سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ / ۱۶:۵۰
کد مطلب: 46943
۱۰
۷

افزايش 20درصدي تعرفه خدمات روان‌شناسی و مشاوره در سال 1398

افزايش 20درصدي تعرفه خدمات روان‌شناسی و مشاوره در سال 1398
به گزارش میگنا بر اساس مصوبه دويست و ششمين جلسه شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسي و مشاوره كشور در مورخه 1398/01/19، تعرفه يك جلسه ارائه خدمات روان شناسي و مشاوره به مدت 45 دقيقه، با توجه به موقعيت جغرافيايي و تحصيلات درمانگر تا پايان سال 1398 به شرح زير اعلام شد:
 
موقعيت مركز کارشناسی ارشد
(غیر هیات علمی)
کارشناسی ارشد
مربی
دکتری
(غیر هیات علمی)
دکتری
استادیار
دکتری
دانشیار
دکتری
استاد
تهــــران  720/000  820/000  1/050/000  1/250/000  1/440/000 1/650/000
مراکز استان  620/000  720/000  820/000  1/050/000  1/250/000 1/440/000
سایر شهرستان ها  520/000  620/000  720/000  820/000  1/050/000  1/250/000
(مبالغ به ريال )



 
مرجع : سازمان نظام روان شناسی
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

روانشناس سلامت
Iran, Islamic Republic of
با سلام
به طور کلی چند ایراد اساسی بر این تعرفه ها وارد است.
1_ چرا باید بین تعرفه روانشناسان شهرهای مختلف تفاوت باشد .مبنای این تفاوت چیست؟آیا در وزارت بهداشت و نظام پزشکی نیز چنین است. قطعا تعرفه تمام پزشکان در کشور یکسان است.
2_چرا تعرفه هیأت علمی باید از افراد غیر هیأت علمی بیشتر باشد. در صورتی که آنان به دلیل 2شغله بودن یعنی هم تدریس و هم کار درمانی از کیفیت کاری و تجربه کاردرمانی پایین تری برخوردار هستند.
3-تجربه کاری و مهارت بالینی باید مبنای تفاوت تعرفه ها باشد که در این تعرفه هیچ تفاوتی بین روانشناسی که مثلا با مدرک دکتری و دارای 10 سال سابقه کار است و روانشناسی با همین مدرک که تازه شروع به کار کرده است تفاوت تعرفه وجود ندارد. درصورتی که در نظام پزشکی پزشکان دارای 15 سال سابقه کار می توانند تعرفه بیشتری اخذ نمایند.
4_ شرایط سختی کار روانشناسان مختلف و تفاوت بین روان درمانی. مشاوره و راهنمایی در این تعرفه ها در نظر گرفته نشده است . مثلا جلسات زوج درمانی و یا روان درمانی بیماران سختی بسیار بیشتری نسبت به مشاوره تحصیلی و انتخاب رشته تحصیلی دارد و قاعدتا مانند تفاوتی که در انواع عملهای جراحی وجود داردباید این نوع تفاوت در کار روانشناسان در زمان تعیین تعرفه در نظر گرفته شود.
5_ این تعرفه ها غیر واقعی بوده و با شرایط اقتصادی جامعه ناهماهنگ است.
6_چرا باید بین خود هیأت علمی های دارای درحه علمی مختلف تفاوت باشد. الزاما اینطور نیست که فرد دارای درجه علمی بالاتر مهارت درمانی بالاتری نیز داشته باشد. بین تئوری و عمل تفاوت از زمین تا آسمان است و اتفاقا به دلیل تجربه درمانی کمتر افراد دارای درجه علمی بالاتر مهارت های عملی بسیار ضعیف تری دارند.
Iran, Islamic Republic of
بنظرم در بند یک سئوال شما شاید بشود به این نکته اشاره کرد که شرایط و مخارج زندگی و اجاره بها یا خرید یک واحد یا مکان اداری برای راه اندازی یک مرکز در تهران با یاسوج یا الیگودرز و یا در شهرهای کوچک خیلی متفاوت است
روانشناس سلامت
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز در شهرهای بزرگ تعداد مراجعین و دفعات مراجعه نیز بسیار بیشتر از شهرهای کوچک تر است . ضمن آنکه هزینه های زندگی ملاک ارزش گذاری یک خدمت نمی باشد.مثل انکه گفته شود ویزیت نظام پزشکی در شهر تهران با شهر کوچکی باید متفاوت باشد که اینگونه نیست. البته ممکن است افرادی خودسرآنه خودشان ویزیت متفاوتی دریافت کنندکه آن موضوع جداگانه ای است.
Iran, Islamic Republic of
تعیین تعرفه، یک امر اقتصادی ست. آیتم های زمان و مخارج متعدد باید درنظر گرفته شود. متاسفانه امثال آقای .... درکی از اقتصاد ندارند. وضعشون در حد لاکچری ست.
سیاوش
Iran, Islamic Republic of
باتوجه به اینکه تقریبا هیچ مشکل روانی با یک جلسه حل نمیشه، این تعرفه ها واقعا سنگینه. فرض کنید جلسه ای 75 باشه و فرد باید هفته ای یک جلسه مراجعه کنه. میشه ماهی 300 . با این وضع اقتصاد واقعا سخته همچین هزینه ای. ای کاش میگنا یه مقدار بیشتر روی این قضیه مانور بده و این مشکل رو حل کنه
سیاوش
Iran, Islamic Republic of
45 دقیقه واقعا کمه. آدم تا بیاد گرم بشه تموم شده. با این هزینه سنگین، هر جلسه حداقل باید یک ساعت و نیم باشه تا بحث به یه جایی برسه
بی نام
Iran, Islamic Republic of
سوال اینه که چرا تعرفه های مشاوران راهنما و روانشناس غیر بالینی با بالینگرا یکسانه، آیا واقعا سختی شاوه ی تحصیلی با رواندرمانی مریض هایی که در حالت مانیا هسن یه اندازه است؟ ایا هردو به یه اندازه فسودگی کاری دارن؟ ایا 45 دقیقه برای هردو یکسان میگذره؟
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
برای کشتی های ساکن، موج های دریا تصمیم می گیرند!