چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۶ اسفند ۱۴۰۰ / ۲۱:۲۲
کد مطلب: 57772
۰

پارک سلامت روان حاجات قطب روانشناسی كشور

پارک سلامت روان حاجات قطب روانشناسی كشور
بهمن حاجات نيا افزود: حمايت از موسسه پارک سلامت روان و كمک به تقويت آن در حقيقت كمک به كاهش و رفع آسيب های اجتماعی است كه امروز به معضلی برای كشور خصوصا كلانشهرها تبديل شده است و با توجه به منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) کاهش آسیب های اجتماعی مسئله پر اهمیتی که برای آن نباید شب روز و شناخت، نیز دست معجزه‌گر مردم که عنایت الهی را به‌دنبال دارد، راهگشا خواهد بود؛ این را تجربه‌ انقلاب اسلامی ثابت کرده است؛ مهم این است که نیروی حزب‌اللهی این عرصه را نیز سنگری برای انقلابی‌گری و جهاد خود بداند؛ جهاد شامل جهاد فکری، جهاد عملی، جهاد تبیینی و تبلیغی، و جهاد مالی است، تمام اهتمام پارک سلامت روان تحقق منویات مقام معظم رهبری است.

او ادامه داد: اين پارک به عنوان نخستين پارک سلامت روان در كشور و بی نظیر در خاورمیانه در زمينی به مساحت 23 هكتار و ظرفيت نگهداری حدود يک هزار و 800 معلول ذهنی و كودک بی سرپرست و افراد مبتلا به اعتياد در شيراز احداث شده است.

حاجات نيا گفت: علاوه بر ساختمان ها و فضاهای نگهداری بيماران كه بر اساس استاندارهای جهانی ساخته شده است، از وجود پزشكان، پرستاران، مربيان و نيروهای متخصص و متعهد نيز در اين مركز استفاده می شود.

وی اظهار داشت: هم اينک حدود 80 بيمار دچار معلوليت ذهنی در پارک سلامت روان شيراز نگهداری می شوند كه در برخی از آنها، ميزان داروی مصرفی نسبت به دوره قبل از حضور در اين پارک به يك سوم كاهش يافته است.

مدير عامل پارک سلامت روان اضافه كرد: اين مجموعه فعاليت خود را با يک نگاه مديريتی جديد و به روز با ورود به حوزه های تفريحی، آموزشی، درمانی، فرهنگی و فضای سبز مطلوب آغاز كرده و به دنبال اين هستيم تا شرايطی را فراهم كنيم كه بيماران اعصاب و روان در يک فضای كاملا اجتماعی كه امكان حضور و تردد شهروندان با رعایت پروتکل های بهداشتی در آن فراهم است درمان شوند.

حاجات نيا، سالن آمفی تئاتر، سالن همايش ها، سينما، رستوران، كافه كتاب سلامت، مجموعه توانبخشی در آب، درمانگاه های تخصصی، مسير پياده راه سلامت و پارک موزه روانشناسان دنيا را از جمله امكانات ايجاد شده يا پيش بينی شده برای آحاد مردم در اين پارک برشمرد.

دکتر سیدعلی محمد موسوی مشاور مدير عامل موسسه پارک سلامت روان استان فارس هم، يكی از محورهای فعاليت اين پارک را، توجه به سلامت شهروندان برشمرد و افزود: به همين منظور علاوه ايجاد فضای سبز و مرفه براي استفاده عموم، يک مسير پنج كيلومتری ويژه پياده روی و دوچرخه سواری مراجعان نيز در اين مجموعه پيش بينی شده است و آماده همکاری با هیئت های ورزشی شهر شیراز جهت بهره مندی این هیئت ها از امکانات پارک سلامت روان است.

موسوی افزود: سازمان نظام رواشناسی كشور اين مجموعه را قطب روانشناسی كشور معرفی كرده است.

وی افزود: اين پارک از ابتدای شروع فعاليت هيچگونه نگاه منفعتی نداشته و هم نيز اينک حدود 100 نفر در اين مجموعه مشغول به كار هستند كه با توسعه و تكميل آن امكان به كار گيری 300 نيروی ديگر نيز فراهم می شود.
مرجع : گیتی آنلاین
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
زندگی آنقدر ابدی نیست که هر روز بتوان مهربان بودن را به فردا موکول کرد