سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ / ۲۳:۱۸
کد مطلب: 46988
۱
در حاشیه جلسه کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح شد؛

آموزش 1000 روان شناس درباره سیل اخیر

آموزش 1000 روان شناس درباره سیل اخیر
میگنا: دکتر محمد حاتمی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در حاشیه جلسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره اعزام گروه‌های روان شناسی به مناطق سیل زده افزود: آسیب‌های روانی اجتماعی (بعد از سیل) طبیعی است که در بین مردم واکنش‌هایی وجود داشته باشد و استرس، اضطراب و نبود ایمنی روانی و بهم زدگی در میان مردم به وجود بیاید.

وی گفت: سازمان نظام روانشناسی و مشاوره با ۲۶ هزار عضو رسمی در همان روز‌های نخست با اعزام تیم‌هایی به استان‌های آسیب‌دیده در مرحله نخست در کنار مسئولان و در مرحله دوم در میان مردم آسیب‌دیده قرار گرفتند تا برای کنترل استرس، دادن مشاورهای روان شناسی اقداماتی را انجام دهند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور افزود: اکنون نیز دبیرخانه دائمی کمیته روانشناسی مداخله در بحران را در سازمان نظام روانشناسی ایجاد کرده ایم و حدود هزار نفر از روانشناسان را آموزش می‌دهیم تا در استان‌ها و ارگان‌هایی که نیاز داشته باشند در اختیارشان قرار دهیم.

وی گفت: البته هر روانشناسی نمی‌تواند به این مناطق اعزام شود بلکه روانشناسانی اعزام می‌شوند که سازمان آموزش‌های لازم را به آن‌ها داده باشد تا بتوانند کار‌های مداخله در بحران را انجام دهند.
حاتمی افزود: خواهشی که از استانداری‌ها و مسئولان اجرایی دارم این است که فقط با گواهی که سازمان نظام روانشناسی صادر می‌کند روانشناسان بتوانند در این مناطق یا ارگان‌ها فعالیت کنند.
 
وی درباره حضور در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در این جلسه نیز درباره اقداماتی که انجام داده بودیم و گروه‌هایی که به شیراز، گلستان، لرستان و ایلام اعزام کرده بودیم توضیحاتی داده شد. دفاتر روانشناسی استانی ما فعال هستند و در این مرحله نیز نیاز به روانشناسان بومی داشتیم تا با مردم آنجا در ارتباط باشند و خود دفاتر استانی را فعال کردیم و این گروه‌های مداخله در بحران را فعال کردیم و بسته‌های آموزشی ارائه دادیم بویژه که روانشناسی باید مطابق با مسائل فرهنگی بومی دینی آن منطقه تنظیم شود.
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
با ترس هات روبرو شو! آدم ها رو ببخش! یک راه حل جدید بساز! هدف هات رو مشخص کن! آدم هایی که ازت متنفر هستند رو فراموش کن! ذهنت رو آزاد کن!