دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ / ۱۹:۵۵
کد مطلب: 55211
۲

اعلام شرایط متقاضیان دریافت مجوز مراکز تخصصی مشاوره ازدواج

اعلام شرایط متقاضیان دریافت مجوز مراکز تخصصی مشاوره ازدواج
به گزارش میگنا اعظم کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره صدور و تمدید مجوز مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در شش ماهه نخست سال جاری گفت: دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ مجوز ۵۰ مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده را که متقاضیان آن فرایند دریافت مجوز را گذرانده و پذیرفته شده بودند را صادر و تعداد ۵۰ مرکز نیز که مهلت فعالیت آنان به پایان رسیده بود، تمدید کرد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان افزود: صدور این مجوزها ۲ ساله است و پس از آن در صورت همکاری منظم مدیران این مراکز با وزارت و ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها، شرکت در دوره‌های بازآموزی، دانش افزایی و عدم تخلف هر ۲ سال یک بار تمدید می‌شود.

کریمی با اشاره بر هدف از فعالیت این مراکز عنوان کرد: در مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده، تیمی متشکل از روانشناسان، مشاوران متخصص و مشاور دینی با هدف کمک به جوانان و خانواده‌ها ارائه خدمت می‌کنند.

وی تصریح کرد: خدمات مشاوره برای شناخت بهتر از خود و یکدیگر و کسب مهارت‌های لازم برای ساختن زندگی مشترک سالم، بالنده و مؤثر و تقویت بنیان خانواده، یادگیری مهارت‌های زندگی مشترک، توانمندی در زندگی و پیشگیری از طلاق، مشاوره‌های پیش از طلاق، مواجه شدن کارآمد با مسائل، مشکلات و بحران‌های زندگی به آموزش و مشاوره به جوانان و خانواده‌ها می‌پردازند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان با اشاره بر نحوه بهره‌مندی از خدمات مراکز مشاوره ازدواج و خانواده به ویژه با توجه به محدودیت‌های کرونایی بیان کرد: مراکز مشاوره و آموزش ازدواج و خانواده علاوه بر ارائه خدمات به صورت تلفنی، حضوری و مجازی اقدام به تولید محتوای آموزشی و اثربخش در قالب کلیپ، موشن گرافی، مصاحبه، فیلم، پوستر و گفتگوهای زنده در بستر شبکه‌های اجتماعی می‌کنند و اطلاعات مناسبی را در اختیار عموم مردم قرار می‌دهند.

شرایط متقاضیان دریافت مجوز
کریمی با اشاره بر شرایط لازم برای ارائه مجوز مشاوره به افراد متقاضی اظهار داشت: برای جلوگیری از ورود افراد غیرحرفه ای، غیر متخصص و فاقد صلاحیت به امر مشاوره ازدواج و خانواده، متقاضیان باید شرایط دریافت مجوز مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده را دارا باشند. دارا بودن حداقل مدرک کارشناسی ارشد در رشته روان شناسی و مشاوره با گرایش‌های مرتبط با ازدواج و خانواده، پروانه تخصصی از سازمان نظام روان شناسی و مشاوره و دارا بودن حداقل ۵ سال تجربه کاری در حوزه ازدواج و خانواده از جمله شرایط تعیین شده است.

وی با بیان اینکه روند دریافت مجوز مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده به شکلی طراحی و تدوین شده است که تنها افراد صاحب صلاحیت و متخصص بتوانند مجوز مرکز دریافت کنند، خاطرنشان کرد: برای این کار ابتدا متقاضیان در سامانه الکترونیک صدور مجوز مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده به آدرس WWW.MOSHAVER.MSY.GOV.IR ثبت نام کرده و پس از بررسی و تأیید مدارک کارشناسی و احراز صلاحیت، در مصاحبه علمی شرکت و اگر متقاضیان در مصاحبه‌ها قبول شوند، مجوز فعالیت مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده را دریافت می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
ز باغ رعيت، گر مَلك خورد سيبي / برآرند غلامان، درخت از بيخ