چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ / ۲۲:۵۲
کد مطلب: 63794
۱

تاب آوری در نظام بانکی یک ضرورت است

تاب آوری در نظام بانکی یک ضرورت است
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه؛ دکتر آیت اله ابراهیمی مدیرعامل بانک سپه در پنل تخصصی با موضوع تاب آوری و نوآوری در اکوسیستم صنعت بانکداری و پرداخت ایران که با حضور مدیران عامل بانک‌های کشاورزی، قرض الحسنه مهر ایران و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی انفورماتیک در مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه تراکنش ایران برگزار شد، طراحی و پیاده سازی مدل‌های تاب آوری در نظام بانکی و بومی‌سازی آنها در سطح سازمان‌ها را یک ضرورت دانست.
مدیرعامل بانک سپه با اشاره به رضایت و استقبال مشتریان برای استفاده از فناوری‌های مالی در کسب و کارها گفت: علاقمندی مردم برای استفاده از محصولات فناورانه برای سازمان‌ها تعیین کننده است و بانک‌ها باید آمادگی پاسخگویی به این استقبال را در خود ایجاد کنند.
دکتر ابراهیمی اظهار داشت: روندها، محصولات، خدمات و فناوری‌هایی هستند که عامل اصلی شکل دهی بازارهای آینده خواهند بود و در عصر حاضر لزوم استفاده صحیح از آنها توسط بانک‌ها اجتناب ناپذیر است.
وی با اشاره به قدمت و تاریخچه طرح و به کارگیری هوش مصنوعی در جهان خاطرنشان کرد:بانک‌ها نباید به آنچه امروز دارند قانع باشند و باید با پیش‌بینی آینده، آمادگی لازم برای رشد و پیشرفت سریع در این حوزه را داشته باشند.

بنابر همین گزارش از میگنا رسانه روانشناسی و تاب آوری ایران دکتر ابراهیمی بر ضرورت آمادگی بانک‌ها برای عملیاتی کردن موضوعات مختلف حوزه فناوری نظیر احراز هویت بیومتریک، رمز ارزها، بلاک چین و ... تاکید کرد و افزود: مدیران بانکی باید از نیروهای جوان فعال در این حوزه حمایت کرده و اجازه آزمون و خطا و شکست را که هم زمینه پیشرفت آنهاست را بدهند.
مدیرعامل بانک سپه لازمه پیشرفت و نهادینه‌سازی فن آوری های نوین در بانک‌ها را سرمایه‌گذاری بر روی نیروی انسانی جوان و با انگیزه و تشکیل تیم‌های عملیاتی فعال در این حوزه برای پیشرفت کشور دانست.

در تکمیل این گزارش وبه گزارش میگنا در سال های پس از بحران مالی2007، اصلاحات چارچوب احتیاطی کمیته نظارت بانکی بال، نظارت بر سیستم بانکداری جهانی را افزایش داده و به تغییرات ساختاری برای تقویت تاب آوری مالی بانک ها منجر شده است. هرچند سطوح بالاتر سرمایه و نقدینگی، توانایی بانک ها برای جذب شوک های مالی را بهبود داده، کمیته بر این باور است که برای تقویت توانایی بانک ها برای جذب ریسک عملیاتی مربوط به رویدادها، مانند همه گیری ها، حوادث سایبری، ناموفق بودن فناوری ها و بلایای طبیعی که موجب شکست های عملیاتی مهم یا اختلالات گسترده در بازارهای مالی می شوند، کار بیشتری لازم است.
با توجه به نقش حیاتی که بانک ها در عملیات زیرساخت مالی جهانی ایفا می کنند، افزایش تاب آوری آنها، سپر حفاظتی بیشتری برای سیستم مالی فراهم می کند.
بانک ها و مشتریان آنها تاکنون از کاربرد فناوری در خدمات مالی سود برده اند، گرچه افزایش استفاده از فناوری، ریسک های جدیدی را معرفی می کند. تاکنون، برخی از عمده ترین ریسک های عملیاتی که بانک ها با آنها مواجه شدند ناشی از آسیب پذیری های مرتبط با پذیرش سریع و افزایش وابستگی به زیرساخت فناوری برای ارائه خدمات مالی و واسطه گری، همین طور اتکای رو به افزایش بخش ها بر خدمات مبتنی بر فناوری ارائه شده توسط اشخاص ثالث بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مشکل فکر های بسته این است که دهانشان پیوسته باز است...