سرپولکی در نهایت خاطر نشان کرد: نوروز فرصت مناسبی است برای ارسال پیام تبریک به دوستان آشنایان خصوصا کسانی که در طول سال فرصت نکرده اید یادی از آن‌ها بکنید، اما در ارسال پیام تبریک برای ساعات اول سال تلاش زیادی نکنید شاید پیام‌هایی که بعد از روز‌ها و ساعات اول سال ارسال می‌شوند بیشتر در اذهان باقی می‌مانند. در ارسال پیام هم از عبارت ساده و حرف‌هایی روزمره استفاده کنید و مطمئن باشید تاثیر بیشتری در مخاطب دارند.
مرجع : باشگاه خبرنگاران جوان
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
ميزان هوش، با توانايى تغيير كردن، اندازه گيرى ميشود. آلبرت انشتين