سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ / ۰۷:۰۷
کد مطلب: 48565
۴

قبل از گفتن «دوستت دارم» این نکات را بدانید

هدی بانکی
قبل از گفتن «دوستت دارم» این نکات را بدانید
میگنا: اگر فکر می‌کنید واقعا عاشق شده‌اید پس وقت آن است که احساس‌تان را با طرف مقابل‌تان در میان بگذارید.
اما از کجا باید مطمئن شوید که وقتش است؟ خیلی زود یا خیلی دیر نیست؟ شاید او از انتظار کشیدن برای شنیدن جمله‌ «دوستت دارم» از زبان شما خسته شده باشد؟ البته نباید به جایی برسید که برای بیان احساس‌تان دچار تردید شوید و نباید برای گفتن «دوستت دارم» شک کنید، اما اگر به کمی اعتماد بنفس و اطمینان نیاز دارید، به شما می‌گوییم چگونه می‌توانید متوجه شوید زمان ابراز عشق‌تان رسیده است. شما برای گفتن ِ «دوستت دارم» آماده‌اید اگر ...


مدتهاست به این موضوع فکر می‌کنید که به او بگویید: دوستت دارم
مدت زمان کوتاهی نیست که این موضوع ذهن‌تان را به خودش مشغول کرده است و خیلی وقت است آن را سبُک و سنگین می‌کنید. اگر نمی‌توانید به او فکر نکنید و مطمئن هستید احساسات‌تان واقعی هستند پس به خاطر خودتان و سلامت هیجانی‌تان هم که شده باید احساس‌تان را بیان کنید.

حتی اگر فکر می‌کنید ممکن است طرف مقابل‌تان همین احساس را متقابلا به شما نداشته باشد باز هم باید حرف‌تان را بزنید تا بتوانید از درجا زدن و زیاد فکر کردن رها شده و به جلو حرکت کنید و بفهمید قدم بعدی‌تان در این رابطه چیست و تکلیف‌تان را بدانید. با خودتان توافق کنید که بعد از گفتن ِ «دوستت دارم»، عجولانه منتظر جواب نباشید و به خودتان و طرف مقابل‌تان فرصت بدهید.


مدتهاست به جای «من» از «ما» استفاده می‌کنید
اگر در مورد آینده مشترک‌تان حرف می‌زنید و به جای «من» از «ما» استفاده می‌کنید پس وقت آن است که احساس واقعی‌تان را شفاف بیان کنید. مخصوصا اگر مدتی از آشنایی‌تان می‌گذرد و شور و هیجانات اولیه را پشت سر گذاشته‌اید، اما همچنان با هم هستید و به مشکلی برنخورده‌اید، پس باید تصمیم جدی‌تری بگیرید و برای گفتن دوستت دارم تردید نداشته باشید.

گفتن ِ دوستت دارم نباید کار سختی باشد، اما افکاری که در ذهن‌تان جولان می‌دهند و شما را از طرد شدن و جواب رد شنیدن می‌ترسانند باعث می‌شوند بیان این جمله کار دشواری به نظر برسد. اگر طرف مقابل‌تان نیز با شما از آینده‌ی مشترک‌تان حرف می‌زند پس به احتمال زیاد احساسی مانند شما دارد.



برای‌تان فرقی نمی‌کند «من هم دوستت دارم» را بشنوید یا نه
اگر می‌دانید که واقعا طرف مقابل خود را دوست دارید و برای‌تان فرقی نمی‌کند او به شما بگویید «دوستت دارم» یا نه، پس وقتش است. همه‌ی افراد یکجور و با یک سرعت علاقه مند نمی‌شوند. ضمنا فراموش نکنید که زن و مرد تفاوت‌هایی از این جهت با هم دارند.

مرد‌ها تقریبا به ۸۸ روز زمان نیاز دارند تا به طرف مقابل خود «دوستت دارم» بگویند، اما این مدت زمان برای زنها، ۱۳۴ روز است؛ بنابراین خیلی مهم است که انتظار جواب فوری را نداشته باشید.

شاید ضد و نقیض به نظر برسد، اما عجله نداشتن شما نشان می‌دهد که عشق‌تان آنقدر قوی است که می‌توانید منتظر جواب بمانید یا به طرف مقابل‌تان فرصت بدهید تا احساسات خودش را خوب بررسی کند. این نکته‌ی بسیار مهمی است، زیرا به این معنی است که شما عشقی بی‌قید و شرط دارید و نیازی ندارید تا وارد معامله شوید. شما تحت هر شرایطی دوستش دارید.


مدتی از آشنایی‌تان می‌گذرد
البته طبیعی است که باید مدتی از آشنایی‌تان بگذرد تا متوجه شوید او را واقعا دوست دارید. اما هستند کسانی که سال‌ها از آشنایی و با هم بودن‌شان می‌گذرد، اما هنوز به هم نگفته‌اند: «دوستت دارم».

چه بسیارند کسانی که انگار از وقتی یادشان می‌آید با هم بوده‌اند و می‌خواهند که با هم باشند، اما گویی هرگز راهی برای گفتن دوستت دارم پیدا نکرده‌اند. پس این توصیه برای افرادی است که هنوز خوب با طرف مقابل خود آشنا نشده‌اند و برای گفتن دوستت دارم عجله می‌کنند. صبر و آرامش، کلید پیدا کردن «عشق واقعی» تان است.

یک عشق عمیق به زمان نیاز دارد تا شکل بگیرد، بنابراین منطقی به نظر نمی‌رسد که بعد از مدت کوتاهی با هم بودن ابراز عشق کنید. این ابراز عشق زودهنگام می‌تواند نشاندهنده‌ی این باشد که شما در ابراز احساس‌تان جدی نیستید و عشق را موضوع مهم و باارزشی نمی‌دانید.

اگر خیلی زود ابراز عشق کنید، طرف مقابل‌تان احتمالا عشق‌تان را جدی نخواهد گرفت و اگر خیلی دیر هم ابراز عشق کنید، احتمال اینکه او را از دست بدهید زیاد است. توصیه می‌کنیم شش ماه صبر کنید تا فرصت کافی برای شناخت همدیگر داشته باشید. نکاتی را که برای شناخت بهتر طرف مقابل لازم است رعایت کنید و بعد احساس‌تان را بسنجید.


مدتی است در مورد آینده‌تان با هم حرف می‌زنید
در بالا هم گفتیم که اگر مدتی است در مورد آینده مشترک‌تان فکر می‌کنید و حرف می‌زنید پس می‌توانید مطمئن شوید که علاقه‌ای واقعی میان‌تان شکل گرفته است. صحبت کردن در مورد کار‌هایی که باید به عنوان یک زوج در آینده با هم انجام دهید علامت این است که می‌خواهید در آینده شریک زندگی هم باشید.

اما اگر هنوز مطمئن نیستید می‌توانید سوال‌هایی از خود بپرسید یا در گفتگو‌های دونفره‌تان مطرح کنید: قصد دارید در آینده در کجا زندگی کنید، آخر هفته‌ها چه کار‌هایی خواهید کرد و ....


احساس می‌کنید اگر عشق‌تان را فاش نکنید مغزتان از کار خواهد افتاد!
اگر مدتی است این احساس را در دل خود دارید و حس می‌کنید اگر کمی دیگر صبر کنید، تعادل فکری خود را از دست خواهید داد پس باید با بیان احساس‌تان، اضطراب و بیقراری‌تان را آرام کنید.

هر چند اضطراب این را هم دارید که اگر بگویید دوستت دارم چه خواهد شد، اما یادتان باشد گفتن دوستت دارم، ممکن است دقیقا همان چیزی باشد که رابطه‌تان به آن نیاز دارد. پس آنچه در قلب‌تان می‌گذرد را با او در میان بگذارید تا به سطح عمیق‌تری از صمیمیت دست پیدا کنید.

اگر برای‌تان مهم نیست چه اتفاقی می‌افتد پس حتما برای گفتن جمله‌ «دوستت دارم» آماده‌اید. ابراز عشق بی‌قید و شرط به این معناست که حتی اگر او دوست‌تان نداشته باشد باز هم شما به او علاقه مندید.


حسی درون‌تان می‌گوید که باید به او بگویید: «دوستت دارم»
همه‌ی ما نیاز داریم که به حس درونی‌مان اعتماد کنیم. گاهی متوجه می‌شویم مدتهاست در کنار کسی هستیم که خوشحال‌مان می‌کند و از او نمی‌توانیم دل بکنیم، اما هرگز به او نگفته‌ایم «دوستت دارم».

اگر احساس می‌کنید و از درون مطمئنید که وقتش است پس تردید نکنید. منتظر شنیدن «دوستت دارم» نباشید و همان کاری را بکنید که دل‌تان می‌گوید و از درون این آمادگی را احساس می‌کنید.


منبع: hackspirit
ترجمه: هدی بانکی
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
برای انسان نابینا شیشه و الماس فرقی ندارد اگر کسی قدرتان را ندانست فکر نکنید شیشه اید یقین بدانید که او نابیناست ...