سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۰:۱۶
کد مطلب: 49924
۰
۲
نتایج یک پژوهش اجتماعی نشان داد

اضطراب کرونا در زنان بیشتر از مردان!

اضطراب کرونا در زنان بیشتر از مردان!
میگنا: سیدحسن موسوی چلک ضمن اشاره به نتایج پژوهشی اجتماعی در خصوص آثار و پیامدهای کرونا گفت: با شیوع این بیماری در ایران و جهان پژوهش‌های متعددی از سوی متخصصان مختلف، از جمله مددکاران اجتماعی ایران انجام شده است. یکی از این پژوهش‌ها توسط دکتر مغنی باشی عضو هیات مدیره انجمن مددکاران اجتماعی ایران انجام شد که وضعیت سلامت اجتماعی افراد را مورد بررسی قرار داد.

موسوی چلک  با بیان اینکه این تحقیق با محوریت بررسی میزان آگاهی و پیگیری عمومی درباره ویروس کرونا و حوزه سلامت اجتماعی در بازه زمانی ۱۰ لغایت ۱۸ اسفند ماه انجام شده است، اظهار کرد: روش انجام این پژوهش به صورت پیمایش آنلاین  و با استفاده از یک پرسشنامه استاندارد بوده که همه استان های کشور (۳۱ استان) را پوشش داده است.  

وی با اشاره به اینکه در این پژوهش ۱۰۷۵۴ نفر از تمام استان‌های ایران شرکت داشته‌اند، تصریح کرد: محل زندگی حدود ۶۷ درصد از شرکت‌کنندگان این پژوهش در استان‌های با شیوع بالا (بیش از ۵۰۰ نفر شناسایی شده)، حدود ۲۴ درصد با شیوع متوسط (بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ نفر شناسایی شده) و ۹ درصد هم  در استان های با شیوع کم (کمتر از ۱۰۰ نفر شناسایی شده) بوده است.

موسوی چلک با اشاره به نتایج این پژوهش گفت: براساس نتایج به دست آمده ۹۴ درصد افراد به‌ طور "متوسط تا زیاد پیگیر" اخبار مربوط به کرونا هستند. همچنین بیش از ۹۵ درصد افراد شرکت کننده اذعان داشتند که مهمترین علائم کرونا شامل تب، سرفه و تنگی نفس است. این موضوع نشان می‌دهد که آگاهی نسبتاً بالایی در بین افراد به وجود آمده است.  

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۹ درصد افراد اعلام کرده‌اند که حداقل یکی از اعضای خانواده، فامیل یا دوستان شان مبتلا به کرونا هستند، اظهار کرد: شدت علائم اضطراب افرادی که محل زندگی آنها با شیوع بالای کرونا روبرو بوده است؛ به‌ طور معناداری بیشتر بوده است. همچنین میزان اضطراب در بین زنان به‌طور معناداری بیشتر از مردان است.

موسوی چلک با اشاره به اینکه براساس پژوهش مذکور میزان اضطراب افراد در بین گروه سنی ۲۱ تا ۴۰ سال به طور معناداری بیشتر از گروه‌های سنی دیگر بوده است، ادامه داد: همچنین با افزایش سطح تحصیلات افراد، میزان اضطراب آنها نیز به‌طور معناداری افزایش یافته‌است. علاوه بر این هر چقدر افراد، اخبار مربوط به کرونا را بیشتر پیگیری کنند میزان و شدت علائم اضطراب آنها به طور معناداری افزایش می‌یابد.  

وی افزود: در نهایت میزان اضطراب در بین افرادی که حداقل یکی از اعضای خانواده، فامیل یا دوستان شان مبتلا به بیماری کرونا هستند، به طور معناداری بیشتر است. ملاک طبقه بندی استان‌ها از نظر شیوع نیز براساس گزارش رسمی وزارت بهداشت در خصوص مبتلایان به تفکیک استانی در تاریخ ۲۰ اسفند ماه بوده است.
 
رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران با بیان اینکه ۶۶ درصد پاسخگویان را مردان و ۳۴ درصد را زنان تشکیل داده‌اند، توضیح داد: ۱۷ درصد از پاسخگویان کمتر از ۲۰ سال، ۳۱ درصد بین ۲۰ تا ۳۰ سال، ۳۱ درصد بین ۳۱ تا ۴۰ سال،  ۳۴ درصد بین ۴۱ تا ۵۰ سال و بقیه نیز بالای ۵۰ سال سن داشتند. همچنین ۳۸ درصد از شرکت کنندگان این پژوهش مجرد و بقیه متاهل بودند.
وی با اشاره به تحصیلات شرکت کنندگان نیز اظهار کرد: حدود ۴۸ درصد از این افراد تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم، ۳۴ درصد فوق دیپلم و بقیه لیسانس و بالاتر داشتند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
متاسفانه دو نفر از مددکارانی که در مناطق محروم کار می کردند با ابتلا به ویروس کرونا جان خودشان را از دست دادند.
از آنجایی که مددکاران با قشر بسیار ضعیف و آسیب پذیر جامعه (مانند کودکان کار و خیابانی، معتادان، زنان خیابانی و...) سروکار دارند هر لحظه در خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند.
این روزها خانواده های مبتلایان به کرونا در قسمت مددکاری بیمارستانها رفت و آمد زیادی دارند و خطر ابتلا حتی در بیمارستانها برای مددکاران بسیار زیاد است.
Iran, Islamic Republic of
من از کارمندان کمپ ترک اعتیاد هستم و همینجا از زحمات مددکاران تشکر می کنم. واقعا زحمتکشان بی ادعا هستند.
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
اعتماد به نفس ضرورتاً تضمین کننده موفقیت نیست ولی عدم اعتماد به نفس مطمئناً باعث شکست می‌شود./ آلبرت بندورا