شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۷:۵۱
کد مطلب: 63881
۰

آیا گوشی هوشمند باعث بیش فعالی در بزرگسالان می شود؟

آیا گوشی هوشمند باعث بیش فعالی در بزرگسالان می شود؟
به گفته SF، اختلال کمبود توجه بیش فعالی یک اختلال روانی است که معمولا از دوران کودکی شروع می شود و با توجه کوتاه، فعالیت اجباری و تکانشی و مشکلات اجتماعی همراه است.

اکثر کودکان مبتلا به این اختلال تا بزرگسالی همچنان با مشکلاتی روبرو هستند و نیاز به درمان حمایتی دارند.
 
اختلال کمبود توجه و بیش فعالی در بزرگسالان متفاوت از کودکان است و با علائمی مانند مدیریت ضعیف زمان، عصبانیت، فراموشی، بی انگیزگی، بی قراری، اضطراب، خستگی، تصور ضعیف از خود و روابط ناکارآمد ظاهر می شود.

این علائم از خفیف تا بسیار شدید متفاوت است.

آنچه نگران کننده است این است که تشخیص ADHD در بزرگسالان بیشتر و بیشتر می شود. تعداد بزرگسالان مبتلا به EdiHdi از 4.4 درصد در سال 2003 به 6.3 درصد در سال 2020 افزایش یافته است.

مطالعه‌ای که در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر شد نشان داد که استفاده مکرر از رسانه‌های دیجیتال، از جمله رسانه‌های اجتماعی، بازی، ارسال پیامک، و تماشای فیلم، موسیقی یا تلویزیون، خطر ابتلا به علائم ADHD را در بزرگسالان تا حدود 10 درصد افزایش می‌دهد. تحقیقات دیگر این یافته را تأیید می کند.
 
جان راتی، پزشک، روانپزشک عصبی و دانشیار بالینی روانپزشکی در دانشکده پزشکی هاروارد، در مقاله‌ای در نشنال جئوگرافیک می‌گوید: «امروزه، مردم برای انجام چند کار تحت فشار قرار می‌گیرند و با تحریک دائمی فناوری نیز بمباران می‌شوند.» معتاد به نمایشگرها. تبدیل شود.

راثی افزود که این به طور بالقوه می تواند منجر به یک بازه توجه کوتاه‌تر شود.

ارتباط بین استفاده از فناوری و مشکلات توجه را می توان به این واقعیت نیز نسبت داد که افرادی که از فناوری استفاده می کنند به طور مداوم استراحت های کمتری می کنند تا مغزشان در حالت پیش فرض خود استراحت کند.

الیاس ابوجاود، روانپزشک رفتاری و رئیس بخش اختلالات اضطرابی در دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد، توضیح می دهد: برای مدت طولانی، ارتباط بین اختلال نقص توجه و بیش فعالی و استفاده بیش از حد از ابزارهای آنلاین یک سوال بی پاسخ بوده است.

آیا افراد به دلیل داشتن ADHD و زندگی آنلاین به کاربران آنلاین ADHD تبدیل می شوند یا به دلیل استفاده بیش از حد از ابزارهای آنلاین دچار ADHD می شوند؟

تجربه و تحقیقات بالینی به طور فزاینده ای از این ایده حمایت می کنند که ADHD نتیجه اکتسابی استفاده بیش از حد از فناوری است. با این حال، تغییرات هورمونی در طول قاعدگی و یائسگی نیز می تواند علائم پنهان ADHD را آشکار کند.

استرس، عوارض جانبی سایر داروها، خواب ناکافی، اضطراب، افسردگی، آپنه خواب، تغییرات شناختی مرتبط با افزایش سن، و بیماری تیروئید نیز می توانند ADHD را پنهان یا آشکار کنند.
اگر نگران وضعیت سلامت روان خود هستید، اولین و مهمترین کاری که باید انجام دهید این است که یک ارزیابی کامل انجام دهید.

ADHD می تواند مخرب باشد زیرا بر هر جنبه ای از زندگی تأثیر می گذارد. درمان ممکن است شامل دارو درمانی یا روان درمانی باشد.
مرجع : ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
اعتماد به نفس ضرورتاً تضمین کننده موفقیت نیست ولی عدم اعتماد به نفس مطمئناً باعث شکست می‌شود./ آلبرت بندورا