شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۸ آبان ۱۳۹۰ / ۱۰:۲۷
کد مطلب: 5674
۰

درگذشت رئيس سابق دانشگاه تهران/ کارنامه علمی آموزشی عمیدزنجانی

صبح امروز؛ آیت الله عمیدزنجانی دار فانی را وداع گفت
آیت الله عباسعلی عمید زنجانی استاد حوزه و دانشگاه و رئیس سابق دانشگاه تهران صبح امروز به دلیل بیماری دار فانی را وداع گفت.
به گزارش مهر، وی که از نارسایی قلبی و کلیوی رنج می‏برد، بامداد امروز در یکی از بیمارستان‏های تهران دار فانی را وداع گفت. آیت الله عمید زنجانی سه سال گذشته نیز به دلیل عارضه قلبی در یکی از بیمارستان های شهر تهران تحت عمل جراحی قرار گرفته بود. هنوز درباره مراسم تشییع و تدفین این استاد برجسته حوزه و دانشگاه اطلاع رسانی نشده است. عضویت در گروه آموزشی حقوق خصوصی و اسلامی و تدریس حوزه و دانشگاه و دو دوره نمایندگی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از جمله سوابق مرحوم آیت الله عباسعلی عمید زنجانی است.   کارنامه علمی آموزشی عمیدزنجانی/ از نمایندگی قانونگذاری تا ریاست دانشگاه
استاد عباسعلی عمید زنجانی یکی از شاخص ترین چهره های علمی کشور در تاریخ دهم فروردین 1316 در شهرستان زنجان بدنیا آمد و بامداد روز 8 آبان ماه سال 1390 دارفانی را وداع گفت.
استاد عباسعلی عمید زنجانی عضو گروه آموزشی حقوق خصوصی و اسلامی و عضو وابسته گروه آموزشی حقوق عمومی، دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران بود. وی همچنین روحانی عالی رتبه و در علوم حوزوی دارای تخصص و درجه اجتهاد و از صاحب نظران به شمار می آمد و در دو دوره قانونگذاری به عنوان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز خدمت کرده و عضویت هیئت امنای دانشگاههای امام خمینی و علوم پزشکی زنجان و دانشگاه تهران را بر عهده داشت. استاد عمید زنجانی دانشنامه دکتری خود را در رشته فقه و حقوق اسلامی در سال 1366 از طریق خبرگان دانشگاهی از وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران اخذ کرده و با کسب امتیاز علمی که از آثار پژوهشی ( کتابها و مقالات متعدد ) بدست آورده بود توسط هیئت ممیزه وزارت علوم به مرتبه دانشیاری ارتقا و در سال 1373 به مقام استادی نائل آمد.  استاد عمید زنجانی با سابقه پنجاه سال تدریس و تالیف بیش از چهل جلد کتاب و هفتاد مقاله علمی دروس بسیاری را در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در زمینه های مرتبط با حقوق اسلامی مانند فقه سیاسی، حقوق بین الملل اسلام، فقه تطبیقی و حقوق اساسی (کلیات و حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران و حقوق اساسی تطبیقی) و مبانی حقوق عمومی در اسلام تدریس داشته است. وی همچنین در بیش از 180 همایش داخلی و بین المللی با ارائه مقاله یا به عنوان سخنران شرکت داشت. راهنمایی بیش از140 تز و رساله کارشناسی ارشد و دکتری از جمله فعالیتهای علمی استاد بوده است. استاد عمید زنجانی در بازنگری قانون اساسی به سال 1368 به عنوان منتخب مجلس در شورای بازنگری حضور فعال داشته است. وی موسس پژوهشکده مطالعات و تحقیقات علوم اسلامی بود که از سال 1367 فعالیت خود را آغاز کرده است. وی همچنین در روند سیاستگذاری و فعالیتهای اجرایی انقلاب فرهنگی در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی همکاری موثری داشت. استاد عمید زنجانی در بیست و ششمین سال تدریس در دانشگاه از تاریخ 6 دی ماه سال 1384 به سمت ریاست دانشگاه تهران منصوب شد و پس از آن در تاریخ 20 بهمن ماه سال 1386 جای خود را به دکتر فرهاد رهبر داد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
صعود به اورست 13 روز به طول مي انجامد، اما سقوط از آن فقط « 8 ثانيه ». ساختن روابط مدتها به طول مي انجامد اما از بين رفتن آن فقط در چند ثانيه!