دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۰ / ۱۱:۱۶
کد مطلب: 5424
۰

رشد فروش رایانه در بازارهای جهانی/ معرفی بزرگترین تولیدکنندگان رایانه

نتایج بررسیهای دو موسسه تحقیقات بازار ICT نشان می دهد که در سه ماهه سوم سال 2011 شرکت "اچ. پی" هم در بازار آمریکا و هم در بازار جهانی بزرگترین تولیدکننده رایانه است.
به گزارش خبرگزاری مهر، در سه ماهه سوم سال 2011 فروش رایانه های شخصی (PC) در بازارهای غربی پایین تر از پیش بینی ها شد درحالی که رایانه های اپل برپایه سیستم عاملهای "مک" به ثبت موفقیتهای خود ادامه می دهند. رشد فروش رایانه در بازار آمریکا
 
اطلاعات دو موسسه تحقیقاتی "گارتنر" و IDC نشان می دهد که اپل سومین سازنده مهم رایانه در آمریکا است.
 
موفقیت این شرکت به خاطر فروش نجومی رایانه "مک بوک ایر" و جنون خرید در بین مصرف کنندگان "آی- فن" و "آی- پد" است.
 
نتایج بررسیهای این دو موسسه تحقیقاتی با تفاوتهای جزئی در مورد درصدها، رشد محصولات اپل و رایانه های سایر سازندگان را نشان داده اند.
   
جدول فروش رایانه در دنیا در سه ماهه سوم سال 2011 برپایه تحقیقات گارتنر- این اطلاعات شامل رایانه های شخصی رومیزی، رایانه های شخصی قابل حمل و مینی نوت بوکها بوده و بازار رسانه تبلتها برای مثال "آی- پد" را پوشش نداده است
 
برپایه تحقیقات گارتنر، اپل در میان 5 سازنده برتر رایانه در آمریکا با یک رشد 21.5 درصدی در تولید و عرضه محصولات، بیشترین موفقیت را داشته است.
 
از دیدگاه گارتنر اپل با کسب 12.9 درصد از بازار، پس از "اچ. پی" با در اختیار داشتن 28.6 درصد از بازار و رشد 15.1 درصدی و "دل" با در اختیار داشتن 21.9 درصد از بازار و 7.2 افت، سومین تولیدکننده رایانه در آمریکا است.
 
توشیبا با سهم 8.8 درصدی از بازار و 3.9 درصد افت و ایسر با کسب 7.8 درصد از بازار و افت 25.4 درصدی به ترتیب رتبه های چهارم و پنجم را به دست آوردند.
 
ارزیابیهای موسسه IDC نیز از روند بازار رایانه های شخصی، یک رشد مهم را برای اپل نشان می دهد حتی اگر دقت آن نسبت به بررسیهای گارتنر کمتر باشد.
 
به اعتقاد IDC اپل درحال حاضر با یک رشد 8.3 درصدی 11.3 درصد از بازار آمریکا را در دست دارد که حتی با این درصد نیز سومین تولیدکننده بزرگ آمریکا است.
 
برخلاف گزارش گارتنر، برمبنای بررسیهای IDC شرکت تایوانی "ایسر" برای اولین بار از طبقه بندی 5 سازنده برتر رایانه در آمریکا خارج شده است.
   
جدول پنج فروشنده برتر رایانه در بازار جهانی برپایه اطلاعات IDC
 
رشد فروش رایانه در بازار جهانی
 
برپایه اطلاعات گارتنر، در سطح جهانی، شرکت "اچ. پی" با یک رشد 5.3 درصدی و در اختیار داشتن 17.7 درصد از بازار در رتبه نخست ایستاده است و شرکت چینی "لینوو" برای اولین بار با کسب 13.5 درصد از بازار جهانی و یک رشد 25.2 درصدی به عنوان دومین سازنده بزرگ رایانه در دنیا تبدیل شده است.
 
در این طبقه بندی، دل با داشتن 11.6 درصد از بازار و یک افت 1.4 درصدی در رتبه سوم دنیا قرار گرفته است درحالی که "ایسر" با یک افت 23.2 درصدی و کسب 10.6 درصد از بازار، سکوی چهارم را به دست آورده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
هم اکنون که در حال نفس کشیدن هستید، کس دیگری دارد نفس های آخرش را می کشد. پس دست از گله و شکایت بردارید و بیاموزید چگونه با داشته هایتان زندگی کنید.