دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ / ۲۰:۵۴
کد مطلب: 63595
۰

چرا پژوهش مهم است؟

چرا پژوهش مهم است؟
مهم نیست در چه حرفه‌ای مشغول هستید یا جایگاه شغلی شما تا چه حد بالاست، هر چقدر تجربه داشته باشید یا حلقه ارتباطات اجتماعی‌تان بزرگ باشد، باز هم چیزهایی وجود دارد که نمی‌دانید.
 
«پژوهش» ناشناخته‌ها را روشن می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد تا جهان را از دیدگاه‌های مختلف کاوش کنید و به درک عمیق‌تری برسید. در برخی ار این زمینه‌ها پژوهش بخش اساسی موفقیت است.

در ادامه 10 دلیل بر اهمیت پژوهش آورده شده است.
پژوهش پایگاه دانش شما را گسترش می‌دهد
روشن‌ترین دلیل برای انجام پژوهش این است که بیشتر می‌آموزید. حتی اگر در یک موضوعی مسلط باشید همیشه چیزهای بیشتری برای یادگیری درباره آن موضوع وجود دارد. فرآیند پژوهش فرصت‌های جدیدی را برای یادگیری و رشد فراهم می‌کند.
 
پژوهش‌ اطلاعات شما را به‌روز می‌کند
پژوهش شما را تشویق می‌کند که به جدیدترین اطلاعات موجود برسید. در زمینه‌های خاص، به‌ویژه در زمینه‌های علمی، همیشه اطلاعات و اکتشافات جدیدی انجام می‌شود. به‌روز ماندن از قدیمی شدن اطلاعات شما یا کسب اطلاعات نادرست جلوگیری می‌کند. با اطلاعات جدید، برای صحبت در مورد یک موضوع و ایجاد ایده‌ها توانایی بیشتری خواهید داشت.
پژوهش‌ چالش‌ها را مشخص می‌کند
اگر سرگرم تجارت باشید پژوهش به شما کمک می‌کند در برابر رقیبان،‌ برنامه‌ها واستراتژی‌های خود را تدوین کنید و بفهمید که چه چیزی شما را متمایز می‌کند. یا مثلاً‌ اگر پزشک باشید، پژوهش به شما کمک می‌کند بیماری‌ها و نشانه‌های آن را زودتر و دقیق‌تر شناسایی کنید. همیشه در هر زمینه‌ای نوعی نیروی مخالف وجود دارد که پژوهش می‌تواند به شما کمک کند تا با آن مقابله کنید.
 
پژوهش به شما اعتبار می‌دهد
انجام پژوهش به شما یک پایه محکم می‌دهد که می‌توانید ایده ها و نظرات خود را بر آن‌ها بنا کنید و با اطمینان صحبت کنید. وقتی بر مبنای پژوهش صحبت می‌کنید دیگر کمتر کسی می‌تواند صحبت شما را رد کند. پژوهش‌های شما باید بر بهترین منابع متمرکز شود. البته اگر در پژوهش به دنیال نظرات افراد غیرمتخصص باشید، فرد معتبری نمی‌شوید
 
پژوهش دامنه فکری شما را متمرکز می‌کند
وقتی برای نخستین بار در حال بررسی یک موضوع هستید، شاید چندان مطمئن نباشید که از کجا شروع می‌کنید. در بیشتر مواقع، حجم کار پیش روی شما بسیار زیاد است. چه بخواهید مقاله بنویسید و چه در حال تدوین یک طرح کاری باشید مهم است که دامنه آن را در برخی موارد محدود و متمرکز کنید. پژوهش‌ به شما کمک می‌کند موضوعات مهم و منحصربه‌فرد را شناسایی کنید و مواردی را انتخاب کنید که با پروژه و اهداف آن مطابقت دارند.
 
پژوهش به شما قدرت تشخیص بهتر می‌دهد
انجام پژوهش‌های زیاد به شما کمک می‌کند تا اطلاعات بی‌کیفیت و باکیفیت را بررسی کنید. هرچه بیشتر در مورد یک موضوع پژوهش کنید، بهتر می توانید تشخیص دهید که چه چیزی دقیق است و چه چیزی نیست. همچنین در تشخیص موارد خاکستری که ممکن است اطلاعات از نظر فنی صحیح هستند، اما برای نتیجه‌گیری قابل استناد نیستند،‌ پژوهش به شما کمک می‌کند.
 
پژوهش شما را با ایده‌های جدید آشنا می‌کند
ممکن است زمانی که شروع به پژوهش می‌کنید درباره یک موضوع، نظرات و ایده‌هایی داشته باشید. هرچه بیشتر پژوهش کنید، با دیدگاه‌های بیشتری روبه‌رو خواهید شد. این شما را تشویق می‌کند تا با ایده‌های جدید نگاه دقیق‌تری به خود بیندازید. ممکن است نظر خود را در مورد چیزی تغییر دهید یا، حداقل، دریابید که چگونه بهترین ایده‌ها را انتخاب کنید.
 
پژوهش به حل مسئله کمک می‌کند
مشکل شما چه شخصی باشد و چه حرفه‌ای،‌ پژوهش در حل آن به شما کمک می‌کند. بسته به اینکه موضوع چیست، می‌توانید پژوهش خود را متمرکز بر یافته‌های دیگران متمرکز کنید. ممکن است فقط به اطلاعات بیشتری نیاز داشته باشید و در نهایت می‌توانید تصمیم آگاهانه بگیرید. وقتی بدانید که اطلاعات خوبی جمع‌آوری کرده‌اید، نسبت به راه حل خود اطمینان بیشتری خواهید داشت.
 
پژوهش ارتباط شما را با مردم افزایش می‌دهد
پژوهش‌ها برای کمک به افزایش آگاهی در مورد مسائلی مانند تغییرات آب و هوایی، تبعیض نژادی، نابرابری جنسیتی و موارد دیگر استفاده می‌شود. بدون حقایق قابل استناد، اثبات اینکه وضعیت آب و هوایی بدتر شده یا اینکه نابرابری جنسیتی کاهش نیافته، بسیار دشوار است. همچنین در پژوهش نباید فقط به داده‌های خام استناد کنید و اجازه ندهید نظرات شخصی بر تصمیم شما اثر بگذارد.
 
پژوهش پاسخی برای کنجکاوی است
داشتن کنجکاوی و عشق به یادگیری، دایره زندگی شما را گسترده می‌کند. پژوهش‌ شما را به سمت نظرات مختلف و ایده‌های جدید می‌برد و همچنین مهارت‌های تشخیصی و تحلیلی ایجاد می‌کند. فرآیند پژوهش کنجکاوی شما را ارضا می‌کند. وقتی به یادگیری متعهد باشید. مطالعات نشان می‌دهد که کنجکاوی با سطوح بالاتر مثبت‌اندیشی، رضایت بهتر از زندگی و اضطراب کمتر مرتبط است.
مرجع : خبرگزاری آنا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
كاغذ سفيد را هر چقدر هم تميز و زيبا باشد كسی قاب نمی‌گيرد، برای ماندگاری در ذهن‌ها بايد حرفی برای گفتن داشت