دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۳
کد مطلب: 63693
۱

رباتیک چیست؟ و انواع آن

رباتیک چیست؟ و انواع آن
کلمه ربات برای اولین بار توسط نویسنده‌ای از اهالی چکسلواکی به نام کارل چاپک و در نمایشنامه‌ای به اسم کارخانه ربات‌سازی روسوم در سال ۱۹۲۰ معرفی شد.کلمه روبات از واژه اسلاوی "روبوتا" به دست آمده‌است که در اصل به معنی کارگر به کار می‌رود. نمایشنامه در مورد یک کارخانه است که آدم‌های مصنوعی به نام ربات‌ها تولید می‌کند؛ موجوداتی که می‌توانند با انسان‌ها اشتباه گرفته شوند و این بسیار مشابه ایده‌های مدرن امروزی در مورد انسان نماها است.

کارل چاپک این کلمه را متعلق به خودش نمی‌داند، وی یک نامه کوتاه به قسمت ریشه‌شناسی لغات در فرهنگ انگلیسی آکسفورد نوشته‌است که در آن برادرش جوزف چاپک را به عنوان ابداع‌کننده اصلی این کلمه نام برده‌است.مطابق فرهنگ انگلیسی آکسفورد، کلمه رباتیک اولین بار در نوشته‌ای توسط آیزاک آسیموف، در قسمتی از یک داستان کوتاه علمی تخیلی به نام «دروغگو» به کار برده شد.

این داستان اولین بار در مجله علمی تخیلی استوندینگ چاپ شد. در آن هنگام آسیموف خودش نمی‌دانست که این کلمه به نام او ثبت خواهد شد؛ وی فکر می‌کرد همان گونه که علم و تکنولوژی مربوط به وسایل الکترونیکی را الکترونیک می‌نامند، پس رباتیک به علم و تکنولوژی مربوط به رباتها اشاره خواهد داشت.

آسیموف در بعضی از آثارش خاطر نشان می‌کند که اولین کاربرد کلمه رباتیک در داستان کوتاه او به نام «سرگردانی» (مجله علمی تخیلی استوندینگ، مارس ۱۹۴۲) بوده‌است[۴][۵] جوزف انگل‌برگر (Joseph Engelberger) را به علت اینکه اولین شرکت رباتیک دنیا را در سال ۱۹۵۶ تأسیس کرد، پدر علم رباتیک لقب داده‌اند. او با همکاری جرج دوول، اولین ربات صنعتی آمریکا را اختراع کرد.
 
رباتیک، شاخه‌ای میان مهندسی و علم است که شامل مهندسی مکانیک، مهندسی برق و علوم رایانه می‌شود. رباتیک شامل طراحی، ساخت، راه‌اندازی و کاربرد ربات‌ها می‌شود.همچنین سامانه‌های رایانه‌ای، کنترل، بازخورد حسگرها و پردازش اطلاعات نیز در این گروه قرار می‌گیرند.

یادگیری نحوه کار با ربات‌ها یک راه مطمئن است برای این که کودکان بتوانند مهارت های مفیدی را یاد بگیرند که آنها را برای بسیاری از مشاغل آینده آماده می کند.
 
در این رشته، کودکان گام به گام به نسبت سنشان و ترم هایی که از دوره های رباتیک گذرانده اند، از طراحی و ساخت عملی یک ربات گرفته تا دانش کامپیوتر (برای برنامه ریزی کاری که ربات انجام می دهد) را یاد می‌گیرند.

این کلاس ها فرصت‌های زیادی را برای تقویت توانایی های عملی کودکان فراهم می کنند خصوصا برای کودکانی که به :
علوم
فناوری
مهندسی
ریاضیات
علاقه مند هستند.
 
رباتیک کودکان چیست؟
امروزه تکنولوژی به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی کاری و شخصی همه ما تبدیل شده است. دانش مهندسی و برنامه نویسی نیز جزوی از همین تکنولوژی هستند که وجود آنها برای بسیاری از مشاغل، حیاتی و مفید است.

بهتر است بدانید که یادگیری علم رباتیک کودکان ، هر دوی این موضوعات را پوشش می دهد. از آنجایی که کودکان به ساخت چیزهای جدید و تکنولوژی علاقه بسیار زیادی دارند.

رباتیک کودکان باعث می شود کودک در زمینه فنی و عملی بهتر عمل کند. مهم تر از آن، مهارت هایی را به کودک می آموزد که به او کمک می کنند در آینده در اکثر رشته ها و زمینه ها موفق شود.
 
رشته رباتیک چیست ؟
قبل از هر چیزی باید بگوییم که ربات چیست ؟
شاید شما هم وقتی صحبت از ربات می شود چیزی همچون انیمیشن Wall-E را تصور کنید: یک موجود مکانیکی با ویژگی های انسانی مانند چشم یا دست. اما ربات هر ماشین پیچیده ای است که می تواند به انسان کمک کند. برای مثال، یک بازوی مکانیکی که عمل جراحی قلب باز را انجام می دهد یک ربات است.

ربات یک وسیله مکانیکی است که برای راحت تر شدن کار انسان ها طراحی شده است. وظایف پیچیده انسانی را بر اساس دستور یا با برنامه ریزی قبلی انجام دهد.
 
کلاس رباتیک از چه سنی مناسب است؟
نمی توان گفت که لزوما باید آموزش رباتیک را در یک سن خاص شروع کرد و اگر از آن سن بگذرد دیگر نمی توان سراغ این رشته رفت. هر کسی با هر سنی می تواند دوره های رباتیک را بگذراند.

هر بچه ای که کنجکاو باشد و به یادگیری در خصوص ربات ها علاقه داشته باشد، می تواند در این کلاس ها شرکت کند. با در نظر گرفتن این موضوع، بهترین سن برای یادگیری رباتیک برای کودکان ، سنین 7 تا ۱۴ سالگی است.

تا ۸ سالگی، اکثر کودکان مهارت های حرکتی لازم برای این حرفه را دارند. یادگیری نحوه مونتاژ یا برنامه ریزی یک ربات در سنین پایین، به بهبود توانایی تفکر انتقادی در کودکان کمک می کند.

همچنین زمانی که بحث حل مسئله پیش می آید، کودکانی که دوره های رباتیک را گذرانده اند خلاقیت بیشتری نشان می دهند. رباتیک به کودکان کمک می کند پایه و اساس بهتری را در STEM ایجاد کنند.

رشته رباتیک برای نوجوانان هم سرگرم کننده است. و هم به نوجوانان این امکان را می دهد که وارد دنیای جدیدی از تکنولوژی شوند.
 
خلاقیت رباتیک کودکان
رباتیک رشته ای است که به شکوفایی خلاقیت در کودکان و نوجوانان کمک می کند. برای شرکت در کلاس های رباتیک کودکان حتما نیازی نیست که کودک خلاق باشد، بلکه این کلاس می تواند خلاقیت را حتی در کودکانی که خلاقیت چندانی ندارند پرورش دهد.

رباتیک می‌تواند:
معنای واقعی خلاقیت را به دانش آموزان نشان دهد
یکی از تصورات رایج و غلطی که بسیاری از دانش آموزان در مورد خلاقیت دارند این است که یک فرد خلاق حتما باید در طراحی، نقاشی یا داستان سرایی مهارت داشته باشد.

با گنجاندن رباتیک در برنامه های درسی، می توان به دانش آموزان نشان داد که می توان از خلاقیت در :
ریاضیات
علوم
کدنویسی
و… نیز استفاده کرد.
 
چالش های رباتیک نشان می دهند که برای یک مشکل خاص راه حل های متعددی وجود دارد رباتیک اغلب چالش هایی را ارائه می دهد که به یک راه حل منتهی نمی شوند.

وادار کردن دانش آموزان به آزمایش، طرز فکر آنها را در مورد برخورد با مسائل تغییر می دهد و آنها را تشویق به خلاقیت می کند.

معلم می تواند یک چالش را در کلاس مطرح کند، برای مثال از دانش آموزان بخواهد رباتی را بسازند که بدون کمک و نیروی انسانی حرکت کند. در نهایت معلم خواهد دید که هر کدام از کودکان چه ایده های متفاوت و کاربردی ای را برای یک مسئله ارائه می دهند. کلاس های رباتیک کودکان منجر به پرورش خلاقیت می شوند.
 
دانش آموزان اهمیت ریسک کردن را یاد می‌گیرند
دانش آموزان در دوره های رباتیک کودکان یاد میگیرند که راه حل متفاوتی که به ذهن شان رسیده را امتحان کنند و به عبارت دیگر ریسک پذیر شوند.

تفکر خلاقانه و رسیک پذیر بودن با هم ارتباط نزدیکی دارند. تمام افزادی که اختراع متفاوت و خلاقانه ای را انجام داده اند که دذ تاریخ ثبت شده، ریسک کردند و از عملی کردن تفکرات شان تنرسیدند.
 
مزایای آموزش رباتیک به کودکان
شرکت در رباتیک کودکان مزایای زیادی را به همراه دارد از جمله:
 
بهبود توانایی حل مسئله در ساخت رباتیک

در علم مهندسی، غلبه بر موانع و دشواری ها می تواند چالش برانگیز باشد. به عنوان مثال، برای ساخت یک ربات به حل بسیاری از مسائل مختلف نیاز است.

تقویت توانایی کار گروهی
رشته رباتیک می تواند به کودک بیاموزد که برای رسیدن سریع تر به یک هدف مشترک، با دیگران همکاری کند (حتی ممکن است این همکاری باعث ایجاد دوستی های طولانی مدت برای آنها شود).

بالا بردن صبر و شکیبایی در کودکان
هیچ کس نمی تواند یک طرح یا نمونه اولیه کامل را از همان ابتدا ایجاد کند. رباتیک رشته ای است که عمدتا با تکرار مجدد و چندباره یک مفهوم، درس گرفتن از اشتباهات و عدم تکرار اشتباهات سر و کار دارد.
 
لذت بردن از یادگیری در ساخت رباتیک
مهم ترین مزیت شرکت در کلاس های رباتیک این است که باعث می شود یادگیری خیلی سرگرم کننده تر شود. رباتیک انگیزه کودکان برای درس خواندن و شرکت در کلاس ها را بالا می برد. این انگیزه در بلندمدت تاثیر بسیار مثبتی بر پیشرفت کلی آنها می گذارد.

کمک به توسعه مهارت های رهبری
از آنجایی که بسیاری از پروژه های رباتیک به صورت تیمی انجام می شوند اغلب دارای یک رهبر هستند. کودکان با شرکت در کلاس رباتیک یاد می گیرند که چگونه نقش رهبری را بر عهده بگیرند و از پس این مسئولیت بربیایند.
 
کمک به هماهنگی دست و چشم
رباتیک به استفاده همزمان از هر دو دست و هر دو چشم نیاز دارد. با شرکت در کلاس رباتیک، کودکان می توانند هماهنگی دست و چشم خود را بهبود بخشند. این توانایی می تواند در بسیاری از زمینه های زندگی، از جمله تحصیلات آکادمیک و ورزش مفید باشد.

ایجاد اعتماد به نفس با علم رباتیک
کلاس های رباتیک برای کودکان مفید هستند زیرا به ایجاد اعتماد به نفس در کودکان کمک می کنند. زمانی که کودک چیز جدیدی را خلق می کند احساس باارزش بودن می کند. رباتیک به کودکان می آموزد که به ایده های خود اطمینان داشته باشند و آنها را آشکار کنند.
رباتیک، کودکان را به دنیای فیزیکی باز می گرداند

یک ربات واقعی به کودک می آموزد که با دنیای فیزیکی تعامل داشته باشد. ذهن نیز همچون عضلات بدن است که هر چه بیشتر آن را تمرین دهید، قوی تر خواهد شد.
 
 
نکاتی برای یادگیری موثر رباتیک برای کودکان
اگر قصد دارید فرزندتان را در کلاس رباتیک کودکان ثبت نام کنید شما و فرزندتان باید یک سری نکات را در نظر بگیرید:
اطمینان حاصل کنید که ابزار ضروری این رشته را برای فرزندتان تهیه می‌کنید
برای شرکت در کلاس رباتیک، باید ابزار مناسبی را خریداری کنید. این شامل یک کیت ربات و سایر مواد اولیه ای است که مربی به شما می گوید که تهیه کنید. حتما از مربی در خصوص تمام مواد مورد نیاز سوال بپرسید و قبل از اولین جلسه هر چیزی که نیاز است را برای فرزندتان تهیه کنید.
کودک باید دستورالعمل ها را به دقت دنبال کند
هنگام ساخت یک ربات، رعایت دقیق دستورالعمل ها ضروری است. این کار، باعث یادگیری تکنیک های صحیح و اطمینان از عملکرد درست ربات می شود.
کودک باید اگر چیزی را متوجه نشد سوال بپرسد
به فرزندتان بگویید که اگر چیزی را متوجه نشد به هیچ عنوان خجالت نکشد و حتما از مربی کمک بخواهد. کودک باید بداند که هدف مربی کمک به یادگیری اوست و مربی با خوشحالی به هر سوالی که دارد پاسخ خواهد داد.
به فرزندتان بگویید عجله نکند
ساخت یک ربات، خصوصا برای افراد مبتدی می تواند پروسه وقت گیری باشد. به فرزندتان بگویید که به هیچ عنوان عجله نکند زیرا عجله منجر به اشتباهات مکرر و ناامیدی می شود.

به فرزندتان بگویید ناامید نشود
به فرزندتان بگویید که اگر اشتباه کرد یا چیزی درست کار نکرد، ناامید نشود. همه این ها بخشی از فرآیند یادگیری هستند.
 
معرفی انواع ربات ها
 
رایج ترین انواع ربات ها :
1- ربات های پزشکی
روز به روز استفاده از ربات ها در محیط های پزشکی رایج تر می شود. جراحان از ربات برای بهبود دقت و کاهش خطر جراحی استفاده می کنند.
ربات های اگزواسکلتون ( Exoskeleton ) شکل دیگری از ربات های پزشکی هستند که برای توانبخشی فیزیکی به بیماران استفاده می شوند.
 
2- ربات های صنعتی
مشاغلی که نیاز به کارهای تکراری دارند می توانند کارمندان را خسته کنند. به همین دلیل، بسیاری از شرکت ها اقدام به خرید ربات های صنعتی می کنند. ربات های صنعتی معمولا ثابت یا با حداقل حرکت هستند.
 
3- ربات های انسان نما
ربات های انسان نما نوعی از ربات هستند که بدنی شبیه بدن انسان دارند و اکثرا دارای :
بالاتنه
سر
دست
پا
اندام های انسانی
هستند.
گاهی اوقات فقط بخشی از این ربات ها شبیه انسان طراحی می شود. برای مثال ممکن است ربات چهره ای شبیه به انسان داشته باشد اما بدنی شبیه ربات یا برعکس.

برخی از ربات های انسان نما نیز به نحوی ساخته شده اند که حالات چهره انسان را تقلید می کنند. این ربات ها می توانند حالات چهره شاد، غمگین یا حتی عصبانی را کپی کنند.
 
4- ربات های نظامی
ربات های نظامی می توانند از میدان های مین عبور کنند، بمب های منفجر نشده را غیرفعال کنند یا ساختمان ها را پاکسازی کنند.
ربات های نظامی را می توان برای انجام یک کار خاص ساخت و برنامه ریزی کرد. معمولا ربات های نظامی کارها را بهتر از انسان ها انجام می دهند.

ربات های نظامی می توانند از انواع مختلفی از سلاح ها استفاده کنند و به نحوی کارآمدتر از انسان ها، این سلاح ها را کنترل کنند.
 
5- ربات های آموزشی
اصول رباتیک
کدنویسی یا برنامه نویسی
را در کلاس ها به دانش آموزان می آموزند.
به لطف ربات های قدرتمند و سرگرم کننده آموزشی، معلمان می توانند علاقه و تمرکز کودکان را در طول فرآیند یادگیری حفظ کنند.
 
اسباب بازی هایی که کودکان را به رباتیک علاقه مند می کنند
 
هر کودک بسته به سن و علایقی که دارد، اسباب بازی هایی خاصی را دوست دارد. قبل از خرید اسباب بازی برای فرزندتان، بهتر است بدانید برخی از اسباب بازی ها هستند که می توانند به آموزش و درگیر کردن کودک در زمینه رباتیک و سایر زمینه هایی STEM کمک کنند.

پس اگر دوست دارید فرزندتان به علم رباتیک علاقه مند شود، می توانید از یک مربی رباتیک درباره اسباب بازی های مناسب برای سن او سوال بپرسید.
 
کودک از طریق بازی چیزهای زیادی را در مورد جهان پیرامون خود می آموزد. بنابراین جای تعجب نیست که اسباب بازی های STEM و اسباب بازی های رباتیک می توانند هضم این موضوعات را برای کودک آسان تر کنند.
 
مزایای رباتیک کودکان برای آینده آنها :
 
1. رباتیک کودکان سکوی پرتاب به منظور شناسایی و پرورش دادن احساساتشان باشد
 
دانش آموزان از طریق فرآیند ساخت یک ربات در کلاس درس، روش های مختلف یادگیری را کشف می کنند.

واقعا شگفت انگیز است وقتی که میبینید احساسات و علایق دانش آموزان در موضوعاتی که هرگز با آن روبه رو نشده اند،درحال رشد است.

حتی برخی از آنها می توانند اجزای لوازم خانگی را از هم جدا نمایند چون علاقه جدیدی به مکانیک پیدا کرده اند.

ربات ها یک زمینه یا پلتفرم باز را در اختیار دانش آموزان قرار می دهند تا خودشان مسیر یادگیریشان را ترسیم و طی نمایند و خودشان با آزمایش های متعدد، تصمیم گیری نمایند.
رباتیک به معلمان این امکان را میدهد که نسبت به یادگیری و آموزش ، یک رویکرد فردی داشته و احساسات و علایق آنان را پرورش دهیم.
 
 
2. یک برنامه درسی رباتیک قوی می تواند دانش آموزان را به یک رهبر تبدیل نماید.
وقتی دانش آموزان با ربات ها در کلاس درس ارتباط برقرار می کنند.
آنها را به انجام حرکات و وظایف مختلف وادار می کنند، نقاط قوت مختلف دانش آموزان شروع به درخشش و نمایان شدن می کند.
هنگام مونتاژ ربات در بین اعضای تیم، می توان مشاهده کرد که برخی از دانش آموزان در صحبت کردن عالی هستند و می توانند به صورت واضح و شیوا ایده ها را برای دیگران بیان کنند.

از طرفی دیگر، برخی دانش آموزان ممکن است به صورت کلامی فعالیتی نداشته باشند و فقط در پشت صحنه کار می کنند. مثلا برنامه نویسی را به عهده دارند یا وظایف فنی را انجام میدهند و یا نظارت میکنند تا تیم به درستی کار خود ادامه دهد.

فرایند ساخت ربات به صورت تیمی است که دانش آموزان نحوه رهبری، مدیریت را می آموزند و یاد میگیرند که چگونه در قالب تیم با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.
ایده های خود را بیان کنند تا بهترین نتیجه نهایی را کسب نمایند. توانایی کار کردن در کنار هم به عنوان رهبران مختلف، ارتباط برقرار کردن با یکدیگر و استفاده از نقاط قوت فردی،در طول زندگی دانش آموزان بسیار ضروری است و اهمیت این موضوع ربطی به نوع شغل آنها ندارد.
چه هنرمند باشند، چه یک مدیر اجرایی یا یک مهندس، این موضوع مهم است.
 
3. برقراری ارتباط در پلتفرم ها و رسانه های مختلف را به دانش آموزان آموزش می دهد
 
رسانه های اجتماعی مزایای بسیار خوبی دارند اما همچنین بسیاری از خطرات بالقوه نیز در کنار آنها وجود دارد که باید دانش آموزان را از آنها دور نگه دارید.
همانطور که رباتیک کودکان به دانش آموزان یاد میدهد که چگونه برنامه نویسی کنند و یا توانایی های ریاضی و علمی خود را بهبود ببخشند.

دانش آموزان از طریق کلاس های رباتیک کودکان ، یاد می‌گیرند که چگونه در پلتفرم‌ها و رسانه های مختلف با افراد دیگر ارتباط برقرار کنند.

مخاطبان این رسانه های مختلف را درک کنند و تجربه های مختلفی را با مخاطبان مختلف ایجاد کنند. انجام این اقدامات، یک مهارت حیاتی است که همه ما صرف نظر از اینکه چه مسیری را دنبال می کنیم،باید با آن آشنا باشیم.

4. رباتیک می تواند منجر به مشارکت اجتماعی شود
مزایای متعددی را از مشارکت دانش آموزان در کلاس درس دیده ام مثلا:
کاهش تعداد غیبت
افزایش نمرات
افزایش احساس امنیت
کاهش مشکلات رفتاری
افزایش نگرش مثبت نسبت به مدرسه
تکالیف درسی
این ربات ها، محصول و تولید دست دانش آموزان هستند و با این کار، حس مالکیت و افتخار به دانش آموزان دست می دهد.

از طریق فرصت هایی مانند این نگاه دانش آموزان به رباتیک، بیش از یک پروژه کلاسی خواهد بود و آن را به عنوان یک ابزار که می توانند به واسطه آن بر دیگران تاثیر بگذارند، خواهند دید.
 
5. مهارت های یادگیری STEM
اما رباتیک کودکان ، مهارتهای دیگری از قبیل مهارتهای تیمی را نیز به دانش آموزان می آموزد که برای زندگی واقعی همه افراد مورد نیاز است.
هنگامی که دانش آموزان در یک پروژه گروهی با یک ربات کار میکنند، بسرعت متوجه میشوند که فقط مهارت های فنی مانند برنامه نویسی، کافی نیست.
از طریق رباتیک کودکان در کلاس درس دانش آموزان یاد میگیرند که چگونه خودشان را بیان کنند و به دیگران گوش دهند و ارتباط برقرار کنند.

در واقع مهارت های ارزشمند برای زندگی کردن را یاد می گیرند.

دانش آموزان از طریق کلاس های رباتیک کودکان ، می توانند چیزی هایی به غیر از برنامه نویسی یاد بگیرند.

آنها می توانند مهارت های رهبری، مشارکت اجتماعی، برقراری ارتباط در پلتفرم ها و رسانه های مختلف،شناخت احساسات و علایق خودشان و نحوه انجام کار گروهی را بیاموزند.

این مهارت ها برای موفقیت در دوران مدرسه لازم هستند.

ما همانطور که تدریس را ادامه می دهیم، مشتاق هستیم ببینیم که رباتیک چه مزایایی را برای کلاس درس در آینده به همراه خواهد داشت.
ثبت نام کلاس های آموزش رباتیک نوجوانان در تصویرگران پویااندیش به شما کمک می کندکه فرزندان خود به طور هدفمند سرگرم که برای آینده آنها بسیار موثر و کاربردی است.
 
جمع بندی رباتیک کودکان
رباتیک کودکان آینده روشن است. رباتیک مهارت های تفکر خلاقانه و حل مسئله را تقویت می کند، مهارت های اجتماعی را بهبود می بخشد.
البته به یاد داشته باشید که همه کودکان مثل هم نیستند و ممکن است فرزند شما علاقه ای به مفاهیم عملی و ساخت ربات نداشته باشد.
به همین خاطر اگر متوجه شدید که فرزندتان علاقه ای به رباتیک نشان نمی دهد یا تلاش نمی کند، او را مجبور نکنید.
 

سوالات متداول
رباتیک کودکان چیست ؟
امروزه تکنولوژی به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی کاری و شخصی همه ما تبدیل شده است. دانش مهندسی و برنامه نویسی نیز جزوی از همین تکنولوژی هستند که وجود آنها برای آینده فرزندانمان ، حیاتی و مفید است.
 
مزایای یادگیری رباتیک چیست؟
یک برنامه درسی رباتیک قوی می تواند دانش آموزان را به یک رهبر تبدیل نماید. وقتی دانش آموزان با ربات ها در کلاس درس ارتباط برقرار می کنند و آنها را به انجام حرکات و وظایف مختلف وادار می کنند.
 
دو مزیت کلاس های رباتیک چیست ؟
رباتیک می تواند منجر به مشارکت اجتماعی شود رباتیک کودکان مهارت های ضروری کار گروهی را آموزش می دهد.
 
آیا شما دوره های رباتیک برای کودکان را هم دارید ؟
بله، هم بصورت حضوری و هم بصورت آنلاین برگزار می کنیم برای اطلاعات بیشتر داخل سایت تصویرگران پویا اندیش شوید.
 
چگونه می توانیم کلاس های رباتیک را سرگرم کننده کنیم؟
چندین مسابقه برای طیف وسیعی از گروه های سنی وجود دارند که می تواند غرایز رقابتی کودکان را به شیوه ای مثبت هدایت نمایند.
 
ربات ها چه ویژگی هایی دارند؟
از ویژگی های مثبت این ربات می توان به تکرار کردن، پیش بینی پذیری و بروز واضح احساسات اشاره کرد. شواهد قابل توجهی وجود دارد که نشان میدهند ربات ها برای تعامل با کودکان اوتیسم مناسب هستند.
 
یکی از راه های برقرار کردن ارتباط در کودکان چیست؟
از طریق رباتیک کودکان در کلاس درس، دانش آموزان یاد می گیرند که چگونه خودشان را بیان کنند و به دیگران گوش دهند و با دیگران ارتباط برقرار کنند.
 
آیا کودکان می توانند در مسابقات رباتیک شرکت کنند؟
بله دوره های رقابتی رباتیک همیشه برگزار می شوند و کودکان در صورت تمایل می توانند در این دوره ها شرکت کنند تا توانایی های خود را ثابت کنند.
 
STEM مخفف چیست؟
علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات
 
چرا رباتیک کودکان مهارت های ضروری کار گروهی را آموزش می دهد ؟
مهارت های STEM که آموزش رباتیک کودکان به دانش آموزان آموزش می دهد، برای مهندسان فردا بسیار عالی و مفید است.
 
 
 
 
 
مرجع : پویا اندیش
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
برای انسان نابینا شیشه و الماس فرقی ندارد اگر کسی قدرتان را ندانست فکر نکنید شیشه اید یقین بدانید که او نابیناست ...